Γιατί κολοσσοί σαν τα Starbucks απέτυχαν στην Ελλάδα;

Starbucks

Πολλές εταιρείες ήρθαν από την Αμερική (επώνυμα brands) για να κατακτήσουν την Ελλάδα και τελικά ‘έφαγαν τα μούτρα τους’. Δεν είμαστε χαιρέκακοι. Τουναντίον. Θα δώσουμε το παράδειγμα των Starbucks και της Pizza Hut.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Κάθε εταιρεία, κάθε επένδυση να πετυχαίνει να δημιουργούνται θέσεις εργασίας κι ανάπτυξη. Ωστόσο οι Αμερικανοί δεν πέτυχαν στην Ελλάδα, διότι δεν προσαρμόστηκαν.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό των Starbucks (συνεργασία με όμιλο Μαρινόπουλου)  που ήρθαν στην Ελλάδα το 2002 και πραγματικά εισέβαλαν στη ζωή μας.

Τα Starbucks ήρθαν στην Ελλάδα, της ευζωίας του 2002, και προσπάθησαν να επιβάλλουν το δικό τους τρόπο λειτουργίας, αντί να αφουγκραστούν την αγορά και να δουν πως μπορούν να ‘διδαχθούν’ από αυτή. Κάθε χώρα έχει τις ιδιαιτερότητές της.

Tα λάθη των εταιρειών

Ένα παράδειγμα είναι το κλίμα που με 9 μήνες καλοκαιρίας ο κόσμος πίνει καφέ έξω. Συνυπολογίστε και τους θεριακλήδες Έλληνες που (ειδικά τώρα πια) δεν καπνίζουν μέσα. Οι εξωτερικοί χώροι θα πρέπει είναι πάντα φροντισμένοι, καθαροί και φιλόξενοι. Αν μία εταιρεία ( πχ Starbucks) δεν προσαρμοστεί σε αυτό το δεδομένο είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Σκεφτείτε ότι υπήρξαν καταστήματα Starbucks που δεν είχαν καν εξωτερικούς χώρους.

Άλλο παράδειγμα διάσημου brand που δεν έπιασε είναι η Pizza Hut. H πασίγνωστη εταιρεία άνοιξε καταστήματα με υψηλό λειτουργικό κόστος το κάθε ένα, χωρίς όμως να έχει άριστους χρόνους παράδοσης παραγγελιών. Αυτό σημαίνει πως το delivery δεν ήταν πετυχημένο και στηριζόταν στα κοστοβόρα εστιατόριά της.

Τέλος δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει τον παράγοντα τιμή. Η κοστολόγηση είναι εξαιρετικά σημαντική και προφανώς πρέπει να ανταποκρίνεται στις δυνατότητες του αγοραστικού κοινού.

Αν η κοστολόγηση γίνει με γνώμονα την τάχιστη απόσβεση, τότε πολύ πιθανόν το αγοραστικό κοινό να θεωρήσει πως υπερτιμάται το προιόν. Αν στη συνείδηση του κόσμου καταχωρηθείς ως ‘υπερβολικά ακριβός’ σε σχέση με το προς πώληση προϊόν, επιστροφή δύσκολα επιτυγχάνεται.

Παρεμφερή λάθη έκαναν κι άλλες αμερικανικές εταιρείες στην Ελλάδα. Wendy’s, McDonalds κλπ. Προς όφελος όλων είναι η βελτίωση των υπηρεσιών ώστε και οι καταναλωτές και οι εταιρείες να βγαίνουν κερδισμένες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *