Η ροή των ανταλλακτικών απογειώνει τα Mirage 2000-5 | Χωρίς τους μηχανικούς δεν υπάρχει αεροπορία

Η ροή των ανταλλακτικών απογειώνει τα Mirage 2000-5 την ώρα που η Τανάγρα αναμένει τα RAFALE
Η ροή των ανταλλακτικών απογειώνει τα Mirage 2000-5 | Η Τανάγρα αναμένει τα Rafale

Τα πρώτα Ελληνικά RAFALE, εδώ και μέρες έχουμε πει ότι φόρεσαν τα Ελληνικά διακριτικά τόσο στο κάθετο σταθερό αλλά και στις πτέρυγες τους, αλλά την ίδια ώρα στην Τανάγρα οι μηχανικοί ως «ταχυδακτυλουργοί» ανεβάζουν σημαντικά τις διαθεσιμότητες των Mirage 2000-5.

  • Και μπορεί τα βλέμματα να είναι στραμμένα στους Έλληνες αεροπόρους που βρίσκονται στην Γαλλία κι έχουν μετακομίσει στην αεροπορική βάση που βρίσκεται και η κατασκευάστρια εταιρία των RAFALE την ώρα που το «δεύτερο κύμα» ιπταμένων και μηχανικών σε λίγες μέρες αναχωρεί για το Γαλλικό ΣΜΕΤ, αλλά πίσω στην Πτέρυγα Μάχης, κυριολεκτικά διεξάγεται μια διαφορετική μάχη με τον χρόνο.

Κύκλοι από την Πολεμική Αεροπορία και το Επιτελείο αναγνωρίζουν και ομιλούν για μεγαλειώδη προσπάθεια που γίνεται πίσω στην Τανάγρα, αλλά όχι στην 332 Μοίρα που θα υποδεχτεί τα νέα αποκτήματα της Πολεμικής Αεροπορίας. Ο «οργασμός» εργασιών υπάρχει στο υπόστεγο συντήρησης της 331 Μοίρας «Θησέας» καθώς τα ανταλλακτικά για τα Mirage 2000-5 έχουν αρχίσει να καταφτάνουν.

Μπορεί η πανδημία να πήγε πίσω τις παραδόσεις που είχαν συμφωνήσει οι δυο συμβαλλόμενες χώρες, αλλά τελικά με την Ελληνική επιμονή, οι παλέτες με όλα τα απαραίτητα, ιδίως το τελευταίο διάστημα, φτάνει η μια πίσω από την άλλη.

Χωρίς τους μηχανικούς δεν υπάρχει αεροπορία…

Οι ιδιαίτερα έμπειροι μηχανικοί έχοντας όλα εκείνα που χρειάζονται στα χέρια τους και με τεράστιες γνώσεις, κάνουν τ’ αδύνατα, δυνατά ώστε το ταχύτερο δυνατό να παραδίδουν τ’ αεροσκάφη σε διαθεσιμότητα.

Άλλωστε είναι οι τεχνικοί οι οποίοι έχουν προσφέρει χιλιάδες επιπλέον σελίδων στους Γάλλους κατασκευαστές του μαχητικού, διότι τα Ελληνικά Mirage, έχουν δουλέψει σε ακραίες συνθήκες, φτάνοντας στο όριό τους κι όχι για μια δοκιμή, αλλά σε πραγματικές καταστάσεις. Ευρήματα μετά από τέτοιες πτήσεις ή οτιδήποτε άλλο καταγράφοντας ως επιπλέον στοιχεία της βιβλιογραφίας και γνωστοποιούνταν στο Παρίσι. Πολλές από τις Ελληνικές τεχνικές παρατηρήσεις δούλεψαν μέχρι και στα Mirage της Armee De L’ Air.

PHOTO GALLERY

210602235823 S4
210602235822 S3
210602235820 S2
  • Οι μηχανικοί της Τανάγρας, τα δύσκολα χρόνια που πέρασαν στην 114 Πτέρυγα Μάχης ήταν αυτοί που κράτησαν ζωντανές τις δυο πολεμικές μοίρες, τον «Θησέα» & το «Γεράκι». Μπορεί οι πτήσεις να ήταν περιορισμένες διότι η εκάστοτε ηγεσία ήθελε πάντα να υπάρχουν Mirage διαθέσιμα σε περίπτωση κρίσης με την Τουρκία, αλλά τα Γαλλικά μαχητικά έζησαν χάρις τις διαρκείς προσπάθειες των μηχανικών.

Εν τάχει να υπενθυμίσουμε την πίεση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου τον περασμένο Οκτώβριο κατά τη συνάντηση που είχε με την Φλοράνς Παρλί, με τον Έλληνα υπουργό να ζητά ημερομηνίες παράδοσης των ανταλλακτικών.

Τα χρήματα υπήρχαν στον «κουμπαρά» της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ χρειάστηκαν διαφορετικές νέες συμβάσεις που καθυστέρησαν την όλη διαδικασία.

Επιστρέφουν και στην Σκύρο

Πλέον όμως φαίνεται ότι το νερό έχει μπει στο αυλάκι και τ’ ανταλλακτικά δίνουν νέα ζωή σε πολύ περισσότερα Mirage 2000-5. Σίγουρα το να διατεθεί ένα αεροσκάφος στη πτήσιμη κατάσταση, ιδιαιτέρως μετά από μεγάλο διάστημα εκτός υπηρεσίας δεν είναι εύκολη υπόθεση και γι’ αυτό οι μηχανικοί έχουν ξεκινήσει μεθοδικά με όλα εκείνα τ’ αεροσκάφη που είχαν την λιγότερη εργασία.

  • «Ποιος να το πει ότι για μια φλάντζα κόστους 70 ευρώ, δεν μπορώ ν’ απογειώσω το μαχητικό», έλεγε πριν λίγα χρόνια ανώτατο στέλεχος της ΠΑ. Και τότε δεν ήταν το θέμα του κόστους, αλλά του νόμου- έκτρωμα που υπήρχε και είχε βαλτώσει πολλά τέτοια θέματα με την υποστήριξη σε ανταλλακτικά.

Και μπορεί η Σκύρος και η 135 Σμηναρχία Μάχης, που πάντοτε ήταν το άντρο των Γαλλικών αεροσκαφών, να έχει τις περισσότερες φορές τα τελευταία χρόνια F-16, αλλά σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, το φθινόπωρο η Γαλλική σχολή επιστρέφει δυναμικά στο νησί του Αρχιπελάγους, αφήνοντας τα readiness από την Τανάγρα.

Η ενίσχυση και της 331 Μοίρας με τα Mirage 2000-5 δίνει επιπλέον πλεονέκτημα στον ουρανό του Αιγαίου ενώ ο καθένας μπορεί να παρατηρήσει ότι η Πολεμική Αεροπορία σιωπηρά τις περισσότερες φορές προχωρά στην ενίσχυση της φαρέτρας της η οποία την βοηθά να διατηρήσει ή και ν’ αυξήσει την αεροπορική υπεροχή στην ευρύτερη περιοχή.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Γ.Σ, HELLAS JOURNAL

2 thoughts on “Η ροή των ανταλλακτικών απογειώνει τα Mirage 2000-5 | Χωρίς τους μηχανικούς δεν υπάρχει αεροπορία

  1. Δυστυχώς στο άρθρο δεν μνημονεύετε τους τεχνικούς της Ε.Α.Β. στην Τανάγρα.
    Και μην ξεχνάμε την παραίτηση του διοικητή της 114ΠΜ ……

  2. Τα Αεροσκάφη δεν πετουν ούτε από τους Ιπτάμενους , ούτε από τους Μηχανικούς , υπάρχει μία πολύ μεγάλη αλυσίδα που δουλέυει πίσω από αυτό , μην στεκόμαστε σε δύο ειδικότητες μόνο , υπάρχει πολύ δουλειά από πίσω για να φτάσει ό πιλότος να πετάξει με το Αφος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *