
Eγκλωβισμένοι οδηγοί για πάρα πολλές ώρες, κυκλοφοριακό χάος, διπλωμένες νταλίκες και εισαγγελική παρέμβαση για την απόδοση ευθυνών, ήταν το σκηνικό που επικράτησε στον κεντρικό οδικό άξονα της Αθήνας, την Αττική Οδό.
Xρειάστηκε ευρεία κινητοποίηση στρατού και δυνάμεων για την επιχείρηση απεγκλωβισμού από έξι σημεία των οδηγών, στον οδικό άξονα.
Την ώρα που οι οδηγοί παρέμεναν εγκλωβισμένοι χωρίς τρόφιμα και νερό, Περιφέρεια Αττικής, Πολιτική Προστασία και Αττική Οδός, πετούσαν το μπαλάκι των ευθυνών ο ένας στον άλλον.
Χτες το απόγευμα ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης τόνισε την ανάγκη για αναζήτηση ευθυνών από την εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού για το κυκλοφοριακό χάος που δημιουργήθηκε στους δρόμους και την ταλαιπωρία των πολιτών.
Όπως είπε ο κ. Στυλιανίδης, το μεγαλύτερο πρόβλημα σημειώνεται στην Αττική Οδό και θα εισηγηθεί στον πρωθυπουργό να αναζητηθούν ευθύνες από την εταιρεία διαχείρισης. “Παρά τις μεγάλες προσπάθειες της Τροχαίας και της Πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας δυστυχώς η Αττική Οδός, η εταιρεία δεν κατόρθωσε να κρατήσει τον δρόμο ανοιχτό.

Παρά τις συσκέψεις που κάναμε τις δύο προηγούμενες ημέρες, στις οποίες συμμετείχαν και υποσχέθηκαν ότι θα διασφαλίσουν ότι θα έχουν πλήρη επάρκεια μέσων για να κρατηθεί ανοιχτή η Αττική Οδός. Θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από την εταιρεία διαχείρισης του δρόμου για την κατάσταση που δημιουργήθηκε. Αυτή θα είναι η εισήγησή μου προς τον πρωθυπουργό”, υπογράμμισε ο κ. Στυλιανίδης.
Νωρίτερα σε ανακοίνωση της η Αττική Οδός απέδωσε ευθύνες στις νταλίκες που δίπλωσαν στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα.
Πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, επιρρίπτουν ευθύνες στην Πολιτική Προστασία που δεν απαγόρευσε την είσοδο των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό.
Όπως λένε χαρακτηριστικά οι νταλίκες και τα βαρέα οχήματα εισήλθαν στην Αττική Οδό, αφού τους είχε απαγορευτεί νωρίτερα η κυκλοφορία στην Εθνική Οδό.
Όπως ανέφερε μάλιστα η Αττική Οδός σε ανακοίνωση της χτες το απόγευμα “σε ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, ειδικότερα στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα δημιουργήθηκαν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα εξαιτίας οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν είτε λόγω μηχανικής βλάβης, είτε φόβου και έλλειψης εμπειρίας των οδηγών τους, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία και να δημιουργηθούν μεγάλες ουρές.
Η κυκλοφορία είναι υψηλή από το πρωί και δυσχεραίνει το έργο του αποχιονισμού, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη και την παρουσία φορτηγών και νταλικών σε όλο τον δρόμο. Στο ύψος του Γέρακα μάλιστα έχουν “διπλώσει” νταλίκες οι οποίες έχουν κλείσει κάθετα τον δρόμο και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Συνεπεία αυτής της κατάστασης τα εκχιονιστικά μηχανήματα που δεν μπορούν να προσπεράσουν, επιχειρούν με ανάποδη κίνηση με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διέλευσή τους, ενώ το χιόνι που εξακολουθεί να πέφτει επιτείνει τα προβλήματα αυτά”.
Η Αττική Οδός είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος εντός του αστικού ιστού της Αθήνας με μετόχους την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.(ΕΛΛΑΚΤΩΡ) με ποσοστό 65,75%, ΑΒΑΞ με 24,19%, ΕΤΕΘ με 10,02% και EGIS PROJECTS S.A. με 0,04%.
Προ ημερών το ΤΑΙΠΕΔ προκύρηξε το διαγωνισμό για τη διεκδίκηση της παραχώρησης εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια, η οποία λήγει τον Οκτώβριο του 2024.
Την παραχώρηση του οδικού άξονα αναμένεται να διεκδικήσουν μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και ισχυρά funds.
