
Walt Disney Company | Σοβαρά προβλήματα επιβίωσης για το σπίτι των Μouse
[responsivevoice_button voice=”Greek Female” buttontext=”Listen to Post”]
Όταν ο Bob Iger επέστρεψε στο τιμόνι της Disney πριν από εννέα μήνες, μετά από μια σύντομη περίοδο συνταξιοδότησης, η εταιρεία και οι μέτοχοί της έδειξαν να ανταστενάζουν με ανακούφιση συλλογικά. Ο «μπαμπάς» επέστρεψε για να τακτοποιήσει όλα! Υπέγραψε ένα διετές συμβόλαιο που του δίνει άφθονο χρόνο για να εκτελέσει τη διττή αποστολή του, να στηρίξει δηλαδή την τιμή της μετοχής της Disney και να προετοιμάσει έναν νέο διάδοχο. Ωστόσο, το σχέδιο δεν τα πάει καλά.
Από την Allison Morrow/CNN Business
«Κατά κάποιο τρόπο, οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες από ό,τι περίμενα», είπε ο Iger στο CNBC σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη του τον περασμένο μήνα.
Το χρονοδιάγραμμά των δύο ετών έχει επεκταθεί στα τέσσερα (τουλάχιστον), μια παραδοχή από το διοικητικό συμβούλιο ότι ακόμη και ο Iger -ένας βετεράνος παίκτης δύναμης του Χόλιγουντ που ενορχήστρωσε τις μεγαλύτερες επιτυχίες της σύγχρονης Disney- δεν θα μπορέσει να ξεφύγει σαν την Mary Poppins από αυτό το χάος.
Η μετοχή της Disney είναι σταθερή φέτος αλλά έχει μειωθεί περισσότερο από 55% σε σχέση με την κορύφωσή της το 2021. Οι ανταγωνιστές, Comcast και Warner Bros. Discovery (μητρική εταιρεία του CNN) έχουν σημειώσει άνοδο 30% και 50%, αντίστοιχα, φέτος.
Προβλήματα στο σπίτι του Μίκι
Πολλά από τα προβλήματα της Disney για το 2023 προέρχονται από τον τομέα λειτουργίας του εκτεταμένου ομίλου πολυμέσων: Ο άλλοτε κερδοφόρος πόλος συνδρομητών της καλωδιακής τηλεόρασης καταρρέει με ταχύτητα, ενώ αυτό που θεωρητικά την αντικαθιστά, το streaming, αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα κέρδους. Το κοινό βαριέται όλο και περισσότερο με τον ατελείωτο αριθμό υπερηρώων, τα spinoff και τις συνέχειες του περίφημου στούντιο.
Ωστόσο, στην εποχή Iger 2.0, η Disney έχει καλλιεργήσει ακόμη περισσότερους πονοκεφάλους γύρω από τον εαυτό της, συμπεριλαμβανομένης μιας ηθικής κρίσης που πυροδοτήθηκε από την εκπληκτικά ειλικρινή συνέντευξη του Iger στο CNBC στις 13 Ιουλίου.
Ο ίδιος είχε ήδη κληθεί να συμμετάσχει στο συνέδριο της Sun Valley, γνωστό ως «καλοκαιρινό στρατόπεδο για δισεκατομμυριούχους», αφού απέλυσε περίπου 7.000 άτομα σε όλη την εταιρεία για να εξοικονομήσει χρήματα. Αλλά αντί να κρατήσει χαμηλούς τόνους, ο Iger βγήκε στην τηλεόραση και, με φόντο τα ειδυλλιακά βουνά του Αϊντάχο κάτω από έναν ροζ ουρανό, κατέστρεψε με απόλυτο τρόπο τα σχέδια της ομάδας επικοινωνίας του.
Στη συνέντευξη, ο Iger είπε στον δημοσιογράφο David Faber ότι τα καλωδιακά περιουσιακά στοιχεία της Disney εκτός του ESPN, τα οποία περιλαμβάνουν το ABC, το Disney Channel, το FX και το National Geographic, «μπορεί να μην αποτελούν πλέον τη βάση της εταιρείας» και ότι το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο της τηλεόρασης «έχει σπάσει».
