Ποιες είναι οι πέντε μεγαλύτερες προκλήσεις για τη Ναυτιλία

Ποιες είναι οι πέντε μεγαλύτερες προκλήσεις για τη Ναυτιλία

Στο – όχι και τόσο μακρινό – παρελθόν η ναυτιλιακή βιομηχανία βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στην εμπειρία των στελεχών, στην κατασκευαστική αξιοπιστία και στην… αναλογική λογική του «σφυριού και του γαλλικού κλειδιού» προκειμένου όλα τα γρανάζια να λειτουργούν στην εντέλεια.

Ωστόσο, όλα αυτά ακούγονται σήμερα σαν μια πραγματικότητα της «λίθινης εποχής», καθώς ο κλάδος εξελίσσεται με ρυθμούς πολυβόλου.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Στο μικροσκόπιο των διεθνών οργανισμών και της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας βρίσκονται μια σειρά από παράγοντες, όπως οι περιορισμοί της κατανάλωσης καυσίμων, τα θέματα που σχετίζονται με την αυτοματοποίηση των πλοίων, οι προσπάθειες που καταβάλλονται για την αποδοτικότερη και οικονομικότερη λειτουργία του πλοίου, με γνώμονα πάντα την προστασία του περιβάλλοντος.

Μερικές φορές, βέβαια, όταν συζητά κανείς για την ψηφιακή πρόοδο στη ναυτιλία, είναι δύσκολο να μη δημιουργηθούν εικόνες από ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Γι’ αυτό, σύμφωνα με τους ειδικούς, χρειάζεται κάποια ισορροπία.

Η απανθρακοποίηση

Αυτό που θεωρείται αναμφισβήτητο είναι ότι η ψηφιοποίηση και η απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα πρέπει να συμβαδίζουν, προκειμένου να επιτευχθούν οι επερχόμενοι πράσινοι στόχοι. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τον κολοσσό διαχείρισης πλοίων V. Group, το 80% της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές την επόμενη δεκαετία θα προέλθει από τη βελτιστοποίηση των εν ενεργεία assets. Την ίδια ώρα, κομβικό ρόλο θα παίξει η ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών σε θάλασσα και ξηρά.

Σύμφωνα με το Splash, o επικεφαλής της επενδυτικής AboutShips, Manish Singh, κάνει λόγο για την ψηφιακή ναυτιλία του 2030, επισημαίνοντας πως η τεχνητή νοημοσύνη και η μεγαλύτερη ψηφιοποίηση θα συνεχίσουν να αλλάζουν την εικόνα της ναυτιλίας. Αλλαγές που θα γίνουν εμφανείς στην ολοκληρωμένη διαχείριση της γέφυρας, του μηχανοστασίου και του φορτίου.

Τα δεδομένα

Καθώς τα πλοία γίνονται ολοένα και πιο πολύπλοκα, τα δεδομένα που παράγουν καθίσταται δύσκολο να τα διαχειριστούμε, απαιτώντας μια συνεπή επένδυση στη μηχανική λογισμικού. Το επιτυχημένο, παραδοσιακό μοντέλο διοίκησης που αφορούσε τη στενή παρακολούθηση όλων των καθημερινών δραστηριοτήτων μιας ναυτιλιακής επιχείρησης φαίνεται πως δεν μπορεί να ευδοκιμήσει, λόγω των αυξημένων απαιτήσεων αλλά και του τεράστιου όγκου δεδομένων.

«Παρά τον θόρυβο γύρω από την ψηφιοποίηση, η συλλογή αξιόπιστων δεδομένων εξακολουθεί να αποτελεί τεράστιο ζήτημα για τους πλοιοκτήτες. Είναι ιδιαίτερα βαρύνουσας σημασίας η ικανότητα βελτιστοποίησης στα σωστά δεδομένα», λέει ο CEO της Coach Solutions, Anders Bruun.

Η αυτοματοποίηση

Στελέχη της αγοράς υπογραμμίζουν ότι η αυτοματοποίηση θα αναπτυχθεί με μεγάλα άλματα. Το μηχανοστάσιο, για παράδειγμα, θα βιώσει έναν υψηλό βαθμό αυτοματισμού με συστήματα παρακολούθησης και ελέγχου κινητήρων, συστημάτων καυσίμων και άλλων μηχανημάτων. Παράλληλα, προβλέπεται βελτιστοποίηση της απόδοσης και διάγνωση τεχνικών προβλημάτων.

Στα ψηλότερα καταστρώματα, σημειώνεται πως η γέφυρα θα αποτελέσει ένα σημαντικό πεδίο εφαρμογής αυτοματισμών. Είτε αυτό αφορά τα συστήματα πλοήγησης είτε τον έλεγχο της πορείας και τη βελτιστοποίηση ενός ταξιδιού. Ο αντιπρόεδρος του κορεατικού νηογνώμονα Yeontae Kim σημειώνει πως έως το 2030 τα πλοία μπορούν να γίνουν πολύ πιο «έξυπνα» και πολύ πιο «πράσινα» με τη χρήση της τεχνολογίας.

Tα πληρώματα

Μπορεί να απαιτείται ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για την πλήρη υιοθέτηση των τεχνολογικών καινοτομιών, ωστόσο η αυξανόμενη αυτοματοποίηση όλων των λειτουργιών των πλοίων θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή σχεδιασμού, σύμφωνα με τον Andrew Airey της Highland Maritime. «Είμαι βέβαιος ότι τα πλοία του μέλλοντος θα απαιτούν λιγότερο πλήρωμα, σε σημείο που τα τμήματα φιλοξενίας θα γίνουν αρκετά πιο μικρά και θα μεγαλώσουν οι χώροι φορτίου», αναφέρει.

«Καθώς πλησιάζουμε το 2030, θα δούμε μια αυξανόμενη εστίαση σε νεότευκτα πλοία που διαθέτουν προηγμένα αυτόνομα συστήματα, ωστόσο οι ναυτικοί θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να επέμβουν και να αναλάβουν χειροκίνητα τον έλεγχο αυτών των συστημάτων», σημειώνει από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του λιβεριανού νηογνώμονα Alfonso Castillero.

Οι λύσεις AI

Η υιοθέτηση λύσεων AI στη ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα, ωστόσο υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες. Προς το παρόν η τεχνολογία επικεντρώνεται κυρίως στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών CO2 και του λειτουργικού κόστους. Μια νέα έκθεση από το Lloyd’s Register δείχνει ότι οι παραδοσιακές και παλαιού τύπου αναλύσεις δεδομένων εξετάζουν μόνο το 10% των παρεχόμενων data, ενώ τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούν να επεξεργαστούν σχεδόν το 100%, δημιουργώντας εξαιρετικά ακριβείς πληροφορίες για την απόδοση του σκάφους σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου και την ταχύτητα.

Πηγή: Εντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *