Τέμπη | Αποκαλύφθηκε το «μυστηριώδες» φορτίο του εμπορικού τρένου | Γιατί ήταν σβηστά τα φώτα;

Τέμπη | Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία της μοιραίας σύγκρουσης
Τέμπη | Αποκαλύφθηκε το «μυστηριώδες» φορτίο του εμπορικού τρένου | Γιατί ήταν σβηστά τα φώτα;

update 10/03/2023

Θεωρίες και σενάρια αναπτύχθηκαν τόσο για το φορτίο που μετέφερε το εμπορικό τρένο όσο και για το «μανιτάρι» φωτιάς που προκλήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχίων.

Τα ντοκουμέντα που ήρθαν στο «φως» από τη στιγμή της σύγκρουσης ανάμεσα στο εμπορικό και επιβατικό τρένο το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου έχουν προκαλέσει πληθώρα θεωριών σχετικά με τα αίτια που προκάλεσε τη μεγάλη έκρηξη.

Τις θεωρίες για το «μανιτάρι φωτιάς» ενισχύει και το «μυστήριο» που υπήρξε γύρω από το είδους του εμπορεύματος που μετέφερε το εμπορικό τρένο. Σήμερα, ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», Κώστας Ντελέζος, μίλησε για το θέμα στην ΕΡΤ, εξηγώντας τους παράγοντες που συντέλεσαν στο να σχηματιστεί το «μανιτάρι».

Αποκαλύφθηκε το «μυστηριώδες» φορτίο του εμπορικού τρένου – Γιατί ήταν σβηστά τα φώτα;

Θεωρίες και σενάρια αναπτύχθηκαν τόσο για το φορτίο που μετέφερε το εμπορικό τρένο όσο και για το «μανιτάρι» φωτιάς που προκλήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχίων.

Αποκαλύφθηκε το «μυστηριώδες» φορτίο του εμπορικού τρένου - Γιατί ήταν σβηστά τα φώτα;

Τα ντοκουμέντα που ήρθαν στο «φως» από τη στιγμή της σύγκρουσης ανάμεσα στο εμπορικό και επιβατικό τρένο το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου έχουν προκαλέσει πληθώρα θεωριών σχετικά με τα αίτια που προκάλεσε τη μεγάλη έκρηξη.

Τις θεωρίες για το «μανιτάρι φωτιάς» ενισχύει και το «μυστήριο» που υπήρξε γύρω από το είδους του εμπορεύματος που μετέφερε το εμπορικό τρένο. Σήμερα, ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», Κώστας Ντελέζος, μίλησε για το θέμα στην ΕΡΤ, εξηγώντας τους παράγοντες που συντέλεσαν στο να σχηματιστεί το «μανιτάρι».

Αναφορικά με το φορτίο, τόνισε πως οι έρευνες της Πυροσβεστικής, της ΕΛΑΣ και των πραγματογνώμων δεν έδειξαν κανένα «ύποπτο» ή εύφλεκτο φορτίο, που τροφοδότησε την πυρκαγιά. Το εμπορικό τρένο μετέφερε κυρίως λαμαρίνες, ράβδους σιδήρου, φρούτα και σιτηρά.

Τόνισε δε πως η συνωμοσιολογία ενισχύθηκε λόγω της ύπαρξης κοντέινερ εταιρείας με έδρα το Ισραήλ.

Τι ήταν το «μανιτάρι φωτιάς»

Ένα στοιχείο που έρχεται στο «φως» από τα βίντεο της τραγωδίας είναι πως τα δύο τρένα πήγαιναν με σβηστούς τους προβολείς, καθώς οι δύο μηχανοδηγοί τηρούσαν «τη διδαγμένη κίνηση αυτοπροστασίας», ώστε να μην τυφλώσει ο ένας τον άλλον.

Αναλύοντας τα ντοκουμέντα έμπειροι μηχανολόγοι και μηχανικοί τρένων του ΟΣΕ κατέληξαν στο εξης συμπέρασμα ως προς την έκρηξη:

Οι μηχανοδηγοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με υψηλές ταχύτητες, άνω των 140 χλμ/ ώρα γεγονός που έδινε μηδενικές πιθανότητες για αποφυγή της σύγκρουσης. Το μεγάλο «μανιτάρι φωτιάς» ήταν απόρροια ενός μεγάλου ηλεκτρικού «τόξου (κάτι σαν ηλεκτρική εκκένωση) λόγω βραχυκυκλώματος στις γραμμές υψηλής τάσης 25.000 Volt, που υποστηρίζουν την ηλεκτροκίνηση των τρένων.

Μάλιστα, ο σταθμός της Ραψάνης διαπίστωσε πολύ υψηλό ηλεκτρικό φορτίο στη γραμμή, ενημερώνοντας σχετικά το κέντρο κυκλοφορίας, θεωρώντας πως κάποια βλάβη συνέβη στο δίκτυο της ΔΕΗ, προκαλώντας υπερφόρτωση.

Μηχανικοί αναφέρουν πως αμέσως μετά τη σύγκρουση εκδηλώθηκε πυρκαγιά, καθώς από την υψηλή συμπίεση των ηλεκτρομηχανών «έσκασαν» οι μετασχηματιστές τους, με αποτέλεσμα να προκληθεί πυρκαγιά στα λάδια που είχαν στις μηχανές τους τα δύο τρένα.

Να σημειωθεί πως τα δύο τρένα είχαν τρεις μηχανές (δύο είχε η εμπορική) με κάθε μηχανή να έχει 2.5 τόνους λάδι.

Με τη σύγκρουση υπήρξε αύξηση της θερμοκρασίας πάνω από το όριο ανάφλεξης. Οι θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν στα δύο πρώτα βαγόνια κάτω από τα οποία υπήρχε ο ηλεκτροκινητήρας του επιβατικού θερμοκρασίες άνω των 1.500 βαθμών Κελσίων.

Ταυτόχρονα τα εύφλεκτα υλικά που υπήρχαν μέσα στο τρένο επιδείνωσαν την κατάσταση.

Σε μια σοβαρή καταγγελία σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοχίας που ενεπλάκη στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, προχώρησε ο δικηγόρος πολυτραυματία από τη σύγκρουση των δύο τραίνων, Γιώργος Μπαρτζώκης.

Σύμφωνα με όσα είπε, το εμπορικό τρένο που συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία φαίνεται ότι περιείχε παράνομα εύφλεκτα υλικά που δεν είχαν δηλωθεί. Όπως υποστήριξε, η μικρή ταχύτητα με την οποία κινούνταν σε συνδυασμό με τα δηλωμένα υλικά που λέγεται ότι κουβαλούσε, δεν δικαιολογούν την τεράστια έκρηξη που προκλήθηκε. 

Ο κ. Μπαρτζώκης επισημαίνει ότι, το «μανιτάρι» που δημιουργήθηκε μετά την έκρηξη σημαίνει ότι είχε προπάνιο, κηροζίνη η κάποια άλλη πολύ εύφλεκτο.

«Γι αυτό σήμερα από τη στιγμή που υπάρχει η καταγγελία για παράνομο υλικό, θα πρέπει να έρθει ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής από την Αθήνα να το ερευνήσει. Δε δικαιολογείται με 2 φιάλες υγραερίου αυτή έκρηξη» είπε, διευκρινίζοντας πως η χρήση υγραερίου απαγορεύεται στα τρένα, όπου άλλωστε όλα λειτουργούν ηλεκτρικά.

Όπως ανέφερε, η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει πως δεν ήταν φιάλες υγραερίου αλλά για τα φρένα.

Σύμφωνα με τον δικηγόρο, πηγές αναφέρουν πως η παράνομη μεταφορά υλικών είναι κάτι που γίνεται καιρό.

Επίσης ο δικηγόρος αναφερόμενος στις πληροφορίες για μουσική στο σταθμαρχείο λίγο πριν τη σύγκρουση, είπε πως η καταγγελία αυτή δεν υποστηρίζει πως ο σταθμάρχης ήταν μεθυσμένος αλλά ότι δεν ήταν στη θέση του.

Τέμπη | Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία της μοιραίας σύγκρουσης

Τι λένε οι αρμόδιοι φορείς

Από τα στοιχεία που από την πρώτη στιγμή έχουν στην κατοχή τους οι αρμόδιες Αρχές δεν προκύπτει πως η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε επικίνδυνα υλικά.

Άλλωστε αυτό ήταν το πρώτο που προσπάθησαν να μάθουν, γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να ακολουθηθούν συγκεκριμένα πρωτόκολλα για την ασφάλεια των κατοίκων της γύρω περιοχής και για τα σωστικά συνεργεία που επιχειρούσαν στο σημείο.

Αντιθέτως, προκύπτει πως τα δύο πρώτα κοντέινερς μετά την μηχανή, ήταν κενά φορτίου, τα επόμενα μετέφεραν πλάκες σιδήρου που διασκορπίστηκαν από την σύγκρουση στο σημείο και τα τελευταία βαγόνια με κοντέινερς που είναι εντελώς άθικτα, μετέφεραν μπίρες και τρόφιμα.

Ως προς τις περίφημες φιάλες της επιβατικής αμαξοστοιχίας, οι Αρχές διαψεύδουν ότι ήταν φιάλες υγραερίου και ότι ήταν φιάλες πλήρωσης αέρα των φρένων που έχουν όλα τα τρένα και ήταν άθικτες. Βεβαίως μένει οι πραγματογνώμονες να διαπιστώσουν τους λόγους της μεγάλης έκρηξης που προκλήθηκε από την σφοδρότατη πάντα σύγκρουση των δύο τρένων.

Τέμπη | Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία της μοιραίας σύγκρουσης

Δυστύχημα στα Τέμπη: Η καταγγελία για γιορτή στο σταθμαρχείο Λάρισας

Όπως έγραψε και το dikastiko.gr, ο κύριος Γιώργος Μπαρτζώκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ είπε ότι κάτοικοι της περιοχής που βρίσκεται το σταθμαρχείο Λάρισας του είπαν, ότι μετά την αναχώρηση του τρένου από τον σταθμό στη Λάρισα, στο σταθμαρχείο στήθηκε γιορτή με μουσικές.

“Μου ήρθε μια πληροφορία από κατοίκους της περιοχής ΟΣΕ Λάρισας, εκεί που βρίσκεται ο σταθμός. Μου είπαν πως την ώρα του δυστυχήματος ακούγονταν τραγούδια και χαρές μέσα από το σταθμαρχείο της Λάρισας. Σαν πάρτι…

Έγινε μετά τις 11 το βράδυ, μετά την αναχώρηση των τρένων. Μόλις έφυγε το τρένο από τη Λάρισα άρχισαν μουσικές» ανέφερε ο Γ. Μπαρτζώκης.

Μάλιστα όπως σημείωσε του είπαν πως η συγκεκριμένη κατάσταση με τα τραγούδια μέσα από τον σταθμό συνέβη για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *