Οι ξένοι πλοιοκτήτες γίνονται ολοένα και πιο επιφυλακτικοί όσον αφορά στη μετακίνηση φορτίων ρωσικού πετρελαίου λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία και των επιπτώσεων των δυτικών κυρώσεων στη Μόσχα, δήλωσε η Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του ομίλου Angelicoussis, κατά τη διάρκεια του FT Commodities Global Summit.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν επέβαλε απαγόρευση στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου και άλλων εμπορευμάτων ενέργειας μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία και υπάρχει αυξανόμενη αβεβαιότητα σχετικά με δυνητικά αυστηρότερους περιορισμούς σε όλη την Ευρώπη.
Όπως αναφέρει το reuters, η Ελληνίδα πλοιοκτήτρια Μαρία Αγγελικούση τόνισε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία «είχε μεγάλη επίδραση» στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
«Υπάρχει μεγάλος δισταγμός μεταξύ των πλοιοκτητών να μεταφέρουν οποιοδήποτε ρωσικό πετρέλαιο ή προϊόντα πετρελαίου», είπε στο FT Commodities Global Summit. «Υπάρχουν και οι αυτοκυρώσεις», επισήμανε.
«Οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου, ο ρωσικών συμφερόντων στόλος της Sovcomflot αντιμετωπίζει προβλήματα ενώ πολλοί πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια πρέπει να προμηθεύονται πετρέλαιο από πιο μακριά», ανέφερε.
«Δεν θα μεταφέρουμε ρωσικά φορτία», τόνισε η κα Αγγελικούση. «Υπάρχει επίσης ένα τεράστιο ηθικό θέμα σε αυτό.”
Επισήμανε ακόμη, ότι ο «στόλος-φάντασμα» των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν αυτό το πετρέλαιο αποτελείται από 100 έως 150 πλοία, τα οποία περιγράφει ως «κακώς συντηρημένα, εκτός κατηγορίας, ανασφάλιστα — μια περιβαλλοντική καταστροφή που αναμένεται να συμβεί».
Μιλώντας στον αρχισυντάκτη της TradeWinds, Julian Bray, κατά τη διάρκεια του Commodities Global Summit των Financial Times, η επικεφαλής του κορυφαίου ναυτιλιακού ομίλου Angelicoussis, εκτίμησε ότι με τις υψηλές τιμές του πετρελαίου και την ανάγκη για βαρέλια αντικατάστασης, η πιθανότητα είναι το Ιράν και πιθανώς η Βενεζουέλα να επιστρέψουν στην αγορά.
Ωστόσο, υποστήριξε: «Εάν αρθούν οι κυρώσεις, αυτές οι χώρες θα κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να αυξήσουν τις εξαγωγές τους και αυτό θα γίνει με τον νομότυπο στόλο».