Pummaro | Φρεσκούλης | Καλλιμάνης | Τα brands που αλλάζουν χέρια και οι Τούρκοι

Pummaro | Φρεσκούλης | Καλλιμάνης  Τα brands που αλλάζουν χέρια και οι Τούρκοι
Pummaro | Φρεσκούλης | Καλλιμάνης Τα brands που αλλάζουν χέρια και οι Τούρκοι

Το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτών προσελκύει ο κλάδος των τροφίμων, καθώς ακόμα και ιστορικά brands αλλάζουν χέρια, με αποτέλεσμα η λίστα με τις εξαγορές και συγχωνεύσεις στον κλάδο να μεγαλώνει διαρκώς.  

Η Pummaro, οι συσκευασμένες σαλάτες Φρεσκούλης, τα κατεψυγμένα αλιεύματα Καλλιμάνης,  αποτελούν τα σήματα που αυτές τις ημέρες ετοιμάζονται να γυρίσουν σελίδα στην ιστορία τους.  

«Νωπό» είναι ακόμα το μελάνι που υπεγράφη η συμφωνία  πώλησης της Vivartia,  στην ομπρέλα της οποίας ανήκουν τα Everest, Goody΄s, Μπάρμπα Στάθης και ΔΕΛΤΑ,  αλλά και της Agrifreda, με δραστηριότητα στα κατεψυγμένα λαχανικά, φρούτα, χαλβά ταχίνι, εμφιαλωμένο νερό, είδη ζαχαροπλαστικής και σοκολάτα, ενώ, μία από τις μεγαλύτερες εξαγορές που απασχόλησε τους επενδυτικούς κύκλους και τώρα αρχίζει να αποδίδει αποτέλεσε και η πώληση της Creta Farms.

Σε διεθνές επίπεδο, η εξαγορά από την Barilla, της Pasta Evangelists, που δραστηριοποιείται σε φρέσκα ζυμαρικά, για παράδοση στο σπίτι, αποδεικνύει ότι οι «ζυμώσεις» στον κλάδο των τροφίμων έχουν μπροστά τους μέλλον.  Δεν είναι τυχαίο ότι οι ετήσιες πωλήσεις στα ελληνικά σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν το 2020 κατά 10,3%, σύμφωνα με στοιχεία της IRI, με τα τρόφιμα να καταλαμβάνουν ηγετική θέση στην λίστα με τα προϊόντα πρώτης ζήτησης.

Η Pummaro στην «οικογένεια» της Μινέρβα

Με ηγετική θέση στα τυποποιημένα προϊόντα ντομάτας (passata, ψιλοκομμένη, πελτέ) και παραγωγική μονάδα στη Γαστούνη, η Pummaro αποτελεί το νέο σήμα που πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό της η Μινέρβα Ελαιουργικών Επιχειρήσεων,  καθώς αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής σε διαγωνισμό που διενήργησε η Alpha Bank για λογαριασμό της Unilever.   Με αυτή την κίνηση η Unilever αποδεσμεύεται από τον συγκεκριμένο κλάδο, ενώ να σημειωθεί ότι, στην κατηγορία συσκευασμένων προϊόντων τομάτας η Μινέρβα εισήλθε λίγο νωρίτερα, όταν απέκτησε το brand Χωριό.

Σε ό,τι αφορά την Pummaro, τζιράρει περί τα 12 εκατ. ευρώ ετησίως, κατέχει ηγετικό μερίδιο 40% στην κατηγορία passata, 20% στην κατηγορία της ψιλοκομμένης τομάτας και 7% στην κατηγορία του πελτέ τομάτας και διαθέτει παραγωγική μονάδα στη Γαστούνη.

Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε πως η πρώτη προσπάθεια αποεπένδυσης της Unilever από τον κλάδο των τοματικών έγινε τη δεκαετία του ‘00, σχέδιο το οποίο ναυάγησε αφού δεν υπήρξε ενδιαφερόμενος επενδυτής να καλύψει τις οικονομικές απαιτήσεις του πολυεθνικού ομίλου. Ενδιαφέρον δεν υπήρξε ούτε το 2017 όταν έβγαλε προς πώληση το ελαιόλαδο και τις μαργαρίνες και για τον λόγο αυτό άφησε εκτός τον ελληνικό κλάδο των τοματικών προϊόντων. Τελικά φθάσαμε στο 2021 όπου, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, η Unilver θα εξέλθει του κλάδου. 

Η EOS επενδύει στις σαλάτες Φρεσκούλης

Συμμετοχή στην εταιρεία Eurocatering που συσκευάζει και εμπορεύεται τις φρέσκες σαλάτες «Φρεσκούλης» απέκτησε η EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη – τέως διοικητή της Εθνικής Τράπεζας και προέδρου της Lamda Development.  Πρόκειται για μία κατηγορία που κερδίζει όλο και περισσότερο και τα ελληνικά νοικοκυριά, καταγράφοντας ανοδική πορεία και τα μεγέθη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις συσκευασμένες κι έτοιμες προς κατανάλωση σαλάτες. 

Να σημειωθεί, ότι η Eurocatering, που ίδρυσε πριν από 20 χρόνια ο Χρυσόστομος Μαυρόπουλος, ξεκινώντας από την Κεντρική Αγορά Αθηνών στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, είχε δεχθεί στο παρελθόν προτάσεις εξαγορές από τη γαλλική εταιρεία Bonduelle, και από το fund SouthBridge Europe Mezzanine, κανένα όμως απ’ αυτά τα deals δεν προχώρησε.  

Από την πλευρά της η EOS είχε επενδύσει λίγο καιρό νωρίτερα και στην εταιρεία τροφίμων Agrifreda A.E., που δραστηριοποιείται στις αγορές των κατεψυγμένων λαχανικών και φρούτων, χαλβά και ταχίνι, εμφιαλωμένου νερού και προϊόντων ζαχαροπλαστικής και σοκολάτας, με περισσότερους από 1.500 ενεργούς κωδικούς προϊόντων. Η εταιρεία αναπτύσσεται σε τρεις ξεχωριστές παραγωγικές μονάδες με υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις συνολικού εμβαδού 37.000 τ.μ. και τρείς αποθηκευτικές μονάδες 45.000 τ.μ.

Όσον αφορά, το επόμενο deal που «κυοφορείται» στην αγορά, αφορά  το μέλλον της εταιρείας Καλλιμάνης που δραστηριοποιείται στα κατεψυγμένα αλιεύματα.  Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι τις προσεχείς ημέρες θα ανακοινωθεί το όνομα του νέου επενδυτή. Πρόκειται για την τουρκική Dardanel, που δραστηριοποιείται ήδη στον κλάδο κι επιδιώκει να δυναμώσει την παρουσία της με νέες εξαγορές. 

2 thoughts on “Pummaro | Φρεσκούλης | Καλλιμάνης | Τα brands που αλλάζουν χέρια και οι Τούρκοι

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *