Στην υπηρεσία Μητσοτάκη και πάλι ο Aμερικανός Σταν Γκρίνμπεργκ στη στρατηγική, o Ελληνοαμερικανός Ερικ Παρκς για τα social media και βρετανική εταιρία επικοινωνίας για τον ξένο Τύπο
«Με ενδιαφέρει η επικοινωνία και όχι η ουσία….» είχε πει ο πρωθυπουργός το 2017, όμως, έστω και κατά λάθος, είχε πει μία μεγάλη αλήθεια για τον τρόπο που σκεφτόταν τότε να κυβερνήσει και που, φυσικά, το έκανε πράξη από το 2019 και μετά.
Μόνο που ο ίδιος το επικοινωνιακό χάρισμα δεν το έχει. Κάθε του λέξη, κάθε του κίνηση, κάθε του εμφάνιση είναι επικοινωνιακά μελετημένη μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια κι αυτό φαίνεται στη Βουλή, καθώς όταν αναγκάζεται να μιλήσει εκτός κειμένου κάνει λάθη, αλλά κι όταν κάνει χαλαρές συζητήσεις με πολίτες επίσης προκαλεί αρνητικές εντυπώσεις , όπως τις προάλλες στην Καρδίτσα όπου ο δάσκαλος του έλεγε πως το σχολείο δεν έχει θέρμανση και ο πρωθυπουργός γελώντας τού είπε πως αφού έχει τάμπλετ και διαδραστικό πίνακα είναι όλα εντάξει…
Και για να καλύψει το επικοινωνιακό έλλειμμα που έχει, δουλεύει γι’ αυτόν ένα μεγάλο επικοινωνιακό επιτελείο ειδικών, που ήδη, λόγω και των εκλογών που έρχονται, έχει ενισχυθεί -ξανά- και με ξένους ειδικούς που και στο παρελθόν δούλεψαν για τον κ. Μητσοτάκη.
Πρώτος απ’ όλους ο Αμερικανός Σταν Γκρίνμπεργκ
Ο κατά κόσμον Σταν Γκρίνμπεργκ ή «Πράσινος» ή «Stan the man» κατά τους συνεργάτες του, είναι γνώριμος του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη εδώ και χρόνια.
Δεν έχει αποσαφηνιστεί αν η γνωριμία έγινε στα χρόνια της προσπάθειας της Ελλάδας να πάρει τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ή αργότερα, αλλά για τους γνωρίζοντες, η συμβολή του κ. Γκρίνμπεργκ στη διεξαγωγή τους στη χώρα μας, υπήρξε ουσιαστική. Τον επέλεξε η κυρία Γιάννα Αγγελοπούλου, μετά από πρόταση του ομογενούς μας κ. Τζορτζ Στεφανόπουλου.
Από το 2000, επί κυβέρνησης Κ. Σημίτη ως το 2005, επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, συμμετείχε σε όλες τις επαφές της κυβέρνησης με την Ολυμπιακή Επιτροπή και στη συνέχεια στην προετοιμασία των αγώνων στη χώρα μας, με μία ομάδα πέντε ατόμων που είχαν εγκατασταθεί επί πενταετίας στην Ελλάδα. Ο ρόλος του, μάλιστα, σύμφωνα με τους γνωρίζοντες του παρασκηνίου, υπήρξε καταλυτικός στην αντιστροφή ξένων αρνητικών δημοσιευμάτων για την ανάληψη των αγώνων από την Ελλάδα.
Με τον κ. Μητσοτάκη, οι επαφές έγιναν πιο συστηματικέ, αλλά άτυπες, από τις αρχές του 2016 και την εκλογή του στην ηγεσία της ΝΔ, το καλοκαίρι του 2019.
Όταν τον Σεπτέμβριο του 2021, ο κ. Γκρίνμπεργκ συνόδευσε τον πρωθυπουργό στην έκθεση της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τον «χαρακτήρισε παλαιό γνώριμο του πρωθυπουργού, ο οποίος, όπως υποστήριξε, δεν προσφέρει υπηρεσίες επί πληρωμή.
Πλέον, πάντως, η συνεργασία είναι πολύ πιο στενή και συστηματική και όπως επιβεβαιώνουν στενοί συνεργάτες του πρωθυπουργού, ο κ. Γκρίνμπεργκ και το επιτελείο του φιλοξενούνται σε χώρο στο Μαξίμου, στα τακτικά χρονικά διαστήματα που επισκέπτονται την Ελλάδα και συναντώνται τόσο με τον κ. Μητσοτάκη όσο και με τα υπόλοιπα στελέχη του κυβερνητικού επιτελείου.
Στις συναντήσεις αυτές, ενημερώνεται για τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων και, αφού τα αναλύσει, εκπονεί τις στρατηγικές που στη συνέχεια εισηγείται στο Μαξίμου. Ο κ. Γκρίνμπεργκ, ο οποίος τη δεκαετία του 1990 υπήρξε κορυφαίος στη μεθοδολογία των focus groups («ομάδες εστίασης»), φέρεται να επιμένει ότι το κρίσιμο κοινό για τον κ. Μητσοτάκη και κατ επέκταση για το κόμμα του είναι οι κεντρώοι ψηφοφόροι .
Έρικ Παρκς | Επιστρέφει στο Μαξίμου ο στρατηγός των «γαλάζιων» για να «τρέξει» τις εκλογές
Τις τελευταίες ημέρες έγινε γνωστό –γράφτηκε και στον φιλοκυβερνητικό Τύπο, χωρίς να διαψευστεί- ότι λόγω των αρνητικών δημοσιευμάτων για την κυβέρνηση και προσωπικά για τον πρωθυπουργό σε μεγάλα διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης, με αφορμή το σκάνδαλο των τηλεφωνικών υποκλοπών, το Μέγαρο Μαξίμου άρχισε συνεργασία με βρετανική εταιρία επικοινωνίας που εξειδικεύεται στην αντιστροφή της αρνητικής δημοσιότητας. Στόχος είναι να αλλάξει η αρνητική εικόνα του πρωθυπουργού στα μέσα ενημέρωσης του εξωτερικού, δημοσιεύματα των οποίων αναδημοσιεύονται και στο εσωτερικό της χώρας, όσο κι αν το φιλοκυβερνητικό μιντιακό σύστημα προσπαθεί να το αποκρύψει.
Το τελευταίο διάστημα, επίσης, το επικοινωνιακό επιτελείο του πρωθυπουργού ενισχύθηκε και με τον Ελληνοαμερικανό Ερικ Παρκς, ο οποίος είχε ενεργό συμμετοχή και στην προεκλογική εκστρατεία του 2019. Συνεργάζεται στενά με τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Μπρατάκο. Ειδικότητά του η εκπομπή των κυβερνητικών μηνυμάτων στο διαδίκτυο και στα social media, που απευθύνονται κυρίως στους κεντρώους ψηφοφόρους.
Ο 40άρης «ψηφιακός» σύμβουλος της ΝΔ, είναι χαμηλών τόνων και προτιμά να περνάει απαρατήρητος. Όχι όμως και η εργασία του, αφού η συμβολή του στην εικόνα και την εκπομπή των κυβερνητικών μηνυμάτων στο διαδίκτυο και τα social media, θεωρείται καθοριστική. Όπως και στις προηγούμενες εκλογές, και στην επόμενη μάχη, ο κ. Παρκς καλείται να περάσει με έμφαση και ένταση από τα social media τις κυβερνητικές πολιτικές που απευθύνονται κυρίως στους κεντρώους ψηφοφόρους.