Λέσβος | Μυστήριο με το φορτίο του πλοίου που βυθίστηκε | Λιγοστεύουν οι ελπίδες για εντοπισμό των αγνοούμενων

Λέσβος | Μυστήριο με το φορτίο του πλοίου που βυθίστηκε | Λιγοστεύουν οι ελπίδες για εντοπισμό των αγνοούμενων

Λιγοστεύουν ώρα με την ώρα οι ελπίδες για τον εντοπισμό σώων των 12 αγνοουμένων από το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου που βυθίστηκε την Κυριακή ανοικτά της Λέσβου.

Το πλήρωμα αποτελούνταν από 14 άτομα, εκ των οποίων ένας ανασύρθηκε νεκρός, ένας διεσώθη – αιγυπτιακής καταγωγής – και αγνοούνται τα υπόλοιπα 12 άτομα. Στην θαλάσσια περιοχή επιχειρούν εδώ και 48 ώρες σκάφη του Λιμενικού, πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού και ένα του ΝΑΤΟ αλλά δεν οι έρευνες έχουν αποβεί άκαρπες.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Το έργο της επιχείρησης δυσχεραίνουν οι καιρικές συνθήκες, καθώς τις επόμενες ώρες αναμένεται επιδείνωση του καιρού με κύριο χαρακτηριστικό τους θυελλώδεις ανέμους.

Το ζήτημα το οποίο ωστόσο έχει προκύψει γύρω από το τραγικό περιστατικό, είναι οι πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας για το φορτίο που μετέφερε.

Στο μικροσκόπιο της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών βρισκόταν πολύ καιρό πριν τη βύθισή του το φορτηγό πλοίο «Raptor», το οποίο βυθίστηκε κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς καιρικές συνθήκες σε θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Λέσβου.

Αυτό αποκαλύπτουν στο iEidiseis αξιόπιστες πηγές της λεωφόρου Κατεχάκη, που αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι «το συγκεκριμένο φορτηγό πλοίο ήταν στα ‘ραντάρ’ της ΕΥΠ εδώ και πολύ καιρό και εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο έρευνας μετά τις τελευταίες τραγικές εξελίξεις. Εδώ και καιρό υπήρχαν πληροφορίες για τα δρομολόγιά του που είχαν κριθεί ως ύποπτα.

Ήταν στη ‘μαύρη’ λίστα διεθνών οργανισμών, διότι δεν συμμορφωνόταν στους κανόνες ασφαλείας ενώ πληρούσε τα χαρακτηριστικά των πλοίων που θα μπορούσαν δυνητικά να χρησιμοποιούνται σε λαθρεμπόριο. Αυτός ήταν ο λόγος που τα δρομολόγιά του τα παρακολουθούσαν με ειδικά τεχνολογικά εργαλεία πράκτορες της ΕΥΠ. Στο τελευταίο δρομολόγιό του είχε δηλώσει ότι μεταφέρει αλάτι».

Οι ίδιες πηγές εξηγούν ότι οι αποδείξεις για το φορτίο που μετέφερε βρίσκονται πλέον στον βυθό της θάλασσας και έτσι μόνο εκτιμήσεις μπορούν να γίνουν για το κατά πόσο ήταν νόμιμο ή παράνομο. Αξιωματούχοι με γνώση των παράνομων δρομολογίων εξηγούν πάντως ότι «το αλάτι πολλές φορές δημιουργεί υποψίες, διότι οι Αρχές δε μπορούν εύκολα να το ελέγξουν όταν μεταφέρεται σε μεγάλες ποσότητες. Πολλές φορές για να ελεγχθεί καλά το φορτίο πρέπει να προκληθεί ζημιά σε αυτό, ενώ και τα εκπαιδευμένα σκυλιά δυσκολεύονται να μυρίσουν κάτι παράνομο όταν βρίσκεται μέσα σε αλάτι. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι όποιος μεταφέρει αλάτι είναι παράνομος ή κάνει λαθρεμπόριο. Επίσης, κανείς δε μπορεί να αποδείξει ότι το Raptor χρησιμοποιήθηκε για λαθρεμπόριο».

Επιπλέον, το λόγω πλοίο ήταν καταχωρημένο στη μαύρη λίστα των διεθνών αρχών ελέγχου εδώ και 24 μήνες. Αφορμή είχε υπάρξει ένας έλεγχος που είχε γίνει στη Βουλγαρία, όπου είχαν διαπιστωθεί διάφορες παρατυπίες με πιο σημαντική τις παράνομες εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το πλοίο έκανε ακαταχώρητα δρομολόγια, που ερμηνεύεται ως μια ισχυρή ένδειξη ότι εμπλέκεται σε υποθέσεις λαθρεμπορίου.

Τις υπόνοιες που έχουν οι ελληνικές Αρχές έρχεται να συμπληρώσει ο διασωθείς, καθώς μεταξύ των όσων είπε ήταν ότι τελικός προορισμός του πλοίου δεν ήταν η Κωνσταντινούπολη. Είπε δηλαδή ότι στο λιμάνι της θα έκαναν μια στάση για ανεφοδιασμό και το πλοίο είχε τελικό προορισμό την Ουκρανία.

Αποκαλυπτικό για τις συνθήκες βύθισης του πλοίου ήταν η δημοσίευση βίντεο, που φαίνεται πως έχει πάρει νερά λίγα λεπτά πριν από τη βύθισή του. Στο βίντεο ντοκουμέντο που έδωσε στη δημοσιότητα τουρκική ιστοσελίδα, ακούγεται ο καπετάνιος να λέει: «Με λαμβάνετε;

Με λαμβάνετε; Εδώ…» και το σήμα χάνεται. Έπειτα από κάποια στιγμή το πλοίο βυθίζεται.

Δείτε το βίντεο:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *