Ποιος είναι ο Νίκος Βαφειάς | Ποια είναι η StealthGas

βαφειά

Το 2022 ο Ομιλος Βαφειά συμπληρώνει 50 χρόνια δυναμικής παρουσίας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Η StealthGas συμπλήρωσε 17 χρόνια στη Wall Street, με τον Χάρη Βαφειά, σε ηλικία 43 ετών, να μετράει ήδη σχεδόν 20 χρόνια στη ναυτιλία. Άρχισε την πορεία του εντυπωσιακά, αφού σε ηλικία 26 ετών οδήγησε τη StealthGas στο Χρηματιστήριο του Nasdaq και έγινε ο νεότερος διευθύνων σύμβουλος σε εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία.

Ο Νίκος Βαφειάς δημιουργεί συνεχώς νέους ζωτικούς χώρους για την ανάπτυξη του ομίλου, ο οποίος ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια ζει μια περίοδο άνθησης πλησιάζοντας να σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων και να εισέλθει σε ένα κλειστό παγκοσμίως club. Ο στόλος του ομίλου αριθμεί ήδη 90 πλοία, εκ των οποίων 45 είναι gas carriers, 30 δεξαμενόπλοια και 15 φορτηγά.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
Βαφειάς HULL EXTERNAL CHRYSALIS
Ο Νίκος Βαφειάς διοικεί όμιλο με τέσσερις εταιρείες, δύο ιδιωτικές (Brave Maritime Corporation και Stealth Maritime Corporation) και δύο εισηγμένες (StealthGas και Imperial Petroleum)

O όμιλος, μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια, έχει παραλάβει 30 νεότευκτα πλοία από Ιαπωνία και Κορέα, ενώ τους τελευταίους 12 μήνες έχει αγοράσει 21 διαφόρων τύπων, συνολικής αξίας 650 εκατ. δολαρίων.

Oι τέσσερις εταιρείες έχουν στόλο 90 πλοία όλων των τύπων και όλων των μεγεθών. Τα περισσότερα από αυτά έχουν ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία και στην Κορέα με συνολική αξία επένδυσης τα 2,2 δισ. δολάρια ΗΠΑ.

Τα τρία τελευταία χρόνια, ο όμιλος επικεντρώθηκε όχι μόνο στη γιγάντωσή του, αλλά και στη μεγάλη αποπληρωμή χρέους. Αυτή τη στιγμή το χρέος της Stealth Maritime είναι κάτω του 22% βάσει αξίας στόλου, της Brave Maritime κάτω του 18%, της StealthGas είναι κάτω του 25% και της Imperial Petroleum είναι κάτω του 8%.

Ο όμιλος φημίζεται ότι έχει από τα χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα ανάμεσα σε εταιρείες με παρόμοιους στόλους.

Η Imperial Petroleum, η οποία εισήχθη στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq, ανήμερα της γιορτής του Αγίου Νικολάου το 2021, έκανε ρεκόρ διαπραγματεύσιμου τζίρου σημειώνοντας άνοδο στην τιμή της μετοχής της, της τάξης του 1.775%. Με απλά λόγια, μiα επένδυση των 100.000 δολαρίων θα απέφερε απόδοση ύψους 1,7 εκατ. δολαρίων μέσα σε μόλις πέντε ώρες.

Τον Ιούνιο του 2022, η Imperial Petroleum βραβεύτηκε από τη χρηματαγορά του Nasdaq ως η εταιρεία με τον μεγαλύτερο διαπραγματεύσιμο όγκο μετοχών, αφού ο μέσος όρος του ημερήσιου όγκου συναλλαγών τους τρεις τελευταίους μήνες έφτασε τα 50 εκατομμύρια μετοχές.

Πριν από λίγες ημέρες, η Brave Maritime αγόρασε αντί 33 εκατ. δολαρίων το suezmax δεξαμενόπλοιο «Ridgebury Lindy B», ναυπηγημένο το 2007, με μεταφορική ικανότητα 146.500 τόνων dw. Το πλοίο είναι κατηγορίας ice-class Α, που είναι η πιο υψηλή κατηγορία. Στα πλεονεκτήματά του είναι επίσης ότι έχει scrubber και water ballast system. Το πλοίο ναυπηγήθηκε από τον Γιώργο Προκοπίου, ο οποίος είναι στενός φίλος με τον Νίκο Βαφειά.

Παράλληλα, η εταιρεία πούλησε το MGC «Eco Nebula» με κέρδος 10 εκατ. δολαρίων, χωρίς να υπολογίζονται τα κέρδη από την εμπορική διαχείριση του πλοίου επί τρία χρόνια. Το είχε αγοράσει πριν από τρία χρόνια για 19 εκατ. δολάρια και το έδωσε στα 29 εκατομμύρια.

%CE%92%CE%B1%CF%86%CE%B5%CE%B9%CE%AC%CF%82

Στα μέσα του περασμένου Μαΐου, ο Νίκος Βαφειάς πέτυχε ναύλο ρεκόρ για μεταφορά φορτίου άνθρακα από τη Ρωσία στην Κίνα με φορτηγό πλοίο της κατηγορίας capesize. Ο ημερήσιος ναύλος έφτασε τα 170.000 δολάρια (!) με τη ναυλώτρια εταιρεία να είναι ευρωπαϊκών συμφερόντων. Πρόκειται για το πλοίο «Transwordl Navigator» μεταφορικής ικανότητας 177.000 τόνων, το οποίο ανήκει στην εταιρεία Stealth Maritime. Ο ναύλος είναι καθ’ όλα νόμιμος αφού οι κυρώσεις της Ε.Ε. για το ρωσικό πετρέλαιο και τον άνθρακα ούτε έχουν επισημοποιηθεί, ούτε έχουν οριστικοποιηθεί.

Αρχές Μαΐου, ο Νίκος Βαφειάς προχώρησε σε άλλες τέσσερις αγορές πλοίων. Επιπροσθέτως, αγόρασε και τρία suezmax, ένα εκ των οποίων είναι fully coated LR3, ενώ όλα είναι ναυπηγημένα στην Κορέα.

Με τις αγορές αυτές η Brave Μaritime Corp έχει αποκτήσει μέσα σε μόλις 12 μήνες 21 πλοία, δηλαδή επτά φορτηγά, πέντε νεότευκτα MGC (Medium size Gas Carrier) από τη Hyundai και εννέα δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τρία είναι medium range tankers, ένα aframax και πέντε suezmax.

Στο μεταξύ, άνοιγμα στα φορτηγά πλοία κάνει και η Ιmperial Petroleum, συμφερόντων του ίδιου ομίλου. Πιο συγκεκριμένα, αγόρασε δύο bulk carriers τύπου handysize αντί 39 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για το «Eco Bushfire», ναυπηγημένο το 2011 στην Ιαπωνία, και το «Eco Angelbay», ναυπηγημένο το 2009 και αυτό στην Ιαπωνία, με συνολική χωρητικότητα 64.000 τόνους dw.

Τα δύο νεοαποκτηθέντα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2022.

Σύμφωνα με τον Χάρη Βαφειά, διευθύνοντα σύμβουλο της Imperial Petroleum, στόχος είναι η εταιρεία να ενισχυθεί με δύο ακόμη πλοία μέχρι το τέλος του 2022. «Αυτή τη χρονική περίοδο όλοι οι κλάδοι είναι σε καλή κατάσταση, επομένως οι αξίες των πλοίων όλων των κατηγοριών είναι υψηλές. Θέλουμε να αγοράσουμε περισσότερα δεξαμενόπλοια, αλλά δεν ξέρουμε πώς θα είναι η αγορά».

Η Imperial Petroleum όταν συστάθηκε είχε στόλο που απαρτιζόταν από τέσσερα δεξαμενόπλοια. Πλέον διαχειρίζεται 10 πλοία, εκ των οποίων πέντε είναι MR product tankers, δύο suezmax tankers, ένα aframax και δύο μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Το ξεκίνημα

Ο Νίκος Βαφειάς είχε αποτραβηχτεί από τη ναυτιλία για χρονικό διάστημα πέντε ετών και επανήλθε το 2013. Πρωτεργάτης ήταν ο πατέρας του Χαράλαμπος.


Ο μοναχογιός του Χαράλαμπου Βαφειά, ο Νίκος, αποφάσισε να τραβήξει τον δικό του επιχειρηματικό δρόμο, κάνοντας την προσωπική του επανάσταση μέσα στην οικογένεια. Παρά το γεγονός ότι ο πάτερ φαμίλιας τον ήθελε δίπλα του στις επιχειρήσεις εμπορίας κρέατος, εκείνος αποφάσισε να προσπαθήσει να πετύχει το όνειρό του: να ασχοληθεί με τη ναυτιλία που πάντα τον μάγευε.

Ο Νίκος Βαφειάς σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και χωρίς να έχει την υποστήριξη του πατέρα του έπεσε κατευθείαν στα βαθιά. Αγόρασε το πρώτο του μεταχειρισμένο πλοίο το 1972 και το 1986 δημιούργησε την Brave Maritime Corp. Inc. που έχει φορτηγά πλοία.

Η δεύτερη σε μέγεθος επενδυτική δραστηριότητα της οικογένειας Βαφειά είναι το real estate, μέσω της Estates Corporation, με τοποθετήσεις κεφαλαίων σε Κηφισιά, Εκάλη, Ψυχικό, στο κέντρο της Αθήνας (με έμφαση τα εμπορικά κέντρα και τα parking), στη Βουλιαγμένη, σε νησιά όπως η Μύκονος, οι Σπέτσες, η Χίος, η Κέρκυρα και διεθνώς, σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Μονακό και Ελβετία.

Μια αγορά του Νίκου Βαφειά που συζητήθηκε ήταν αυτή του παλαιότερου κτήματος της Χίου, από τον 14ο αιώνα, που ανήκε στην πριγκιπική οικογένεια Καστέλι, το οποίο μάλιστα είναι χαρακτηρισμένο ως μνημείο της UNESCO. Επίσης, ανακατασκεύασε την παλαιότερη εκκλησία στον Αϊ-Γιώργη της Χίου, το χωριό καταγωγής της οικογένειας, του 15ου αιώνα. Τιμήθηκε από την Εκκλησία με τον Χρυσό Σταυρό του Αγίου Ισιδώρου.

Ο Νίκος Βαφειάς είναι μέλος του Δ.Σ. του γαλλικού νηογνώμονα, Bureau Veritas, του Lloyd’s Register, του αμερικανικού νηογνώμονα ABS και του ιαπωνικού NK.

Είναι γλωσσομαθής αφού γνωρίζει και μιλάει, εκτός από τη μητρική του γλώσσα, αγγλικά, γαλλικά και ισπανικά.

Είναι ιδρυτικό μέλος του Σωματείου ΧΑΡΑ, μέλος του Δ.Σ. του Κολλεγίου Αθηνών και μεγάλος δωρητής του Δήμου Κηφισιάς.

Με πληροφορίες από το άρθρο του Μηνά Τσαμόπουλου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.