Μετάφραση: Ίσως θέλουμε να πουλήσουμε κάποια από αυτά τα περιουσιακά μας στοιχεία.
Φυσικά, τα σχόλια πυροδότησαν συναγερμό στο Disney General Entertainment Content, το τμήμα που διαχειρίζεται τα δίκτυα εκπομπής και καλωδιακής τηλεόρασης της Disney.
Λίγες μέρες μετά τη συνέντευξη του στον Faber, ο Iger προσπάθησε να εξομαλύνει τα πράγματα σε μια συνάντηση εκτός έδρας με ανώτερα στελέχη. Όπως είπε ένας από τους γνώστες στα ζητήματα της Disney στον Oliver Darcy του CNN, ο Iger τους καθησύχασε εκθειάζοντας τα συγκεκριμμένα μέσα, μόνο που τώρα όλοι ξέρουν πως ίσως να πουληθούν.
Στην ίδια συνέντευξη στο CNBC, έκανε επίσης νέους εχθρούς στις τάξεις των 160.000 συγγραφέων και ηθοποιών του Χόλιγουντ που απεργούν, αποκαλώντας τις ενέργειές τους «ειλικρινά, πολύ ανατρεπτικές».
Αν ο Iger δεν μπορεί, ποιος άλλος μπορεί;
Η Disney, το σπίτι των αμέτρητων επώνυμων παραμυθιών για υπερήρωες που σώζουν καθημερινά ζωές, κέρδισε τον Iger για μια δεύτερη θητεία λόγω της εξαιρετικής πορείας του. Ήταν αυτός που έστειλε στην στρατόσφαιρα της επιτυχίας τις Lucasfilm, Marvel Entertainment και Pixar Studios- τις τρεις πιο σημαντικές μηχανές περιεχομένου της Disney. Όμως, εάν η μαγεία του Iger λειτούργησε πριν, σίγουρα θα λειτουργήσει ξανά, σωστά; Ή όχι;

Το πρόβλημα είναι ότι το τοπίο των μέσων ενημέρωσης του 2023 δεν μοιάζει καθόλου με αυτό που άφησε όταν παρέδωσε τα ηνία του CEO στον διάδοχό του, Bob Chapek, στις αρχές του 2020. Εβδομάδες αφότου ανέλαβε ο δεύτερος, η πανδημία της Covid-19 ανάγκασε τη Disney να κλείσει τα θεματικά της πάρκα σε όλο τον κόσμο. Επίσης, τα κρουαζιερόπλοια της ελλιμενίστηκαν και οι παραγωγές ταινιών σταμάτησαν.
Η μόνη σωσίβια σχεδία κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν η υπηρεσία Disney+, η οποία πρόσθεσε γρήγορα συνδρομητές καθώς οι άνθρωποι ήταν κλειδωμένοι στα σπίτια τους. Ο Chapek πόνταρε στις χαμηλές τιμές συνδρομής για να επιταχύνει τις εγγραφές, αλλά έμεινε από μετρητά κατά την ίδια διαδικασία. Ενώ η Disney μείωσε τελικά τις απώλειες της όσον αφορά το streaming, η επιχείρηση παραμένει ασύμφορη και αντιμετωπίζει σοβαρό ανταγωνισμό από τους ανταγωνιστές της.
Η εντολή που έχει ο Iger να «καθορίσει τη στρατηγική κατεύθυνση για μια ανανεωμένη ανάπτυξη» ενώ παράλληλα θα προετοιμάζει ένα νέο διάδοχο ήταν εξαρχής μια μεγάλη δοκιμασία. Ωστόσο, η παράταση της προθεσμίας της θητείας του σηματοδοτεί ότι το διοικητικό συμβούλιο εξακολουθεί να πιστεύει ξεκάθαρα στη δύναμη του Iger. Κανείς δεν περίμενε ότι θα έλυνε τα πάντα μονομιάς. Αλλά η Disney φαίνεται να έχει παραδώσει τα κλειδιά στο αφεντικό, παρόλο που η επιτυχία μιας συνέχειας δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα έχει την ίδια ανταπόκριση με το πρωτότυπο.
Η Disney+ αυξάνει τις τιμές συνδρομής
Έτσι, καθώς η έκθεση των κερδών του τρίτου τριμήνου έδειξε προβλήματα εσόδων σχεδόν παντού εκτός από τα διεθνή πάρκα, η Walt Disney Company αποφάσισε να αυξήσει τις τιμές για την υπηρεσία ροής Disney+ ξανά. Η συνδρομή χωρίς διαφημίσεις της υπηρεσίας streaming θα κοστίζει 13,99 $ από τις 12 Οκτωβρίου, δηλαδή 3 $ περισσότερο. Αυτή είναι η δεύτερη φορά σε λιγότερο από ένα χρόνο που η Disney αύξησε την τιμή της προσφοράς streamimg καθώς έως και τον περασμένο Δεκέμβριο ήταν στα 7,99 $.
Η Disney κατέχει το πλειοψηφικό μερίδιο της Hulu, η οποία επίσης θα δει τις τιμές να αυξάνονται τον Οκτώβριο: Η προσφορά της χωρίς διαφημίσεις θα αυξηθεί στα 17,99 $. Ένα νέο πακέτο Disney+ και Hulu χωρίς διαφημίσεις θα κοστίζει 19,99 $. Ωστόσο, το επίπεδο συνδρομής που περιλαμβάνει διαφημίσεις έχει μείνει εκτός του τελευταίου γύρου αυξήσεων τιμών. Αυτή η προσφορά από την Disney+ θα παραμείνει στα 7,99 $ ανά μήνα, σύμφωνα με την εταιρεία.
Στην ανακοίνωση των κερδών της Τετάρτης, ο Iger είπε ότι αυτές οι αποφάσεις τιμολόγησης ελήφθησαν με στόχο να ωθήσουν περισσότερους συνδρομητές της Disney+ στην επιλογή της υπηρεσίας που υποστηρίζεται από διαφημίσεις. «Η διαφημιστική αγορά για το streamimg ανεβαίνει. Είναι πιο υγιές αυτό σε σχέση με τη διαφημιστική αγορά της καλωδιακής τηλεόρασης», είπε ο ίδιος.
Η αύξηση των τιμών έρχεται αφότου η Disney ανέφερε ότι η δραστηριότητα ροής της παραμένει ασύμφορη, αν και μείωσε την απώλεια εσόδων της το τρίτο τρίμηνο.
Οι συνδρομητές streamimg της Disney στις ΗΠΑ και τον Καναδά μειώνονται επίσης. Η Disney ανέφερε μείωση 1% στους εγχώριους συνδρομητές της για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Ωστόσο, οι διεθνείς συνδρομητές αυξήθηκαν κατά 2% το τρίμηνο.

Ο Iger άφησε επίσης να εννοηθεί ότι η Disney+ ψάχνει τρόπους για να καταπολεμήσει την κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης, μια στρατηγική που βοήθησε πρόσφατα το Netflix να προσθέσει εκατομμύρια νέους πελάτες.
Συνολικά, η Disney παρουσίασε ελαφρώς χαμηλότερα από τα αναμενόμενα έσοδα για το δημοσιονομικό τρίτο τρίμηνο, με τα έσοδα να συρρικνώνονται σχεδόν σε κάθε τμήμα εκτός από τα θεματικά της πάρκα. Η εταιρεία ανέφερε τριμηνιαία έσοδα 22,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων έναντι προσδοκιών 22,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Refinitiv.
Τα έσοδα στην καλωδιακή τηλεόραση συνέχισαν να διολισθαίνουν, σημειώνοντας πτώση 7% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι.