
Μειοψηφικό ποσοστό στην ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα ζυμαρικών, Mailo’s: The Pasta Project, απέκτησε ο επιχειρηματίας και επενδυτής Βλάσσης Γεωργάτος.
Η εξαγορά του 20% της Mailo’s πραγματοποιήθηκε μέσω της επενδυτικής του εταιρείας, της VG Holding, με την αξία της συναλλαγής να εκτιμάται κοντά στα 4 εκατ. ευρώ, αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Η αξία αποτίμησης του 100% της Mailo’s, σύμφωνα με την Deloitte, στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 κυμαινόταν μεταξύ 18,035 – 20,548 εκατ. ευρώ, με κεντρική αξία τα 19,236 εκατ. ευρώ.
Η Mailo’s, υπό την καθοδήγηση του ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου της, Νίκου Μουτσουρούφη, αναπτύσσεται ραγδαία από την ίδρυσή της το 2020. Με 36 καταστήματα -τα 32 εξ αυτών franchise- η αλυσίδα ζυμαρικών επεκτείνεται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Κύπρο. Το κάθε κατάστημα franchise εισφέρει συνολικά 7% των πωλήσεών του στην εταιρεία ως royalties (marketing και υπηρεσίες) ενώ το entry fees ανέρχεται σε 34.000 ευρώ.
Πέρυσι ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα 3,638 εκατ. ευρώ από 1,262 εκατ. ευρώ το 2022, τα καθαρά κέρδη στα 2,252 εκατ. ευρώ έναντι 605 χιλ. ευρώ και το περιθώριο κερδών μετά φόρων σε 61,9% από 47,9%.

Η είσοδος του κ. Γεωργάτου στην Mailo’s ενισχύει την κεφαλαιακή βάση της αλυσίδας ζυμαρικών, αλλά η μακροπρόθεσμη επιτυχία θα εξαρτηθεί από τη δυνατότητα της εταιρείας να διαχειριστεί αποτελεσματικά την ταχεία ανάπτυξή της.
Από την άλλη η επένδυση αυτή φέρνει στο φως τα σύνθετα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της γρήγορης εστίασης: υψηλές προσδοκίες για ανάπτυξη, πιέσεις για διαφοροποίηση και ένας απαιτητικός πελάτης που ζητά ποιότητα και εμπειρία. Άλλωστε η Mailo’s αναπτύσσεται σε ένα περιβάλλον με έντονο ανταγωνισμό, όπου η διαφοροποίηση είναι κλειδί για την επιβίωση – και η εταιρεία πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να ξεχωρίσει μακροπρόθεσμα.
Σίγουρα η κίνηση του κ. Γεωργάτου να επενδύσει σε μια αλυσίδα ζυμαρικών υψηλής ανάπτυξης αντικατοπτρίζει την τρέχουσα τάση για εξειδικευμένες γαστρονομικές εμπειρίες όχι μόνο στην Ελλάδα.

Σε ότι αφορά τη βασική δραστηριότητα του κ. Γεωργάτου, την αλυσίδα εστίασης Γρηγόρης, στη χρήση του 2022 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) εμφάνισε πωλήσεις 79,8 εκατ. ευρώ από 54,4 εκατ. ευρώ το 2021 και EBITDA 16,3 εκατ. ευρώ από 14,3 εκατ. ευρώ το 2022. Κατά τη διάρκεια του 2022, ο Βλάσσης Γεωργάτος μέτοχος πλειοψηφίας και διευθύνων σύμβουλος της Γρηγόρης Α.Β.Ε.Ε. εισέφερε το σύνολο των μετοχών του στην εταιρεία, στην VG Holding A.E. Το μετοχικό κεφάλαιο της VG Holding A.E. ξεπερνά τα 32 εκατ. ευρώ και προέκυψε κατά το μεγαλύτερο μέρος από την εισφορά των ανωτέρω μετοχών καθώς και εταιρικών μεριδίων που κατείχε ο κ. Γεωργάτος στη Γρηγόρης ΑΒΕΕ και σε τέσσερις ακόμα εταιρείες.
Οι προσδοκίες της Mailo’s
Οι προσδοκίες για την ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα ζυμαρικών από την επένδυση του «Mr. Gregory’s» μεγάλες. «Η νέα αυτή συμμετοχή στο μετοχικό μας κεφάλαιο, επιβεβαιώνει την δυναμική της Mailos, μας δίνει πρόσβαση σε σημαντική εμπειρία και δημιουργεί ενδιαφέρουσες δυνατότητες συνεργειών», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Μουτσουρούφης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, θέτει τα θεμέλια για μια επιτυχημένη περαιτέρω ανάπτυξη και υποστήριξη του υφιστάμενου δικτύου. Άλλωστε, «ο Βλάσσης Γεωργάτος είναι Διευθύνων σύμβουλος της Γρηγόρης Α.Β.Ε.Ε., μιας εταιρίας που κατέχει ηγετική θέση, πρωταγωνιστεί στην ελληνική αγορά της εστίασης τα τελευταία 50 χρόνια και διαθέτει πολύτιμη τεχνογνωσία στο franchise καθώς αναπτύσσεται κυρίως με αυτή τη μέθοδο τα τελευταία 30 χρόνια». 
Το πλάνο ανάπτυξης της Mailo’s, όπως λέει ο κ. Μουτσουφούρης είναι μακροχρόνιο και περιλαμβάνει την επέκταση του δικτύου της αλυσίδας τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό ενώ στόχος είναι «η αναβαθμισμένη καταναλωτική εμπειρία μέσα από ένα δίκτυο ικανοποιημένων συνεργατών franchisee».
Πώς ξεκίνησαν τα Mailo’s και η έμπνευση
Όλα ξεκίνησαν το 2015, όταν ο ιδρυτής και managing director της Mailo’s The Pasta Project, Νίκος Μουτσουρούφης, με εμπειρία στο χώρο της μαγειρικής από την ηλικία των 16 χρονών, είχε ένα όραμα που θα άλλαζε το χάρτη της εστίασης.
Ο Νίκος εργάστηκε πάνω στη στρατηγική και την εταιρική ταυτότητα του Project, αντλώντας έμπνευση στον αγαπημένο του σκύλο Mailo, και έχτισε το brand της εταιρείας.
Το 2019 δημιουργείται το πρώτο κατάστημα στο Κολωνάκι και έκτοτε η επιτυχία σημειώνει εκθετική άνοδο
Έτσι, δημιουργείται το 2019 το πρώτο κατάστημα στο Κολωνάκι και έκτοτε η επιτυχία σημειώνει εκθετική άνοδο.
Τρία χρόνια αργότερα, το 2022, ο τζίρος ξεπερνά τα 11 εκατ. ευρώ, με εκτιμήσεις να προβλέπουν υπερδιπλασιασμό του τζίρου για το 2023. Αυτή η ανάπτυξη καταστημάτων γίνεται κυρίως μέσω του μοντέλου franchising.
Το μυστικό της επιτυχίας
«Η επιτυχία των Mailo’s στον κόσμο σημαδεύτηκε από επιμονή και θέληση να δημιουργήσω μια νέα κατηγορία καταστημάτων, Fresh Pasta Street Food», σημειώνει ο Νίκος Μουτσουρούφης, επισημαίνοντας ότι «απόδειξη της επιτυχίας μας είναι πως πλέον ο καταναλωτής δεν αναζητά μια απλή μακαρονάδα, αναζητά συγκεκριμένα Mailo’s, και μέχρι σήμερα υπολογίζεται ο αριθμός των μακαρονάδων που έχουν διατεθεί να ξεπερνά τις 7 εκατ. μερίδες».
Σήμερα, η Mailo’s διαθέτει 40 καταστήματα ενώ πέρα από την Ελλάδα αναπτύσσεται και στην Κύπρο. Πέρυσι, οι συνολικές πωλήσεις του συστήματος Mailos εταιρικά και franchise καταστήματα ανήλθαν σε περίπου 29 εκατ. ευρώ ενώ φέτος προβλέπεται να ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για επέκταση σε Ευρώπη και Αμερική.
Οι άλλες business του Mr Gregory’s
Από την άλλη πλευρά, ο Βλάσσης Γεωργάτος φαίνεται να διευρύνει την ακτίνα των επιχειρηματικών του δράσεων πέρα της αλυσίδας καφεστίασης «Gregory’s».

Ο επιχειρηματίας, Βλάσσης Γεωργάτος
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο γνωστός επιχειρηματίας έχει επενδύσει παραγωγή φουσκωτών σκαφών, αλλά και στην εισαγωγή και εμπορία σκαφών αναψυχής από κοινού με την αδελφή του ενώ έχει επεκταθεί και στην αγορά ακινήτων αλλά και στους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων.



