Τεκτονικές αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία | Συζητήσεις για ιστορική συγχώνευση Honda και Nissan

Η Honda Motor και η Nissan Motor, η δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, συζητούν τρόπους για να εμβαθύνουν τους δεσμούς τους, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας μιας συγχώνευσης που θα μπορούσε να αναδιαρθρώσει θεμελιωδώς την αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας.

Οι συνομιλίες συγχώνευσης μεταξύ των δύο ιστορικών ιαπωνικών κολοσσών υπογραμμίζουν την έντονη αναταραχή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι τελευταίες παλεύουν με ακριβές τεχνολογικές αλλαγές, πολιτική αστάθεια και την άνοδο των ταχέως αναπτυσσόμενων Κινέζων αντιπάλων τους.

Αν και οι συζητήσεις βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, η βασική σκέψη στη Nissan και τη Honda είναι ότι ο συνδυασμός δυνάμεων θα μπορούσε να παράσχει στις εταιρείες τους πόρους και την κλίμακα που απαιτούνται για να αντιμετωπίσουν αυτές τις τεράστιες πιέσεις.

Πέρυσι, η Honda πούλησε 3,98 εκατομμύρια οχήματα και η Nissan 3,37 εκατομμύρια. Ο συνδυασμός τους θα μπορούσε να τους κάνει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών στον κόσμο, πίσω από τον Ιάπωνα αντίπαλο τους Toyota Group, που πούλησε 11,23 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι, και το Volkswagen Group της Γερμανίας, που πούλησε 9,23 εκατομμύρια.

Η Honda και η Nissan άρχισαν να συνεργάζονται φέτος για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Κατά τη διάρκεια αρκετών μηνών, οι συζητήσεις τους επεκτάθηκαν για να συμπεριλάβουν την πιθανή δημιουργία μιας νέας εταιρείας υπό την οποία θα λειτουργούσαν και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα αλλά δεν είχαν εξουσιοδότηση να μιλήσουν δημόσια.

Η Nissan και η Honda αναμένεται να υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης εντός της επόμενης εβδομάδας για να ξεκινήσουν επίσημα οι συζητήσεις για βήματα διεύρυνσης της συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένων των λεπτομερειών μιας πιθανής συγχώνευσης, ανέφεραν άτομα που γνωρίζουν το ζήτημα. Δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, είπαν.

Οι εταιρείες σε δηλώσεις τους ανέφεραν ότι βρίσκονται σε συνομιλίες. «Όπως ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Honda και η Nissan διερευνούν διάφορες δυνατότητες για μελλοντική συνεργασία, αξιοποιώντας η μία τα δυνατά σημεία της άλλης», δήλωσαν. «Θα ενημερώσουμε τα ενδιαφερόμενα μέρη μας την κατάλληλη στιγμή».

Η πιθανότητα συγχώνευσης δυνάμεων θα ήταν σε μεγάλο βαθμό αδιανόητη για δύο Ιάπωνες τιτάνες της αυτοκινητοβιομηχανίας μόλις πριν από μια δεκαετία. Οι συνομιλίες υπογραμμίζουν το επίπεδο αναταραχής στη βιομηχανία καθώς οι κατασκευαστές απομακρύνονται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος τροφοδοτεί τα οχήματα που παρήγαγαν για το μεγαλύτερο μέρος του περασμένου αιώνα.

Η Honda και η Nissan πρέπει να επενδύσουν δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε η Jessica Caldwell, εκτελεστική διευθύντρια πληροφοριών στην Edmunds, μια εταιρεία έρευνας αγοράς.

«Η κίνηση προς τα εμπρός στα EVs είναι δαπανηρή και ορισμένοι από τους μικρότερους παίκτες πρέπει να καταλάβουν τους τρόπους που θα τα βγάλουν πέρα», είπε. «Και είναι πιο δύσκολο από ποτέ τώρα, γιατί οι πωλήσεις των EVs αυξάνονται πιο αργά από ό,τι περίμεναν μόλις πριν από λίγα χρόνια».

Οι μετοχές της Nissan εκτινάχθηκαν σε πάνω από 20 τοις εκατό κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων στο Τόκιο την Τετάρτη, καθώς οι επενδυτές αντέδρασαν στην είδηση ​​για μια πιθανή συγχώνευση. Οι μετοχές της Honda υποχώρησαν ελαφρά.

Η Honda, που ιδρύθηκε το 1948, έχει επιδιώξει εδώ και καιρό μια προσέγγιση «go-it-alone», αναπτύσσοντας εξαρτήματα όπως κινητήρες από μόνη της και απορρίπτοντας συμμαχίες που εκτείνονταν σε όλο τον κόσμο. Αλλά πιο πρόσφατα, το ποσό των επενδύσεων που απαιτούνται για μια στροφή προς οχήματα με μπαταρίες την οδήγησε να αναζητήσει συνεργασίες με εταιρείες όπως η Sony στην Ιαπωνία και η General Motors στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η Nissan, που Ιδρύθηκε το 1933, αγωνίστηκε τα τελευταία χρόνια για να συμβαδίσει με την ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αερίου στις Ηνωμένες Πολιτείες και τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε βαθιές περικοπές στις παγκόσμιες δραστηριότητές της και είπε ότι πρέπει να λάβει μέτρα για να επιταχύνει την ανάπτυξη νέων προσφορών στις βασικές αγορές της.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Nissan μειώθηκαν στις βασικές αγορές της -Βόρεια Αμερική, Κίνα και Ιαπωνία- κατά το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους. Κατά την περίοδο Απριλίου-Σεπτεμβρίου, τα λειτουργικά κέρδη της μειώθηκαν κατά 90%, στα 214 εκατομμύρια δολάρια.

Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως και οι αντίστοιχες τους στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, αντιμετωπίζουν επίσης έντονο ανταγωνισμό από νέους, ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς και τεχνολογικά προηγμένους ανταγωνιστές στην Κίνα. Μετά από χρόνια κρατικής υποστήριξης, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD εισβάλλουν βαθύτερα στην Ευρώπη και τη Νοτιοανατολική Ασία, όπου οι Ιάπωνες κατασκευαστές κυριαρχούν εδώ και πολύ καιρό.

Πέρυσι, η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία για πρώτη φορά και έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο. Οι εξαγωγές της Κίνας ενισχύθηκαν από την έντονη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και τις αποστολές τους στη Ρωσία, μια αγορά από την οποία αποσύρθηκαν οι ιαπωνικές και δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες ως απάντηση στον πόλεμο στην Ουκρανία.

Όπως οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες G.M., Ford Motor και Volkswagen, η Nissan και η Honda παλεύουν να επιβιώσουν στην αγορά της Κίνας καθώς οι ντόπιοι ανταγωνιστές τους προσφέρουν μοντέλα χαμηλού κόστους προσαρμοσμένα στην εγχώρια αγορά, η οποία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο. Η Nissan έχει προβλέψει ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα θα μειωθούν κατά 13% αυτό το οικονομικό έτος. Η Honda προέβλεψε ακόμη μεγαλύτερη ύφεση.

Καθώς η βιομηχανία προσαρμόζεται στη νέα δυναμική της αγοράς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο δημιουργούν περισσότερες συμμαχίες.

Τον Σεπτέμβριο η GM είπε ότι θα συνεργαστεί με τη Hyundai της Νότιας Κορέας για οχήματα εσωτερικής καύσης, ηλεκτρικά και υδρογόνου. Τον περασμένο μήνα, η Volkswagen δήλωσε ότι θα δημιουργήσει μια κοινοπραξία με την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Rivian, μια start-up στην Καλιφόρνια.

Άνθρωποι της Honda και της Nissan λένε ότι μια συνεργασία θα μπορούσε να ωφελήσει και τις δύο εταιρείες με διάφορους τρόπους. Η Honda διαθέτει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο υβριδικών οχημάτων με οικονομία καυσίμου και η Nissan θα μπορούσε να τη βοηθήσει να δημιουργήσει την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της για μπαταρίες. Η Nissan ήταν από νωρίς πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά οχήματα και έχει πολλά δημοφιλή μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του mini οχήματος Sakura που προσφέρει στην Ιαπωνία.

Η Nissan κατέχει επίσης μεγάλο μερίδιο στη Mitsubishi Motors, μια μικρότερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Εάν δημιουργηθεί ένας όμιλος Nissan-Honda, η Mitsubishi θα εξετάσει το ενδεχόμενο να ενταχθεί σε αυτόν, σύμφωνα με την ιαπωνική εφημερίδα Nikkei, η οποία νωρίτερα αναφέρθηκε στις συζητήσεις για τη συγχώνευση.

Οι συγχωνεύσεις αυτοκινήτων συχνά αποτυγχάνουν να προσφέρουν την αποτελεσματικότητα και τα κέρδη που ελπίζουν τα στελέχη. Η DaimlerChrysler χώρισε μετά από εννέα χρόνια ενός ως επί το πλείστον δυστυχισμένου γάμου. Η Stellantis ιδρύθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και του γαλλικού ομίλου PSA και ο διευθύνων σύμβουλος που βοήθησε στη δημιουργία του ζεύγους, Carlos Tavares, παραιτήθηκε υπό πίεση αυτόν τον μήνα.

Επίσης, η Nissan και η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault είναι στρατηγικοί συνεργάτες για περισσότερες από δύο δεκαετίες, και αμφότεροι είδαν κάποια οφέλη από νωρίς, αλλά καμία δεν πέτυχε το είδος της ανάπτυξης και των επιπέδων κερδοφορίας που περίμεναν τα στελέχη και οι αναλυτές.

Πέρυσι, η Nissan και η Renault συμφώνησαν να λάβουν μέτρα για να αναπτύξουν τη συμμαχία τους. Την ίδια περίπου εποχή, η Honda και η GM αποφάσισε να καταργήσει ένα σχέδιο για την ανάπτυξη μιας σειράς ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερης τιμής, λιγότερο από δύο χρόνια αφότου οι εταιρείες ανακοίνωσαν την κοινή προσπάθεια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *