Πόλεμος Navtex.Οι Ρώσοι κατεβαίνουν στην Κύπρο.Μέχρι τις 30 Απριλίου.Σύγχυση στην Τουρκία

navtex

Εμφανή σύγχυση έχουν προκαλέσει στην Τουρκία αεροναυτικές ασκήσεις της Ρωσίας στην Κύπρου για τις οποίες οι θαλάσσιες και εναέριες περιοχές διεξαγωγής τους δεσμεύτηκαν με Navtex και Notams αντίστοιχα, που εκδόθηκαν για λογαριασμό του ρωσικού ναυτικού και αεροπορίας από την Κυπριακή Δημοκρατία. Όπως μεταδίδει το philenews.com, από σήμερα και σε διάφορες ημερομηνίες μέχρι τις 30 Απριλίου, η Ρωσία θα διεξάγει αεροναυτικές ασκήσεις με πραγματικά πυρά σε τρεις διαφορετικές μεγάλης έκτασης περιοχές, ανατολικά, νότια και δυτικά της Κύπρου.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Για τις θαλάσσιες ρωσικές ασκήσεις, η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εκδώσει προειδοποίηση προς ναυτιλλομένους, τη Navtex 135/20, με την οποία δεσμεύει ταυτόχρονα και τις τρεις θαλάσσιες περιοχές. Η πρώτη, για ασκήσεις στις 9, 17 και 30 Απριλίου, αφορά περιοχή μεταξύ Κύπρου και Συρίας, όπου το πολεμικό ναυτικό της Ρωσίας διεξάγει τακτικά ασκήσεις. Γι΄ αυτή την περιοχή δεν υπήρξε καμία αντίδραση από την Τουρκία.

Η δεύτερη περιοχή, για ασκήσεις στις 7 και 21 Απριλίου, αφορά περιοχή δυτικά της Κύπρου και φτάνει μέχρι και σε απόσταση 40 ναυτικών μιλίων από το Καστελλόριζο για την οποία η Τουρκία εξέδωσε αμέσως δική της Navtex, στην οποία αναφέρει ότι πρόκειται για περιοχή ευθύνης της Τουρκίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την τουρκική Navtex δεν χαρακτηρίζεται ως “άκυρη” η κυπριακή Navtex, αλλά αναφέρει ότι επειδή πρόκειται για περιοχή ευθύνης της, θα αναμεταδίδει το τμήμα αυτό της κυπριακής Navtex. Η τρίτη περιοχή που δέσμευσε ως επικίνδυνη για τη ναυτιλία η Κυπριακή Δημοκρατία αφορά σε μεγάλη θαλάσσια έκταση νότια της Κύπρου, που επικαλύπτει μικρό μέρος του τεμαχίου 8 και το μεγαλύτερο μέρος του τεμαχίου 9 της κυπριακής ΑΟΖ. 

Ενδιαφέρουσα είναι η τουρκική αντίδραση για τη δέσμευση αυτής της περιοχής, όπου η σχετική της παράτυπη Navtex, με την οποία επίσης δεν “ακυρώνει” ως έπραττε ώς τώρα, την κυπριακή Navtex, αλλά ότι “επικαλύπτει” μέρος της περιοχής που “δέσμευσε” η Τουρκία με την “Navtex”  FA-215/20. Η εν λόγω “Navtex” αφορά την περιοχή που πραγματοποιεί παράνομη γεώτρηση το τουρκικό γεωτρύπανο Yavuz, εντός του τεμαχίου 9. Το νοτιοδυτικό άκρο της περιοχής των ρωσικών ναυτικών ασκήσεων, φτάνει σε απόσταση τριών ναυτικών μιλίων από το σημείο που βρίσκεται το Yavuz.

Σε σχέση με την εναέρια κυκλοφορία, η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εκδώσει συνολικά 14 Notam δεσμεύοντας περιοχές του Fir Λευκωσίας για τις ρωσικές ασκήσεις σε διάφορες ημερομηνίες από σήμερα μέχρι και τις 30 Απριλίου.  

Τι είναι το Navtex;

Το NAVTEX είναι μία διεθνής προσφερόμενη Υπηρεσία που σκοπό έχει τη διασπορά, στα πλοία εν πλω, ναυτιλιακών, μετεωρολογικών και κατεπειγούσης φύσεως πληροφοριών που αφορούν στις παράκτιες θαλάσσιες περιοχές. Οι πληροφορίες λαμβάνονται αυτόματα και εκτυπώνονται απ’ ευθείας με τηλετυπικό τρόπο.

Η ίδρυση του NAVTEX έχει συμφωνηθεί, από κοινού, από τους Διεθνείς Οργανισμούς ΙΗΟ (Διεθνής Υδρογραφικός Οργανισμός) και ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) (IMO Sub-Committee on RadioCommunications – 31st session – COM/31/5/4//13 Mar 1986 and IMO MSC 54 – COM/circ. 99//8 May 1987) και αποτελεί ένα μέρος του Global Maritime Distress and Safety System (GMDSS), το οποίο αναπτύσσεται μέσα στα πλαίσια του ΙΜΟ. Η υπηρεσία NAVTEX της Ελλάδας ανήκει στην περιοχή της Μεσογείου NAVAREA III συντονιστής της οποίας είναι  η Ισπανική Υδρογραφική Υπηρεσία. Τα  NAVAREA III navigational warnings φαίνονται  εδώ.

Τι είναι NOTAM

ΝΟΤΑΜ είναι μια Ειδοποίηση προς Αεροπόρους (Notice to Airmen NOTAM ή NoTAM) που υποβάλλεται από μια αρχή της αεροπορίας ώστε να προειδοποιήσει πιλότους για πιθανούς κινδύνους σχετικά με την πορεία πτήσης τους ή σχετικά με μια τοποθεσία, οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν την ασφάλεια της πτήσης. Οι ΝΟΤΑΜ είναι αταξινόμητες ειδοποιήσεις ή συμβουλές που διανέμονται μέσω τηλεπικοινωνιών, οι οποίες περιέχουν πληροφορίες που αφορούν την καθιέρωση την κατάσταση ή τις αλλαγές κάθε αεροναυτικής εγκαταστάσεως, υπηρεσίας, διαδικασίας ή κινδύνου των οποίων η έγκαιρη γνώση είναι σημαντική στο προσωπικό και τα συστήματα που ασχολούνται με τις ιπτάμενες επιχειρήσεις.

Οι ΝΟΤΑΜ δημιουργούνται και μεταδίδονται από κυβερνητικές υπηρεσίες και φορείς εκμετάλλευσης αερολιμένων, υπό τις οδηγίες που καθορίζονται από το Παράρτημα 15: Υπηρεσίες Πληροφοριών Αεροναυτικής του Συνεδρίου Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας (CICA). Ο όρος ΝΟΤΑΜ έγινε κοινής χρήσης (αντί του επίσημου Notice to Airmen) μετά από επικύρωση του CICA και ενεργοποιήθηκε από τις 4 Απριλίου 1947. Οι ειδοποιήσεις προς Αεροπόρους εκδίδονταν κανονικά από μια απλή έκδοση από τις αντίστοιχες αρχές της κάθε χώρας (πχ το Flight Magazine στην Αγγλία). Ένας αριθμός από βελτιώσεις και τροπολογίες στον CICA συνετέλεσαν στο πιο αυτοματοποιημένο σύστημα που υπάρχει σήμερα.

Η ΝΟΤΑΜ κατατίθεται από μια αεροπορική αρχή για να προειδοποιήσει τους πιλότους αεροσκαφών για κάθε κίνδυνο που θα συναντήσουν στην πορεία τους ή σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία. Η αρχή, με τη σειρά της, παρέχει ένα μέσο διάδοσης των σχετικών ΝΟΤΑΜ στους πιλότους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *