Ποιος είναι ο νέος κόμβος εξαγωγών LNG; Πώς κινήθηκαν οι ναύλοι στα LNG Carriers

Ποιος είναι ο νέος κόμβος εξαγωγών LNG; Πώς κινήθηκαν οι ναύλοι στα LNG Carriers

Η κυβέρνηση του Μεξικού ανακοίνωσε πρόσφατα τα πολυαναμενόμενα επενδυτικά της πλάνα για την κατασκευή νέων υποδομών, συμπεριλαμβανομένου και ενός τερματικού σταθμού LNG στο Salina Cruz στον Ειρηνικό Ωκεανό. (ΠΗΓΗ)

Τριάντα εννέα projects υποδομών αξίας $14 δισ. θα ανοίξουν τον δρόμο για επενδύσεις και από τον ιδιωτικό τομέα, σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης της χώρας για ανάταση της οικονομίας της.

«Είναι πολύ σημαντικό και όλοι ξέρουμε ότι δεν μπορούμε μόνοι μας. Ο δημόσιος τομέας δεν μπορεί από μόνος του να επανεκκινήσει την οικονομική δραστηριότητα», σημείωσε ο πρόεδρος Andrés Manuel López Obrador κατά την ανακοίνωση των επενδυτικών πλάνων.

Από τα 39 αυτά projects, τα επτά είναι ήδη υπό ανάπτυξη και πέντε αφορούν τον κλάδο της ενέργειας. Η κρατική Petróleos Mexicanos (Pemex) θα επιβλέπει αναβαθμίσεις σε δύο πετροχημικά projects και σε διυλιστήρια, ενώ στα πλάνα της κυβέρνησης δεν περιλαμβάνονται νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής.

Η πιο σημαντική ίσως επένδυση αφορά τον τερματικό εξαγωγών LNG, ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε $1,2 δισ. Το Μεξικό προσβλέπει στο να αναδειχθεί σε σημαντικό παίκτη της εφοδιαστικής αλυσίδας LNG, καλοβλέποντας τις προοπτικές στις αγορές εισαγωγών LNG της Ασίας και της Κεντρικής Αμερικής.

To Salina Cruz συνδέεται ενεργειακά με το Jáltipa στην άλλη πλευρά της χώρας μέσω αγωγού φυσικού αερίου. Μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου Sur de Texas-Tuxpan μεταξύ Τέξας και Veracruz, το νέο project επαναεριοποίησης και εξαγωγών LNG του Salina Cruz θα έχει πρόσβαση σε μονάδες παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου της Pemex.

Παράλληλα, στα σκαριά βρίσκονται δύο ακόμα ενεργειακά εγχειρήματα στις ακτές του Μεξικού στον Ειρηνικό για την εισαγωγή LNG από τις ΗΠΑ και την επανεξαγωγή του στις αγορές της Ασίας. Να σημειωθεί, τέλος, ότι για τα δύο αυτά projects εκκρεμούν οι τελικές επενδυτικές αποφάσεις (FIDs).

Σε πτώση οι ναύλοι στα LNG Carriers

Πτωτικά κινήθηκαν και οι ναύλοι στα LNG Carriers και σύμφωνα με τους Clarksons στα πλοία τύπου TFDE ήταν κατά μέσο όρο στα 35.000 δολάρια ημερησίως το δεύτερο τρίμηνο του 2020, έναντι 57.000 δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2020 και 49.000 το δεύτερο τρίμηνο του 2019.

Ο μέσος ναύλος στη spot αγορά στα πλοία τύπου Steam ήταν κατά μέσο όρο 23.000 δολ. ημερησίως το δεύτερο τρίμηνο του 2020, από 40.000 δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2020 και 33.000 δολ. την ημέρα το δεύτερο τρίμηνο του 2019.

Πάντως μεσοπρόθεσμα και εν όψει της χειμερινής σεζόν στο βόρειο ημισφαίριο αναμένεται αύξηση της ζήτησης. Επίσης να σημειωθεί ότι με ημερομηνία 31 Ιουλίου το βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει 109 LNG Carriers υπό ναυπήγηση (μεταφορικής ικανότητας 100.000 κ.μ. και άνω το κάθε ένα) που αντιπροσωπεύουν το 20% του εν ενεργεία στόλου. Από αυτά τα πλοία τα 70 (ή 64%) έχουν ναυλώσεις πολυετούς διάρκειας.

Τέλος, επισημαίνεται ότι στα LNG Carriers οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν την πρώτη θέση με βάση την αξία του στόλου, με τους Ιάπωνες να ακολουθούν, ενώ σε αριθμό πλοίων φαίνεται να υπολείπονται κατά ένα πλοίο.

Οι κινήσεις Αγγελίκούση (Alpha Gas) και GasLog

Θυμίζουμε επίσης πως η Alpha Gas, της οικογένειας Άννας Αγγελικούση και Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη, παρέλαβε από τα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering της Κορέας το LNG Carrier «Energy Pacific», μεταφορικής ικανότητας 173.400 κυβικών μέτρων και σημαίας Marshall Islands. Είναι το δεύτερο LNG Carrier του στόλου της, καθώς είχε ήδη αποκτήσει το «Energy Atlantic» σημαίας Μάλτας.

Επίσης η Alpha Gas θα προσθέσει άλλα τρία νεότευκτα LNG Carriers στον στόλο της. Αρχικά το «Energy Endeacour» (173.400 κυβικών μέτρων) στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, το οποίο ναυπηγείται στα ναυπηγεία DSME και θα φέρει σημαία Marshall Islands.

Τα άλλα δύο πλοία, τα «Energy Integrity» και «Energy Intelligence» επίσης 173.400 κυβικών μέτρων το κάθε ένα, θα παραληφθούν από τα ναυπηγεία DSME το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Και αυτά τα δύο πλοία θα φέρουν σημαία Marshall Islands.

Επίσης, στα μέσα Σεπτεμβρίου ξεκίνησε δοκιμαστικά το νεότευκτο LNG Carrier ΗΝ2300 της GasLog, που θα πάρει το όνομα «GasLog Georgetown», ναυλωμένο ήδη στην Cheniere Marketing International.

Η GasLog εντός του 2020 παρέλαβε άλλα τρία LNG Carriers και συγκεκριμένα το «GasLog Windsor» την 1η Απριλίου (180.000 κυβικών μέτρων) ναυλωμένο στην Centrica plc, το «GasLog Wales» τον περασμένο Μάιο (180.000 κ.μ.) ναυλωμένο για 12 χρόνια στη γιαπωνέζικη JERA και το «GasLog Westminster» τον περασμένο Ιούλιο (180.000 κ.μ.) ναυλωμένο για επτά χρόνια στην Centrica.

Υπό ναυπήγηση η GasLog έχει ακόμη τρία πλοία με ορίζοντα παράδοσης το 2021.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

shares