Στρατηγική Εξέλιξη!Οι ΗΠΑ στέλνουν F-35 στο «κατώφλι» της Ρωσίας

F 35 norway 1140x570 1 jpg WEBP εικόνα 1140 × 570 εικονοστοιχεία 150x150.jpg× 570 εικονοστοιχεία.jpg× 570 εικονοστοιχεία

Με τις προκλήσεις ανάμεσα σε ΝΑΤΟ και Ρωσία να έχουν μετατραπεί σε καθημερινό φαινόμενο, οι ΗΠΑ παίρνουν τα μέτρα τους και στέλνουν μαχητικά F-35 στο «κατώφλι» του μεγάλου αντιπάλου.

Η άφιξη των F-35 στη Βάση Πολεμικής Αεροπορίας Eielson σηματοδοτεί την αρχή μιας μεγάλης επέκτασης της αμερικανικής αεροπορικής δύναμης ακριβώς ανατολικά της Ρωσίας.

Η αεροπορική βάση που βρίσκεται στην Αλάσκα, φιλοξενεί εδώ και μερικές μέρες δύο F-35A, τα οποία βρέθηκαν εκεί κατευθείαν από το εργοστάσιο της Lockheed Martin στο Fort Worth του Τέξας. Μια σειρά αεροσκαφών της USAF, με έδρα την Αλάσκα, συναντήθηκε με τα F-35, συμπεριλαμβανομένου ενός δεξαμενόπλοιου KC-135, τριών F-16 και δύο F-22.

F 35 pilots Arctic Survival Gear tested 3

Φτιαγμένα για τις χαμηλότερες θερμοκρασίες

Συγκριτικά με την τεχνολογία που ενσωματώνουν τα επαναστατικά F-35A αυτή δείχνει υποδεέστερη. Όμως το να βρεθείς ξαφνικά στους -40ο C χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό δεν συζητείται καν. Προκειμένου η αμερικανική Αεροπορία να δοκιμάσει τον εξοπλισμό επιβίωσης ισχυρού ψύχους που ανέπτυξε για τους πιλότους των F-35 σε περίπτωση εγκατάλειψης πάνω από τις παγωμένες εσχατιές της Αλάσκα χρειάστηκε να βάλει κάποιους στην… κατάψυξη. Αλλά άξιζε το κρύο!

Οι «γενναίοι» της 354ης Πτέρυγας Μαχητικών που δοκίμασαν το Αρκτικό survival kit σε συνθήκες ακραίου ψύχους ήταν οι ίδιοι που το σχεδίασαν. Τρεις υπαξιωματικοί του Αποσπάσματος 1 του Αρκτικού Σχολείου Επιβίωσης (66th Training Squadron, Det. 1 Αrctic Survival School) και ένας επόπτης ήλεγξαν τις επιδόσεις του εξοπλισμού σε θερμοκρασίες -28,8ο C και -40ο C παραμένοντας σε κάθε θάλαμο για μια περίοδο έξι ωρών.

F-35

F-35

Η κατάσταση των «πειραματόζωων» παρακολουθείτο κάθε μισή ώρα. Περίπου πέντε ώρες μετά την έναρξη των δοκιμών, η θερμοκρασία περιβάλλοντος στον ένα θάλαμο είχε πέσει στους -53,8 βαθμούς Κελσίου ενώ στον άλλο ήταν στους -46 βαθμούς. «Στο σημείο αυτό ξέραμε ότι είχαμε επιτύχει πολύ περισσότερα από αυτά που αρχικά σχεδιάζαμε» λέει ο Σμηνίας Γκάρετ Ράιτ.

Mάλιστα το ψηφιακό θερμόμετρο που χρησιμοποιήθηκε στην δοκιμή κρίθηκε ότι ενδεχομένως έδινε ανακριβείς τιμές, οπότε επιστρατεύτηκε ένα παλιό, καλό θερμόμετρο υδραργύρου. Σημειωτέον ότι ο λόγος για τον οποίο χρειάσθηκε να αναπτυχθεί νέος εξοπλισμός επιβίωσης για τους χειριστές των F-35A που θα πετούν από την Αλάσκα είναι ότι ο νυν εξοπλισμός που χορηγεί η USAF δεν χωράει κάτω από το κάθισμα των αεροσκαφών του τύπου.

Οι επιχειρήσεις σε αρκτικό περιβάλλον είναι εξαιρετικά απαιτητικές από μόνες τους και τυχόν εγκατάλειψη του αεροσκάφους τις κάνει από την μια στιγμή στην άλλη κρίσιμες. Οι Αεροπόροι που πέρασαν μερικές ώρες στον «καταψύκτη» γνωρίζουν τώρα ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο ο πιλότος τουλάχιστον δεν θα έχει να ανησυχεί για το κρύο μέχρι να τον περισυλλέξουν. Τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητα του Survival School. (The National Interest / Defence Blog)

Σύντομη ιστορία του αεροσκάφους

Το F-35 Lightning II είναι ένα μονοθέσιο, μονοκινητήριο, χαμηλής παρατηρησιμότητας μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς. Κατασκευάζεται από μια κοινοπραξία εταιριών της οποίας ηγείται η Lockheed Martin με σημαντικότερους εταίρους τις Northrop Grumman και BAe Systems. Το F-35 αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης, με την πρώτη πτήση να έχει λάβει χώρα στις 15 Δεκεμβρίου του 2006.

Το F-35 προέκυψε από την ανάγκη των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ να αντικαταστήσουν έναν αριθμό διαφορετικών μαχητικών αεροσκαφών με έναν μόνο τύπο. Γι’ αυτό το λόγο το αεροσκάφος έχει τρεις υποεκδόσεις.

    Την F-35A, συμβατικής απογείωσης και προσγείωσης.

    Την F-35B, σύντομης απογείωσης και κάθετης προσγείωσης.

    Την F-35C, για επιχειρήσεις με βάση αεροπλανοφόρα.

Στόχος του προγράμματος είναι η παραγωγή ενός αεροσκάφους πολλαπλού ρόλου με χαμηλό κόστος πτήσης και συντήρησης, ικανού να αναλαμβάνει αποστολές αναχαίτισης, κρούσης και υποστήριξης και να τις φέρνει εις πέρας αποτελεσματικά και με αυξημένες πιθανότητες επιβίωσης.

Το F-35 ενσωματώνει χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας που το κάνουν δύσκολο να εντοπιστεί από αντίπαλα αεροσκάφη ή ραντάρ περιορίζοντας έτσι τη δυνατότητα του αντιπάλου να επιτεθεί ή να αμυνθεί αποτελεσματικά. Διαθέτει εσωτερικές αποθήκες οπλισμού προκειμένου να μην προσμετράται το ίχνος ραντάρ του οπλισμού στο συνολικό ίχνος του αεροσκάφους. Βέβαια το F-35 δύναται να φέρει οπλισμό και εξωτερικά, θυσιάζοντας έτσι όμως ως ένα βαθμό τη χαμηλή του παρατηρησιμότητα.

Ηλεκτρονικός εξοπλισμός

Το F-35 φέρει το ραντάρ AN/APG-81, τύπου AESA, το οποίο θεωρείται κορυφαίων επιδόσεων. Επίσης διαθέτει το συστήματα στόχευσης EOTS και το σύστημα προειδοποίησης AN/AAS-37. Αυτά σε συνδυασμό με τους προηγμένους αισθητήρες δίνουν στον πιλότο μια εξαιρετική εικόνα του πεδίου μάχης.

Καινοτομίες

Το αεροσκάφος θα μπορεί να δεχθεί εντολές μέσω της φωνής του πιλότου μέσω του συστήματος Direct Voice Input. Επίσης θα διαθέτει σύστημα απεικόνισης επί κάσκας (HMDS) το οποίο θα προβάλλει πληροφορίες κατ’ ευθείαν στη κάσκα του πιλότου.

Διάφορα στοιχεία

    Το F-35 πρόκειται να αντικαταστήσει τα αεροσκάφη F-16, A-10, F-18, και AV-8B.

    Στο πρόγραμμα, εκτός από τις ΗΠΑ, συμμετέχουν ως συνχρηματοδότες το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Ολλανδία, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Νορβηγία και η Δανία. Ως παρατηρητές συμμετέχουν το Ισραήλ και η Σιγκαπούρη.

Συνολικά μόνο για τις παραπάνω χώρες αναμένεται να κατασκευαστούν πάνω από 3000 F-35 και των τριών τύπων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *