Ποιος είναι ο Νίκος Πατέρας | Η ιστορία της οικογένειας Πατέρα από το 1868

pateras

Μέσα σε έξι μόλις χρόνια, ο Έλληνας εφοπλιστής Νικόλας Πατέρας κατάφερε να φτιάξει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τον μεγαλύτερο στον κλάδο των feeders.

Επιβεβαίωσε, έτσι, για μία ακόμη φορά τη φήμη του ως «χρυσού» deal maker, ενώ προσέθεσε ένα νέο λαμπρό κεφάλαιο στην ιστορία της οικογένειας του που έλκει τις αρχές της στον εφοπλισμό πίσω στον 19ο αιώνα (1870).

Ας κάνουμε μία ιστορική αναδρομή στην ιστορία της οικογένειας προτού φτάσουμε στο παρόν.

1868 – 1900

Η ναυτική ιστορία της οικογένειας Πατέρα ξεκινάει τουλάχιστον 100 χρόνια πριν –και συγκεκριμένα το 1868- με αφετηρία το αιγαιοπελαγίτικο νησί των Οινουσσών, όταν ο Ιωάννης Κωνσταντίνου Πατέρας απεβίωσε στην ηλικία των 39 ετών, κληροδοτώντας στους τρεις υιούς του –Κωνσταντίνο, Νικόλα & Διαμαντή (ιδρυτή του ομίλου)- ένα φορτηγό πλοίο.

Το 1876 αποκτάται το πλοίο «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ» από κοινού (50:50) με την οικογένεια Χατζη-Γεωργίου Λαιμού και το 1886 ο Διαμαντής Ιωάννου Πατέρας και οι δύο αδελφοί του προχωρούν στην πρώτη τους ομαδική αγορά – ένα ακόμη μικρό φορτηγό πλοίο, τον «ΔΗΜΗΤΡΙΟ». Μαζί, τα τρία αδέλφια αναλαμβάνουν την πλήρη διεξαγωγή των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και επιτυγχάνουν μέσα στα προσεχή χρόνια να αποκτήσουν έξι ιστιοφόρα και αρκετά ατμόπλοια, διευρύνοντας ταυτόχρονα τις δεξιότητές τους και την εμπειρία τους.

1923 – 1928

1923 – 1928

Μετά το πέρας του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, η επιτυχής σύμπραξη των αδελφών λύεται, κατόπιν κοινής απόφασης. Το 1923 ο Διαμαντής Ι. Πατέρας με τον πρεσβύτερο γιο του, Ιωάννη Δ. Πατέρα, προβαίνουν στην αγορά ατμόπλοιου μεταφορικής ικανότητας 5.600 DWT και ναυπηγήσεως 1905, με το όνομα «ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΠΑΤΕΡΑΣ» (φωτογραφία). Το πλοίο αυτό, λόγω απώλειάς του το 1925, αντικαταστάθηκε από το «ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ» 6.200 DWT, ενώ το 1928 ενσωματώθηκε στο στόλο και το πλοίο «ΚΑΛΛΙΟΠΗ» μεταφορικής ικανότητας 8.159 DWT. Σε αυτά τα πλοία οι τρεις μεγαλύτεροι γιοι, Ιωάννης, Πανάγος & Παντελής, ανέπτυξαν τις ναυτικές τους ικανότητες και αποκόμισαν πολύτιμη πρακτική εμπειρία.

1932

1932

Το 1932, ο τέταρτος υιός, Στέφανος Δ. Πατέρας, αφού ολοκλήρωσε τις διδακτορικές του σπουδές στη Χημεία, ιδρύει τη ελληνική εταιρεία «VIVECHROM» που δραστηριοποιείται στον κλάδο των χρωμάτων και βερνικιών, η οποία αποτελεί, μέχρι και σήμερα, μια από τις μεγαλύτερες και πιο φημισμένες επιχειρήσεις χρωμάτων στην Ελλάδα.

Το 1990, η εταιρεία «VIVECHROM» έγινε μέλος της «NOBEL INDUSTRIES» και λίγα χρόνια αργότερα συγχωνεύτηκε με την «AKZO SA», μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες χρωμάτων στον κόσμο.

1937-1950

1937-1950

Η εταιρική ιστορία του Ομίλου στο ναυτιλιακό στίβο αρχίζει το 1937, όταν ο Διαμαντής Ι. Πατέρας και ο γιος του Ιωάννης ιδρύουν, μαζί με την οικογένεια Λαιμού, την εταιρεία «LEMOS & PATERAS LTD» στο Λονδίνο.

Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ένα μεγάλο τμήμα του στόλου κατεστράφη εξαιτίας των εχθροπραξιών – διαβάστε περισσότερα για το πλοίο «DIAMANTIS»

Με τη λήξη του πολέμου, όταν οι Η.Π.Α. διέθεταν τα πλοία «LIBERTY» σε ευνοϊκές τιμές και δανειακούς όρους προς αναπλήρωση του Εμπορικού Ναυτικού, η εταιρεία έθεσε τα θεμέλια για ένα νέο ξεκίνημα με την αγορά 12 πλοίων «LIBERTY» (στη φωτογραφία το «GLADIATOR»).

Το 1948 ο Όμιλος επεκτείνεται στη Νέα Υόρκη με πρωτοβουλία του Κώστα Δ. Πατέρα, όπου και ιδρύεται η εφοπλιστική – εμπορική εταιρεία «NAUTILUS SHIPPING CORPORATION», δραστηριοποιούμενη στον τομέα μεταφοράς πετρελαίου.

1951 – 1958

1951 – 1958

Μετά τον θάνατο του Διαμαντή Ι. Πατέρα το 1951, τα έξι αδέλφια -Ιωάννης, Πανάγος, Παντελής, Στέφανος, Κώστας & Νικόλας- δημιούργησαν τη δική τους εταιρεία στο Λονδίνο με την επωνυμία «DIAMANTIS PATERAS LTD.», προς τιμήν του πατέρα τους.

Δύο χρόνια αργότερα, η εταιρεία προβαίνει σε παραγγελία του πρώτου της νεότευκτου πλοίου 10.000 DWT από βρετανικό ναυπηγείο και ακολούθως σε παραγγελία δύο φορτηγών πλοίων 12.800 DWT, «M/S KALLIOPI PATERA» και «M/S DIAMANTIS PATERAS», καθώς και ενός δεξαμενόπλοιου 19.000 DWT, του «PACIFICATOR», από το Κίελο της Γερμανίας.

Το 1958, περαιτέρω ανάπτυξη λαμβάνει χώρα στη Νέα Υόρκη, με τη δημιουργία της «NAUTILUS PETROLEUM CARRIERS CORPORATION», η οποία, μεταξύ άλλων, διαχειρίζεται το πλοίο εφοδιασμού αργού πετρελαίου «M/T SISTER KATINGO», μεταφορικής ικανότητας 33.500 DWT, το οποίο κατασκευάστηκε στο Σαν Φρανσίσκο.

1960 – 1976

1960 – 1976

Μεταξύ 1960-1972, δημιουργήθηκαν ισχυροί δεσμοί με ναυπηγεία της Γιουγκοσλαβίας, τα οποία στο διάστημα αυτών των ετών παρέδωσαν στην εταιρεία τρία πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου (14.000 DWT), δύο πλοία μεταφοράς φορτίου χύδην (26.000 DWT), καθώς και ένα πλοίο 46.750 DWT. Το 1972 προστέθηκαν στον στόλο δύο ακόμα πλοία OBO (84,000 DWT), τα «DIAMANTIS PATERAS» και «ARCHONTISSA KATINGO».

Το Μάιο του 1968, η DIAMANTIS PATERAS LTD. γίνεται ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Ναυτιλίας Οινουσσών. Το 1969 ένα καινούριο γραφείο ανοίγει στον Πειραιά, με την επωνυμία «LEANDROS SHIPPING COMPANY Α.Ε.», το οποίο και καθίσταται η νέα έδρα του Ομίλου. Οπότε, πλέον, το γραφείο στο Λονδίνο αποτελεί αποκλειστικό αντιπρόσωπο του Ομίλου.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Όμιλος δρομολογεί επενδυτικό πρόγραμμα για περαιτέρω επέκταση και πραγματοποιεί παραγγελία τεσσάρων πλοίων εφοδιασμού φορτίου χύδην, 28.500 DWT, από τη Χακοντάτε της Ιαπωνίας με συμφωνία παράδοσης το 1972 – «PANAGOS D. PATERAS», «KAPODISTRIAS», «NAFTOPOROS» & «ELLISPONTOS».

Το 1976 ο Όμιλος ενσωματώνει στο στόλο τη μεγαλύτερη πρόσκτησή του –ένα δεξαμενόπλοιο 154.000 DWT, «M/T ARCHONTAS» (φωτογραφία), ναυπηγημένο στο Gothenburg της Σουηδίας.

1977 – 1982

1977 – 1982

Το 1977 προστίθενται στο στόλο δύο μεταφορικά πλοία χύδην φορτίου –εξοπλισμένα με γερανούς- από την Ιαπωνία (μεταφορικής ικανότητας 35.000 DWT), «M/V CAPTAIN JOHN D. PATERAS» και «M/V KYVERNITIS».

Ο Όμιλος συνεχίζει το επεκτατικό του πρόγραμμα, καταλήγοντας να εμπλουτίζει το στόλο με τρία μεταφορικά πλοία χύδην φορτίου 54.000 DWT, ναυπηγημένα στη Ρουμανία, «M/V PANTOKRATOR», «M/V KAPETANISSA» (φωτογραφία) και «M/V LEANDROS».

Το 1982, με έντονο το ενδιαφέρον για την προστασία και τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος, ο Όμιλος γίνεται μέλος της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA).

1983 – 2005

1983 – 2005

Το καλοκαίρι του 1983, ο Όμιλος πραγματοποιεί ένα ιστορικό βήμα, αποκτώντας το εξειδικευμένο πλοίο-ψυγείο «EMANUEL» (φωτογραφία). Μέσω αυτής της αγοράς, ο Όμιλος εισέρχεται στον τομέα των συναλλαγών κατεψυγμένου φορτίου.

Ο Όμιλος Πατέρα συνεχίζει να δραστηριοποιείται στην ποντοπόρο ναυτιλία, εμπλουτίζοντας περαιτέρω το στόλο με πλοία μεταφοράς φορτίου χύδην και κατεψυγμένου φορτίου, τα οποία αρχικά τέλεσαν υπό τη διαχείριση της επιχείρησης LEANDROS SHIPPING CO. Α.Ε. και της KYVERNITIS SHIPPING CO. LTD.

2007 – 2011

2007 – 2011

Το 2007 η DIAMANTIS PATERAS MARITIME LTD. ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στις θαλάσσιες μεταφορές υγραερίου (LPG) με την απόκτηση των πλοίων «DP AZALEA» και «EPSOM». Τα επόμενα δύο χρόνια προστέθηκαν τέσσερα ακόμα πλοία στο στόλο της: «GAS RENOVATIO», «DP ORION», «DP PROTEUS» και «WORCESTER» (φωτογραφία). Σιγά σιγά, η εταιρεία κατόρθωσε να εδραιωθεί στον απαιτητικό και γεμάτο προκλήσεις κλάδο της μεταφοράς LPG.

Το 2011 η εταιρεία εισήλθε σε κοινοπραξία με τον επενδυτικό βραχίονα μιας Γερμανικής τράπεζας με ηγετικό ρόλο στο χώρο της ναυτιλίας και, κατόπιν, επέκτεινε το στόλο της με την προσθήκη των «CORAL MAYA», «CORAL ELECTRA», «LOEX» και «EOLE».

2012 – 2014

2012 – 2014

Το 2012, η DIAMANTIS PATERAS MARITIME LTD., πιστή στο όραμά της, προχώρησε σε διαδικασία συγχώνευσης με μία άλλη εταιρεία του κλάδου LPG, με αποτέλεσμα τη δημιουργία της EPIC GAS (www.epic-gas.com), της οποίας οι μετοχές εισήχθησαν στο χρηματιστήριο του Όσλο το 2014.

2018

2018

Η DIAMANTIS PATERAS MARITIME LTD. σε συνεργασία με την Nautilus Energy Management Corp. (NEMC) σύστησαν το SEVEN SEAS INVESTMENT FUND, ένα ανοικτού τύπου επενδυτικό όχημα που έχει την έδρα του στο Λουξεμβούργο, με στόχο την αγορά φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου (www.7seasfund.com).Νίκος Πατέρας – Aποκλειστικός διαχειριστής πλοίων εμπορευματοκιβωτίων από το 2015

Ήταν 2015 όταν ο Νικόλας Πατέρας ίδρυσε την «Contships Management Inc.» (Contships) ως αποκλειστικός διαχειριστής πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να αξιοποιήσει τη μακρά παράδοση και την εμπειρία του ομίλου στη διαχείριση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων. Η Contships μπορούσε να βασίζεται στην εμπειρία και τις δεξιότητες του προσωπικού διαχείρισης πλοίων που σχετίζεται με το όνομα Πατέρας στη ναυτιλία για τις τελευταίες 5 γενιές. Η Contships λειτουργεί σύμφωνα με το Ν. 89/1967 στην Ελλάδα, με τα γραφεία της να εδρεύουν στη Λεωφόρο Βασιλίσσης 45, Αθήνα.

Νικόλας Πατέρας

Η εκτελεστική ομάδα διαχείρισης της Contships συνεργάστηκε για πολλά χρόνια και έχει δημιουργήσει ισχυρές επαγγελματικές σχέσεις με τράπεζες, ναυπηγεία, ναυλωτές, μεσίτες, ασφαλιστές και άλλους σημαντικούς συμμετέχοντες στην ναυτιλιακή αγορά. Η ομάδα της Contships έχει μια μέση εμπειρία στη ναυτιλιακή βιομηχανία άνω των 25 ετών και είναι διεθνώς αναγνωρισμένη για την αριστεία της στη στρατηγική, εμπορική και τεχνική διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων.

Η Contships «φιλοδοξεί να γίνει εξέχουσα παράγοντας στη διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων», αναφέρει το mission statement της και «στοχεύει στην παροχή μιας αποτελεσματικής υπηρεσίας σε έναν ανταγωνιστικό κλάδο».

Ο Νικόλας Πατέρας είναι Έλληνας πλοιοκτήτης και πρώην πρόεδρος της ομάδας ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού (2008-2010). Κατάγεται από τις Οινούσσες της Χίου και γεννήθηκε στην Αθήνα στις 26 Αυγούστου του 1963. Είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου City του Λονδίνου. Ο πατέρας του, Διαμαντής, ένας από τους μεγάλους ευεργέτες της χώρας με πλούσιο φιλανθρωπικό και κοινωφελές έργο, διετέλεσε για χρόνια παράγοντας του Παναθηναϊκού Αθλητικού Ομίλου.

Ο Νικόλας, το 1992, έχοντας προηγουμένως εργαστεί μαζί με τον πατέρα του, Διαμαντή, και το θείο του, Ιωάννη, ίδρυσε τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία καταφέρνοντας να διαχειριστεί στόλο έως και 50 πλοίων. Εξήλθε του κλάδου, αποκομίζοντας μυθική ρευστότητα σε ένα από τα υψηλά σημεία του ναυτιλιακού κύκλου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *