Νέα μέτρα με… target group | Βήμα – βήμα η στρατηγική Μαξίμου μέχρι τις κάλπες

Σε στοχευμένες ανακοινώσεις μέτρων -τα οποία απευθύνονται στα λεγόμενα «ειδικά κοινά»- προχωρά η κυβέρνηση, που είναι εμφανές πως θα φτάσει μέχρι τις κάλπες με παρεμβάσεις σε δόσεις. Παρά το ό,τι από το οικονομικό επιτελείο επιχειρούν να κρατήσουν χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών για νέα μέτρα, μια σειρά δεδομένων (κυρίως τα αυξημένα έσοδα από φόρους) έχουν δημιουργήσει δημοσιονομικό περιθώριο για πρόσθετες παρεμβάσεις.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Στο Μέγαρο Μαξίμου εστιάζουν σε συγκεκριμένες ομάδες και όχι σε οριζόντια μέτρα που έχουν άλλωστε βαρύτερο δημοσιονομικό αποτύπωμα. Είναι χαρακτηριστικό πως χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προχώρησε σε δύο νέες εξαγγελίες: τη διατήρηση για ένα χρόνο ακόμα του πλαφόν 3% στις επαγγελματικές μισθώσεις και την εφάπαξ ενίσχυση 600 ευρώ στους ενστόλους της ΕΛΑΣ και του Λιμενικού, με τα χρήματα να καταβάλλονται το Δεκέμβριο μαζί με τη μισθοδοσία.

Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν πως μπορεί να υπάρξουν και νέες εκπλήξεις κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού, καθώς στην κυβέρνηση κρατάνε μέτρα «κάβα». Για παράδειγμα, δεν πρέπει να αποκλείεται μία μεγαλύτερη ενίσχυση στα ευάλωτα νοικοκυριά και στους χαμηλοσυνταξιούχους.

Δεν αποτελεί μυστικό πως στο γαλάζιο στρατόπεδο θέλουν να … αναθερμάνουν τις σχέσεις τους με μεγάλες ομάδες ψηφοφόρων στο δρόμο προς τις κάλπες. Για παράδειγμα, οι χθεσινές ανακοινώσεις ήταν εστιασμένες:

– Στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, που είναι ένα κοινό που στις προηγούμενες εκλογές είχε κοιτάξει προς την Νέα Δημοκρατία. Ωστόσο, τώρα βλέπει τις ανατιμήσεις να «ροκανίζουν» το εισόδημα τους και επομένως μένει να φανεί πως θα κινηθεί την ώρα της κάλπης.

– Στους ενστόλους της ΕΛΑΣ και του Λιμενικού. Στην κυβέρνηση κοιτούν προς το συγκεκριμένο ακροατήριο και ξεδιπλώνουν σταδιακά μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση (πρόσφατα ψηφίστηκε η επέκταση της μάχιμης πενταετίας για όλους). Με το timing των νέων ανακοινώσεων να προκαλεί πάντως σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ουσιαστικά από το κυβερνών κόμμα στο δρόμο προς τις κάλπες επενδύουν σε μια στρατηγική τεσσάρων σημείων:

1.Υλοποίηση μέτρων στήριξης, που απευθύνονται σε ομάδες στόχους. Για παράδειγμα, έχουν ήδη υπάρξει συγκεκριμένες εξαγγελίες για τους συνταξιούχους (ξεπάγωμα συντάξεων και κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης) που είναι ένα κοινό που σε σημαντικό βαθμό είχε συμβάλει στην γαλάζια εκλογική νίκη του 2019. Παράλληλα η προσοχή στρέφεται και στους νέους (με εξαγγελίες για φθηνή στέγη και νέα επιδοτούμενα προγράμματα), πρόκειται ωστόσο για ένα δύσκολο κοινό που δεν είναι εύκολο να προσεγγίσει το κυβερνών κόμμα.

2.Καλλιέργεια ενός θετικού αφηγήματος για την επόμενη ημέρα στην οικονομία. Από την κυβέρνηση συνεχίζουν να μιλούν για «εξωγενή κρίση» και επισημαίνουν πως η ελληνική οικονομία έχει ισχυρά αντισώματα (μεταξύ άλλων εστιάζουν στον τουρισμό, στις επενδύσεις αλλά και στο στόχο για επενδυτική βαθμίδα).

3.Υιοθέτηση μιας ρητορικής «σταθερότητας» με το επιχείρημα πως σε μια εποχή πολλαπλών κρίσεων δεν υπάρχουν περιθώρια για πειραματισμούς. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε χθες πως χρειάζεται «σταθερότητα, συνέχεια και συνέπεια», ενώ σημείωσε πως η χώρα «δεν έχει την πολυτέλεια ούτε κάποιων άγνωστων πολύχρωμων πειραμάτων ούτε ενός πολιτικού κομφούζιου διαρκούς αστάθειας»

4.Έμφαση στην πρώτη κάλπη της απλής αναλογικής, καθώς εκεί θα φανεί και η δυναμική των κομμάτων. Μάλιστα ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «δεν πρέπει να μιλάμε για διπλές εκλογές αλλά μόνο για εθνικές εκλογές» και υπογράμμισε πως «δεν υπάρχουν περιθώρια για χαλαρές ψήφους και για δήθεν μηνύματα».

5.Προσπάθεια αύξησης των ποσοστών της Νέας Δημοκρατίας στην περιφέρεια και κυρίως σε παραδοσιακά «γαλάζια» κάστρα.

Τα διλήμματα της κάλπης επανέφερε ο Μητσοτάκης

Σε μια στρατηγική συγκρίσεων με το ΣΥΡΙΖΑ επενδύει ο πρωθυπουργός, θέτοντας διαρκώς το ερώτημα «Μητσοτάκης ή Τσίπρας». Από την Νέα Δημοκρατία ακολουθείται μια τακτική υψηλών τόνων απέναντι στην αξιωματική αντιπολίτευση σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί μια χαλαρή ψήφος στις επόμενες εκλογές.

Ενδεικτικό του σκληρού ροκ που θα επικρατήσει μέχρι τις κάλπες είναι πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως το βασικό ερώτημα θα είναι «ή δεύτερη φορά στη συμφορά ή δεύτερη εντολή στην προκοπή». Το βασικό σύνθημα με το οποίο θα φτάσει η Νέα Δημοκρατία στις επόμενες εκλογές θα είναι «το είπαμε – το κάναμε» και στο πλαίσιο αυτό θα συνεχιστούν οι περιοδείες του πρωθυπουργού για την παρουσίαση του κυβερνητικού έργου. Παράλληλα επιχειρείται να αξιοποιηθούν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κάθε Κυριακή ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάνει αναρτήσεις για τα πεπραγμένα της εβδομάδας.

Στο Μέγαρο Μαξίμου γνωρίζουν πως το μεγάλο στοίχημα στο δρόμο προς τις κάλπες της απλής αναλογικής είναι να πείσουν τους αναποφάσιστους να μην επιλέξουν την αποχή ή την ψήφο διαμαρτυρίας. Το γεγονός πως η υπόθεση των παρακολουθήσεων έχει οδηγήσει σε ραγδαία επιδείνωση του κλίματος μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ περιορίζει τα περιθώρια γαλάζιων ελιγμών. Και επομένως η αύξηση των ποσοστών της συσπείρωσης αποτελεί μονόδρομο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *