Ο Μητσοτάκης εξετάζει το δημοσιονομικό κόστος | Πιθανός ο «μίνι» ανασχηματισμός

Η πρωτοφανής κακοκαιρία Daniel δυναμιτίζει το οικονομικό πρόγραμμα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, δεδομένου ότι τα ποσά που θα απαιτηθούν τόσο για τη στήριξη των πληγέντων, όσο και για την αποκατάσταση των υποδομών, είναι δυσθεώρητα.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Είναι δεδομένο ότι ο κρατικός προϋπολογισμός δεν μπορεί να σηκώσει αυτό το βάρος, που έρχεται να προστεθεί στο αντίστοιχο βάρος για την κάλυψη των ζημιών από τις πρόσφατες πυρκαγιές.

Μικρότερο το «καλάθι» στη Δ.Ε.Θ.

Στο πλαίσιο που διαμορφώνεται για την οικονομία από τις φυσικές καταστροφές, το «καλάθι» του Πρωθυπουργού, στην ομιλία του στη Δ.Ε.Θ. αναμένεται να είναι πιο… «μικρό» από ό,τι σχεδιαζόταν.

Τα μέτρα στήριξης προς τους πολίτες για την αντιμετώπιση της ακρίβειας – που αποτελούσαν και προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης ή και άλλα που είχαν σχεδιαστεί στην πορεία, με βάση τα πλεονάσματα – αναμένεται να περιοριστούν στα απολύτως απαραίτητα και να αφορούν κυρίως στις ευάλωτες ομάδες.

Έρχεται… «μίνι» ανασχηματισμός;

Ο Πρωθυπουργός ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για τη Διεθνή Έκθεση μέσα στην εβδομάδα, ίσως και με αλλαγές στη σύνθεση του Υπουργικού Συμβουλίου, δεδομένου ότι η πρόσφατη φυσική καταστροφή ανέδειξε ακόμη πιο ανάγλυφα αρρυθμίες και υπηρεσιακές αγκυλώσεις στον τομέα της πολιτικής προστασίας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Λάρισα διεμήνυσε ότι… το τι δεν πήγε καλά και ποιος φταίει, θα εξεταστεί σε δεύτερο χρόνο, όμως είναι πολλοί αυτοί που στοιχηματίζουν ότι δύο ή και τρεις υπουργοί μπορεί να βγουν εκτός κυβερνητικού σχήματος, πριν από τη μετάβαση του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ.

Ποια πρόσωπα μπαίνουν στο στόχαστρο του Κ. Μητσοτάκη;

«Αν δεν λεγόταν Βαρβιτσιώτης, θα είχε αποπεμφθεί», έλεγε με νόημα υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος, που είναι σε θέση να γνωρίζει το βαρύ κλίμα που διαμορφώθηκε στο Μαξίμου μετά τις άστοχες δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη για τον θάνατο (δολοφονία) του 36χρονου Αντώνη στο Blue Horizon.

Συγκεκριμένα, μόλις ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τα όσα είχε πει ο υπουργός του, η πρώτη σκέψη που έκανε ήταν να προχωρήσει στην απομάκρυνσή του. Ωστόσο, έπειτα από μια μίνι σύσκεψη που είχε με τους Παπασταύρου, Σκέρτσο και Μπρατάκο, αποφάσισε να παραπέμψει στο κοντινό μέλλον τη λήψη των οριστικών αποφάσεων.


Ιδιαίτερα βαρύ είναι πλέον το κλίμα και για τον Βασίλη Κικίλια, που φαίνεται εντελώς αδύναμος να αντεπεξέλθει στις απανωτές κρίσεις που έχει κληθεί να διαχειριστεί από την ημέρα που ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας. Για πρώτη φορά στο Μαξίμου υπήρξε εισήγηση για την αντικατάσταση τόσο του Κικίλια, όσο και του υφυπουργού Τριαντοπούλου.

Ελλάδα καλεί Ευρώπη….

Η κυβέρνηση ξεκίνησε ήδη επαφές με την Ευρώπη για να ζητήσει έμπρακτη αλληλεγγύη για τις τεράστιες καταστροφές.

«Θέλω να το έχετε ακούσει από εμένα: θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται. Η ελληνική οικονομία είναι πια αρκετά ισχυρή για να μπορεί να αντέξει μία τέτοια καταστροφή. Θα κινητοποιήσω και ό,τι ευρωπαϊκό πόρο υπάρχει για να μπορέσουμε να έχουμε πρόσθετη στήριξη», διεμήνυσε, χθες, ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Θεσσαλία.

Ήδη ο κ. Μητσοτάκης απέστειλε σχετική επιστολή στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάϊεν, ζητώντας τα εξεταστούν όλα τα πιθανά χρηματοδοτικά εργαλεία για αρωγή προς τη χώρα μας. Ζητούμενο είναι, μεταξύ άλλων, η ανακατανομή των κονδυλίων από το ΕΣΠΑ και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Παράλληλα, ξεκίνησαν οι συνομιλίες της κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, σε μια προσπάθεια η χώρα να εξασφαλίσει ένα δάνειο με πολύ ευνοϊκούς όρους, για να μπορέσουν να υπάρξουν άμεσα τις παρεμβάσεις στα έργα υποδομής τα οποία, έχουν υποστεί τεράστιες ζημιές

Το δύσκολο «στοίχημα» της αποκατάστασης των υποδομών

Η αποκατάσταση των υποδομών είναι ένα από τα πιο δύσκολα στοιχήματα που καλείται να κερδίσει η κυβέρνηση, και όχι μόνο για οικονομικούς λόγους.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών, τις οποίες ενστερνίζονται και «γαλάζια» στελέχη, ακόμη και αν υπήρχε το απαραίτητο «πουγκί», δεν είναι βέβαιο ότι μπορούν να υλοποιήσουν, από άποψη όγκου, αυτό το πρότζεκτ οι κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας.

Οι καταστροφές δε σε υποδομές είναι πολυεπίπεδες… Αφορούν σε τμήματα εθνικών οδών, επαρχιακούς δρόμους, γέφυρες κ.α., ακόμη και στο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο σε έκταση 50χλμ (από τον Δομοκό έως τη Λάρισα) έχει υποστεί ζημιές και δεν λειτουργεί… Όλα αυτά δημιουργούν τεράστια θέματα για την οικονομία, τις μεταφορές και όχι μόνο.

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours