Γιατί ο Τραμπ προσπαθεί να προσεταιριστεί τους Έλληνες εφοπλιστές

Γιατί ο Τραμπ προσπαθεί να προσεταιριστεί τους Έλληνες εφοπλιστές

-Οι ΗΠΑκυριαρχούν σε πολλούς τομείς της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά η ναυτιλίαδεν είναι ένας από αυτούς. Η Ευρώπη, με πρώτη δύναμη την Ελλάδα και κατόπιν τη Γερμανία και τη Δανία, επισκιάζει τις ΗΠΑ σε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Οι μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο είναι η Maersk (Δανία), η MSC (Ελβετία) και η CMA CGM (Γαλλία). Όλες ευρωπαϊκές. Η Oldendorff, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία χύδην φορτίου στον κόσμο, είναι Γερμανική.

Η επιρροή των ΗΠΑ σ’ αυτή την αγορά είναι μηδαμινή. Η χύδην ναυτιλία είναι κρίσιμη για τη μεταφορά σιδηρομεταλλευμάτων, άνθρακα και σιτηρών. Οι Έλληνες εφοπλιστές, με 5.300 πλοία, ελέγχουν περισσότερο από το 30% όλων των πετρελαιοφόρων και πάνω από το 20% του παγκόσμιουστόλου υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) βάσει χωρητικότητας.

Η Ασία (Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα) από την πλευρά της διαδραματίζει επίσης τεράστιο ρόλο στη ναυπηγική βιομηχανία. Σε επίπεδο ιδιοκτησίας όμως, η Ευρώπη κυριαρχεί. Γι’ αυτό ακριβώς ο Ντόναλντ Τραμπ -με τη γνωστή τακτική «καρότο και μαστίγιο» προσεγγίζει τους Έλληνες εφοπλιστές.

Τους καλεί να μεταφέρουν τις ναυπηγοεπισκευαστικές τους δραστηριότητες από την Κίνα στην Ινδία. Προσπαθεί να τροχιοδρομήσει τις εξελίξεις στον κλάδο στον οποίο οι ΗΠΑ υστερούν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *