Προκοπίου | Στις 11 Μαρτίου η εκδίκαση της υπόθεσης πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Σκαραμαγκά προκοπίου

Για τις 11 Μαρτίου μετατίθεται η εκδίκαση της αίτησης του Δήμου Χαϊδαρίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για ακύρωση του διαγωνισμού μεταβίβασης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η ΕΤΑΔ ζήτησε από το ΣτΕ η εκδίκαση της υπόθεσης να πραγματοποιηθεί από την ολομέλεια του Συμβουλίου και όχι στο Δ’ τμήμα όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο.

Σκαραμαγκά
© Shutterstock Στις 11 Μαρτίου η εκδίκαση της υπόθεσης πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Το χρονικό της υπόθεσης

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Χαϊδαρίου προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να ακυρωθούν οι δύο διαγωνισμοί για την πώληση του Σκαραμαγκά. Η πρώτη αίτηση ακύρωσης στρεφόταν εναντίον του διαγωνισμού της ΕΤΑΔ, επισημαίνοντας ότι η πώληση της Προβλήτας 4 του Σκαραμαγκά δεν είναι νόμιμη, επειδή αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού και πρέπει να διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν.

Επιπλέον, ο Δήμος Χαϊδαρίου έθεσε και ζήτημα παραβίασης της νομοθεσίας για τις κρατικές ενισχύσεις, καθώς όπως αναφέρεται στην προσφυγή, «παραχωρήθηκε η αποκλειστική χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για χρονικό διάστημα έως και 49 χρόνια και δη με δυνατότητα παράτασης, θεσπίζοντας ο νομοθέτης στην ουσία δικαίωμα χρήσης για τον αιγιαλό και την παραλία αντίστοιχο µε το εμπράγματο δικαίωμα επιφανείας των άρθρων 18 επ. του Νόµου 3986/2011».

Παράλληλα, ο Δήμος Χαϊδαρίου κατέθεσε και αίτηση ακύρωσης και εναντίον του Ειδικού Διαχειριστή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, υπογραμμίζοντας ότι στον διαγωνισμό περιλήφθηκαν τμήματα ακινήτων που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Εθνικού Κτηματολογίου, ανήκουν στο Δήμο Χαϊδαρίου.

Τον περασμένο Δεκέμβριο το Ανώτατο Δικαστήριο έκανε δεκτή την αίτηση του Δήμου Χαϊδαρίου να μην προχωρήσει η εκτέλεση του διαγωνισμού πώλησης του ακινήτου, μέχρι να ληφθεί η οριστική απόφαση σχετικά με την αίτηση ακύρωσης του Δήμου για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία συμφερόντων του Γ. Προκοπίου είχε επικρατήσει στον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ, υποβάλλοντας προσφορά ύψους 37,3 εκατ. ευρώ για το εν λόγω ακίνητο.

prokopiou

Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου

Ο κ. Γιωργος Προκοπίου είναι ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές και εκτός από την ικανότητα του να διατηρεί ένα πολυ μεγάλο και ανταγωνιστικό εμπορικό στόλο άνω των πλοίων διακρίνεται και για τις παρεμβάσεις του κυρίως με αφορμές τα προβλήματα που προκαλεί στους επενδυτές το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα και τα εμπόδια που τίθενται για επενδύσεις.

Ο κ. Προκοπίου δεν μιλά συχνά αλλά όταν αποφασίσει να το κάνει δεν μασάει τα λόγια του.

Κάπως έτσι το έκανε χρόνια πίσω, τον μακρινό Απρίλιο του 2005 όταν απευθυνόμενος σε εκδήλωσης στη Ναυτιλιακή Λέσχη στο τότε Υπουργό ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργος Αλογοσκούφη, ο οποίος ήταν κεντρικός ομιλητής του είπε ορθά κοφτά ότι οι εφοπλιστές περίμεναν τη ΝΔ να βγει στην κυβέρνηση για να αλλάξει το νόμο για την φορολόγηση των ακινήτων των off shore και σχεδόν έξι μήνες μετά δεν είχε γίνει τίποτα. Έσπευσε να διευκρινίσει ότι το ενδιαφέρον των εφοπλιστών για τις επενδύσεις σε ακίνητα έγκειται στο ότι ρισκάρουν σημαντικά κεφάλαια στη θάλασσα και λογικό είναι να επενδύουν μεγάλο μέρος των κερδών τους σε ακίνητα στη στεριά.

Ακόμη πιο «άμεση» ήταν πάντως η πιο πρόσφατη δημόσια τοποθέτηση του σε εκδήλωση που πραγματοποίησε το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο, στην Αθηναϊκή Λέσχη. Ο κ. Προκοπίου ξεκαθάρισε ότι «μαλ….ες επιχειρηματίες με εκατομμύρια δεν υπάρχουν» και ζήτησε από τους πολιτικούς να κάτσουν σε ένα τραπέζι με τους επιχειρηματίες και επενδυτές με σκοπό να συμφωνήσουν στον τρόπο της ανάπτυξης ώστε να ξαναρχίσουν οι επενδύσεις.

Πιο αποκαλυπτικός όταν αναφέρθηκε και στη δική του περιπέτεια με την εφορία μιλώντας σε εκδήλωση του «Κύκλου ιδεών» του Βαγγέλη Βενιζέλου, με θέμα «ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ» τον Νοέμβριο του 2017.

Screenshot 2020 03 27 prokopiou 2 jpg JPEG εικόνα 660 × 370 εικονοστοιχεία

Εμείς οι εφοπλιστές τα λεφτά που βγάζουμε, τα βγάζουμε στο εξωτερικό χωρίς καμία στήριξη από το κράτος και τις τράπεζες, και τα φέρνουμε στην πατρίδα για να τα επενδύσουμε είπε ο κ. Προκοπίου και πρόσθεσε τι έτσι έφερε και αυτός 250 εκατ. ευρώ να τα επενδύσει και η εφορία του ζητά για κάθε ένα εκατ. ευρώ 880 χιλιάδες φόρο, όπως φόρο δωρεάς 40% και άλλο 120% πρόστιμα. Για να πάω στο δικαστήριο θα πρέπει να καταβάλω το 50%, συνέχισε και πρόσθεσε ότι παράλληλα του κάνουν κατασχέσεις και ο ίδιος πρέπει να εξηγήσει στον κινέζο, τον γερμανό και ελβετό τραπεζίτη ότι δεν είναι απατεώνας. Με τέτοια αντιμετώπιση μην περιμένετε επενδύσει ήταν το μηνυμα του έλληνα μεγαλοεφοπλιστή.

Ο 72χρονος κ. Προκοπίου, δεν τα παρατάει πάντως παρά τις δυσκολίες και συνεχίζει να ασκεί το χόμπι του, όπως χαρακτηρίζει την δουλειά του αν και όπως δηλωσε πρόσφατα παραλαμβάνοντας το βραβείο «2020 Capital Link Greek Shipping Leadership Award», ανέθεσε στις τέσσερις κόρες του αυξημένο ρόλο στη ναυτιλιακή του αυτοκρατορία. Ο ιδιος θα ξεκινήσει πάλι από την αρχή ή πιο σωστά από το ένα πέμπτο , όπως ανέφερε ο Γιώργος Προκοπίου, εξηγώντας ότι τα υπόλοιπα τέσσερα πέμπτα ανήκουν στις κόρες του.

Η ναυτιλιακή αυτοκρατορία του κ. Προκοπίου αποτελείται από τέσσερις βασικές ναυτιλιακές εταιρείες και συγκεκριμένα την Dynacom Tankers η οποία, σύμφωνα με την Vesselsvalue, ελέγχει ένα στόλο από 67 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 11.394.600 dwt, την Dynagas Holding Ltd με ενεά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1.539.529 κυβικών μέτρων, την Dynagas LNG Partners με οκτώ LNG Carriers (1.261.938 k.m.) και την Sea Traders με 38 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου 3.049.000 dwt και δυο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.200 teu συνολικά.

Mε πληροφορίες από άρθρο της
Εύας Δ. Οικονομάκη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.