ΕΥΔΑΠ | 1,5 εκατ. ευρώ διαφημιστικές δαπάνες σε media | Ερωτηματικά για τα κριτήρια που μοιράστηκαν τα ποσά

ΕΥΔΑΠ | 1,5 εκατ. ευρώ διαφημιστικές δαπάνες σε media | Ερωτηματικά για τα κριτήρια που μοιράστηκαν τα ποσά

Οι Data Journalists δημοσιεύουν αναλυτικά τα ποσά (άνω του 1.500.000 ευρώ συνολικά) που διανεμήθηκαν από την ΕΥΔΑΠ την τελευταία διετία σε εφημερίδες και ενημερωτικά και επιχειρηματικά sites για διαφημιστικούς σκοπούς, παρά το γεγονός ότι αποτελούσε μονοπώλειο.

Προκύπτουν μεγάλα ερωτηματικά για τα κριτήρια επιλογής τόσο των μέσων όσο και των υπέρογκων χρηματοδοτήσεων, καθώς όπως συνέβη και στη λίστα «Πέτσα» λιγότερο δημοφιλή μέσα έλαβαν πολλές χιλιάδες ευρώ από άλλα, ενώ δόθηκαν χρήματα και σε μέσα της επαρχίας, όπου η ΕΥΔΑΠ δεν δραστηριοποιείται. 

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτουν οι Data Journalists, η ΕΥΔΑΠ, η οποία αποτελεί και μονοπώλιο, από την 1η Ιανουαρίου του 2021 έως τις 9 Νοεμβρίου του 2022 δαπανά για τη διαφημιστική καμπάνια της 1 εκατ. ευρώ σε ιστοσελίδες και από 1η Ιανουαρίου του 2022 έως και 11 Νοεμβρίου του ίδιου έτους, πάνω από 530.000 ευρώ σε εφημερίδες.

Όπως γράφουν «Στις λίστες που αποκαλύπτουμε παρατηρούνται δεκάδες επιλεκτικές, όσο και υπέρογκες πληρωμές σε συγκεκριμένα ΜΜΕ που δεν συνάδουν ούτε με την δυναμική τους, ούτε με την απήχησή τους στην κοινή γνώμη. Στις ίδιες λίστες υποτιμούνται ή και αγνοούνται Μέσα με πολλούς εργαζόμενους, ανταπόκριση από το κοινό και πανίσχυρα brand names.

Θα ήταν σκόπιμο η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ να διευκρινίσει με ποια μέθοδο μοίρασε τη διαφημιστική δαπάνη στα ΜΜΕ. Ποια, δηλαδή, κριτήρια χρησιμοποίησε ώστε να επιλέξει τα συγκεκριμένα ΜΜΕ και τα ποσά. Επίσης, προκαλούνται εύλογες απορίες για ποιο λόγο δεν έδωσε ποτέ στην δημοσιότητα τις συγκεκριμένες δαπάνες.

Μια ακόμα σημαντική παράμετρος είναι ότι η κρατική ΕΥΔΑΠ δεν είναι ανταγωνιστική εταιρεία. Έχει το μονοπώλιο στην περιοχή της Αττικής και κατά συνέπεια δεν υπάρχει κανένας βάσιμος λόγος για διαφημιστικές δαπάνες. Το πελατειακό κοινό της, που ξεπερνά τα 4.000.000 με άνω των 2.000.000 εγκαταστάσεων μετρητών στο λεκανοπέδιο, είναι εγγυημένο, αφού πρακτικά το κοινό δεν έχει άλλη επιλογή».

Αναλυτικά τα ποσά και τα μέσα

Ειδικότερα, περισσότερα χρήματα έχουν λάβει οι ιστοσελίδες Mononews (45.000 ευρώ), και ο όμιλος DPG (newsbomb, CNN κ.α.) με 43.000 ευρώ. Επιπλέον, το Political και το Liberal έλαβαν 39.000 ευρώ. Το protothema.gr, το οποίο έχει υψηλή επισκεψιμότητα, φέρεται να έλαβε 12.000 ευρώ, το zougla.gr 8.500 ευρώ, και το ethnos.gr μόλις 2.500 ευρώ. Σύμφωνα με τους Data Journalists στις ίδιες λίστες εντοπίστηκε η συνδρομητική επιχειρηματική ιστοσελίδα, το bnbdaily.gr η οποία φέρεται να έλαβε 28.200 ευρώ και την ίδια στιγμή το newsit.gr δεν ξεπέρασε τις 20.000 και το ieidiseis.gr τα 1.000 ευρώ.

Στο ίδιο μήκος κύματος επισημαίνεται ότι το anatropinews.gr, έλαβε 27.200 ευρώ, όταν το news247.gr δεν ξεπέρασε τις 13.000 ευρώ. Επίσης, 9.500 ευρώ έλαβε η ΜΚΟ «Συμμαχία για την Ελλάδα» και το site anattica.gr πήρε 3.710 ευρώ.

Αν και η ΕΥΔΑΠ δραστηριοποιείται στην Αττική, χρήματα έλαβαν και ιστοσελίδες εκτός λεκανοπεδίου. Ενδεικτικά, 2.000 ευρώ έλαβε το agrinionews.gr, 500 ευρώ το nafpaktianews.gr, 300 ευρώ στο Εμπρός της Ναυπάκτου και 680 ευρώ στο amfissanews.gr.

Αναφορικά με τα έντυπα ΜΜΕ, «πρωταθλητές» φαίνεται πως είναι οι εταιρείες του ομίλου Κουρτάκη (Παραπολιτικά κ.ά.) με 111.000 ευρώ, ενώ ακολουθούν τα μέσα ενημέρωσης του Βαγγέλη Μαρινάκη (Τα Νέα, Βήμα κ.ά.) με 55.500 ευρώ. Επιπλέον ο όμιλος της Καθημερινής έλαβε 43.500 ευρώ και το Πρώτο Θέμα, 32.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί πως το έντυπο One Voice έλαβε 12.000 ευρώ, η εφημερίδα Μπαμ με 10.000 ευρώ και η εφημερίδα Παρασκήνιο 19.800 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, η ΕΥΔΑΠ επέλεξε να δώσει στον όμιλο Real 18.000 ευρώ, στην Εφημερίδα των Συντακτών μόλις 4.000 ευρώ και στον Ριζοσπάστη και στην Kontranews 2.500 ευρώ.

Επίσης δόθηκαν 8.500 ευρώ στο περιοδικό Startupper και 10.000 ευρώ στο περιοδικό Κόσμος 2022. Επιπλέον 5.000 ευρώ δόθηκαν στο Καρφί και στη LiFo 4.000 ευρώ.

Τέλος, οι Data Journalists επισημαίνουν ότι η ΕΥΔΑΠ έδωσε στη διαφημιστική εταιρεία Rascal πάνω από 300.000 ευρώ για δημιουργία και παρακολούθηση banners σε ιστοσελίδες και ψηφιακές, ενημερωτικές και ψυχαγωγικές πλατφόρμες.

Αναλυτικά τα ποσά και οι αποδέκτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *