
Ο διευθύνων σύμβουλος του JCPenney, Marc Rosen, ενός από τα μεγαλύτερα πολυκαταστήματα στις ΗΠΑ με περισσότερες από 660 τοποθεσίες σε όλη τη χώρα, βλέπει πολλά στοιχεία ότι οι οικογένειες της εργατικής τάξης αγωνίζονται να ανταπεξέλθουν ακόμα και για τα απαραίτητα.
Από τον Matt Egan/CNN Business
Σύμφωνα με τον ίδιο που μίλησε στο CNN, oι πελάτες βασίζονται όλο και περισσότερο στις πιστωτικές κάρτες, υστερούν στην εξόφληση λογαριασμών και προτιμούν μάρκες ιδιωτικών τοπικών ετικετών αντί για ακριβότερες παναμερικανικές.
«Οι πελάτες μας είναι οι εργατικές οικογένειες της Αμερικής. Είναι οι δάσκαλοι που διδάσκουν τα παιδιά μας στα σχολεία, οι οικοδόμοι που χτίζουν τα σπίτια μας και οι ιατροί που μας φροντίζουν», είπε ο Rosen στη συνέντευξή του. «Και αυτός ο πελάτης αντιμετωπίζει πλέον ένα πιο σκληρό οικονομικό περιβάλλον».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του JCPenney επεσήμανε την επίδραση που έχει ο πληθωρισμός στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, σημειώνοντας ότι το τυπικό νοικοκυριό ξοδεύει περίπου 700 $ περισσότερα το μήνα από ό,τι πριν από δύο χρόνια για τα ίδια αγαθά και παρόμοιες υπηρεσίες.
«Αυτό είναι δύσκολο για μια οικογένεια όπως αυτές, γιατί σημαίνει ότι κάνουν συμβιβασμούς σε ό,τι μπορούν να κάνουν», είπε ο Rosen.
Ο ίδιος βλέπει αποδείξεις αυτού του οικονομικού στρες στην «πολύ ισχυρή» ανάπτυξη των ιδιωτικών εμπορικών σημάτων του πολυκαταστήματος, οι τιμές των οποίων είναι χαμηλότερες από τις εθνικές. Επεσήμανε τις ισχυρές πωλήσεις ιδιωτικής επωνυμίας για ένδυση καθώς και για οικιακά είδη όπως μαγειρικά σκεύη και μικροσυσκευές όπως μπλέντερ και τοστιέρες.

Ομοίως, ο Rosen είπε ότι ενώ η JCPenney διατηρεί ένα «ισχυρό» χαρτοφυλάκιο πιστωτικών καρτών με επωνυμίες για τους πελάτες της, η χρήση της πίστωσης έχει αυξηθεί και ο ρυθμός των καθυστερήσεων έχει αυξηθεί ξανά στο σημείο που ήταν πριν από την Covid-19.
Οι δηλώσεις Rosen δεν απέχουν και πολύ από όσα έχουν πει και άλλοι λιανοπωλητές. Το Rival Macy’s έκρουσε πρόσφατα τον κώδωνα του κινδύνου για την αύξηση των καθυστερήσεων πιστωτικών καρτών και η Ομοσπονδιακή Τράπεζα της Νέας Υόρκης διαπίστωσε παρομοίως ότι το ποσοστό των νέων καθυστερήσεων πιστωτικών καρτών έχει ανέβει πάνω από τα επίπεδα του μέσου όρου του 2019.
Τα σχόλια από τη JCPenney καταδεικνύουν τη συγκεχυμένη κατάσταση της οικονομίας των ΗΠΑ. Παρόλο που ο κίνδυνος ύφεσης έχει μειωθεί και η αγορά εργασίας παραμένει υγιής, ορισμένοι καταναλωτές πλήττονται.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η Dollar General μείωσε τις εκτιμήσεις της για τις πωλήσεις και τα κέρδη της για το έτος, επικαλούμενη τη βάση των πελατών της που αισθάνεται «οικονομικά περιορισμένη». Ωστόσο, η JCPenney υποστηρίζει ότι αυτές οι οικονομικές προκλήσεις παίζουν με τα δυνατά σημεία της 121χρονης εταιρείας.
«Πιστεύουμε ότι οι πελάτες αξίζουν μια εμπειρία αγορών όπου δεν χρειάζεται να κάνουν αυτές τις αντισταθμίσεις, όπου μπορούν να έχουν αυτή την υπέροχη μόδα χωρίς να πληρώσουν ένα τίμημα που καθιστά δύσκολο να βάλουν τα είδη του ούπερ μάρκετ στο τραπέζι τους» ανέφερε ο Rosen.
Γι’ αυτό, η JCPenney προχωρά σε αναβαθμίσεις 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Το αυτοχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα επανεπένδυσης της περιλαμβάνει τα πάντα, από νέα εργαλεία merchandising που στοχεύουν στην επιτάχυνση της εφοδιαστικής αλυσίδας έως ενημερώσεις στα περισσότερα από 660 καταστήματά της, συμπεριλαμβανομένων νέας τεχνολογίας, αίθουσες τοποθέτησης και ακόμη και μια νέα στρώση βαφής.

Η επανεπένδυση 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων σηματοδοτεί μια μεγάλη στιγμή για μια εμβληματική εταιρεία που κήρυξε πτώχευση τον Μάιο του 2020. Χάρη σε μια διάσωση από τους ιδιοκτήτες εμπορικών κέντρων Simon Property Group και Brookfield Asset Management, η JCPenney κατάφερε να βγει από την πτώχευση αργότερα εκείνο το έτος και παραμένει ιδιωτική.
«Είμαστε σε μια πραγματικά ισχυρή οικονομική θέση αυτή τη στιγμή, με καθαρό ισολογισμό και ισχυρές ταμειακές ροές που χρηματοδοτούν τις λειτουργίες της επιχείρησης», είπε ο Rosen, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχουν σχέδια για κλείσιμο καταστημάτων.
«Πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα αυτή τη στιγμή στο να είσαι ιδιωτική εταιρεία», είπε ο Rosen, σημειώνοντας ότι οι ιδιοκτήτες της JCPenney επανεπενδύουν στην εταιρεία και έχουν μια «μακροπρόθεσμη προοπτική» για αυτήν την επένδυση.