Αγοραστές για τα “ηλικιωμένα” πλοία των στόλων τους κατορθώνουν και βρίσκουν οι Έλληνες εφοπλιστές, παρά το γεγονός ότι οι τιμές στη second hand αγορά παραμένουν στα ύψη.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Είναι ενδεικτικό ότι στο χύδην ξηρό φορτίο, οι αξίες των πλοίων έχουν “εκτοξευθεί” έως και 120% σε ορισμένες κατηγορίες, σε ετήσια βάση. Οι σημερινές τιμές είναι και οι υψηλότερες των τελευταίων ετών.
Μάλιστα, ήδη ναυλομεσίτες διατυπώνουν επιφυλάξεις σχετικά με το αν οι συναλλαγές ρεκόρ, που καταγράφονται σε μεταχειρισμένο τονάζ, θα συνεχίσουν στον ίδιο ρυθμό μέχρι το τέλος του έτους.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, πολλοί πλοιοκτήτες δε βιάζονται να συνάψουν άμεσα συμφωνίες, αναμένοντας την κατεύθυνση των τιμών το επόμενο διάστημα.
Παράλληλα, στα tankers, οι τιμές είναι αυξημένες έως και 14% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020.
Μάλιστα, παρότι παρατηρείται μία ύφεση το τελευταίο διάστημα, τα επίπεδα παραμένουν ιδιαίτερα υψηλά, εν μέσω ελάχιστων εσόδων στον κλάδο, γεγονός που μειώνει τον αριθμό των deals.
Οι πωλητές “γερασμένων” πλοίων
Υπό αυτό το πρίσμα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αξιοποιούν τις συνθήκες στην αγορά και “ξεφορτώνονται” παλιά βαπόρια σε συμφέρουσες τιμές, στοχεύοντας σε ρευστότητα και ανανέωση των στόλων τους.
Βέβαια μία τέτοια διαδικασία δεν είναι άμεση και πολλά πλοία αλλάζουν ιδιοκτήτη σε αρκετά μεταγενέστερο χρόνο, απ’ όταν τέθηκαν προς πώληση.
Ένα τέτοιο deal φαίνεται πως εξασφάλισε η Aeolos Management του Φίλιπ Εμπειρίκου.
Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η ναυτιλιακή πούλησε το υπερ-δεξαμενόπλοιο (VLCC), “Kos”, χωρητικότητας 305.870 dwt και κατασκευής 2001, έναντι 26 εκατ. δολαρίων, τίμημα που θεωρείται αρκετά ικανοποιητικό.
Αυτό ήταν και το παλαιότερο πλοίο της εταιρείας, η οποία, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis, διαχειρίζεται επτά tankers.
Μένοντας στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου συνδέεται με την πώληση του aframax “Minerva Nike”, χωρητικότητας 105.320 dwt και κατασκευής 2004.
Η συμφωνία φέρεται να έκλεισε στη “ζώνη” των 14 εκατ. δολαρίων, τιμή που συμπίπτει με τα επίπεδα της αγοράς για ένα πλοίο τέτοιας ηλικίας.
Το “Minerva Nike” ήταν ένα από τα παλαιότερα tankers της ναυτιλιακής. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, διαχειρίζεται περίπου 75 πλοία, tankers, bulk carriers και LNG carriers (Minerva Gas).
Η τρίτη συμφωνία των τελευταίων ημερών προέρχεται από τον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Συγκεκριμένα, η “low profile” FGM Chartering φέρεται να “έδωσε τα χέρια” για την πώληση του handysize “Lucky Trader”, χωρητικότητας 23.522 dwt και κατασκευής 1996, έναντι περίπου 6,73 εκατ. δολαρίων.
Η πλατφόρμα Equasis εντοπίζει εννέα πλοία (bulk carriers και general cargo) στο στόλο της ναυτιλιακής, με το “Lucky Trader” να είναι το παλαιότερο εξ αυτών.
Η Aeolos Management αρνήθηκε να δώσει κάποιο σχόλιο, ενώ οι άλλες δύο εταιρείες δεν απάντησαν σε σχετικό αίτημα
Υπενθυμίζεται ότι σε συμφωνία πώλησης παλιού πλοίου φέρεται να ήρθε πρόσφατα και η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι παραχώρησε το bulk carrier, τύπου panamax “Navios Altair I”, χωρητικότητας 74.475 dwt και κατασκευής 2006, έναντι 13,9 εκατ. δολαρίων.
Δύο έξτρα deals
Πέρα, όμως, από τις πωλήσεις πλοίων “προχωρημένης” ηλικίας”, οι τελευταίες ημέρες “έκρυβαν” δύο ακόμη ενδιαφέρουσες συμφωνίες από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Αρχικά, η Marla Dry Bulk Shipmanagement της οικογένειας Λάτση, φέρεται να πούλησε το supramax, “Ivy Delta”, χωρητικότητας 55.869 dwt και κατασκευής 2011, έναντι 20,4 εκατ. δολαρίων, ποσό που είναι ευθυγραμμισμένο με τη μέση τιμή πώλησης ενός τέτοιου πλοίου στην αγορά.
Η Marla Dry είναι ο βραχίονας bulk carriers του ομίλου Λάτση, με στόλο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του, τεσσάρων πλοίων αυτού του τύπου.
Πρόσφατα η βασική εταιρεία του ομίλου, Latsco Marine Management, συνδέθηκε με την πώληση ενός MR tanker.
Παράλληλα, ναυλομεσιτικές πηγές λένε πως το handysize “Niki C” (χωρητικότητας 29.974 dwt και κατασκευής 2011), της Cosmoship Management, συμφερόντων Νίκου Σάββα, “άλλαξε χέρια”, για 12 εκατ. δολάρια.
Η τιμή είναι χαμηλότερη από τα επίπεδα της αγοράς, καθώς πρόκειται για πλοίο ναυπηγημένο στην Κίνα και με προγραμματισμένη ειδική επιθεώρηση προ των πυλών.
Η ναυτιλιακή έκανε αρκετές συμφέρουσες κινήσεις το προηγούμενο διάστημα, πουλώντας πλοία σε τιμήματα υψηλότερα, από τα ποσά που κατέβαλε, όταν τα είχε αγοράσει. Με βάση την πλατφόρμα Equasis, διαχειρίζεται 28 bulk carriers και containerships.
Αμφότερες οι εταιρείες δε σχολίασαν τις φημολογούμενες συναλλαγές