HoReCa – Αλκοόλ | Η κατανάλωση επιστρέφει στο σπίτι

HoReCa - Αλκοόλ | Η κατανάλωση επιστρέφει στο σπίτι
HoReCa – Αλκοόλ | Η κατανάλωση επιστρέφει στο σπίτι

Μεταφορά μέρους της κατανάλωσης από την εστίαση και τους χώρους διασκέδασης στο σπίτι φέρνουν τα νέα μέτρα της κυβέρνησης, τα οποία θέτουν σειρά περιορισμών ως προς την λειτουργία των καταστημάτων και απαγόρευση της μουσικής, σε μία προσπάθεια αντιμετώπισης της περαιτέρω διασποράς του ιού Sars-Cov-2.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο Capital.gr ο Γιώργος Ζωίδης, επικεφαλής των καταστημάτων πώλησης αλκοολούχων και εστίασης, Oak, η επιχείρηση του οποίου δραστηριοποιείται τόσο στη λιανική όσο και στη χονδρική πώληση, “ήδη η κατανάλωση αλκοολούχων στο σπίτι είχε ξεκινήσει να επανέρχεται από τον Σεπτέμβριο μετά την λήξη της τουριστικής περιόδου.

Στη συνέχεια, τον Νοέμβριο και ειδικότερα στο διάστημα από 10-15 Νοεμβρίου και μετά η αγορά του HoReCa δεν κινήθηκε ικανοποιητικά. Ακόμα και οι ημέρες των γιορτών ήταν υποτονικές για την εστίαση, καθώς ο κόσμος φοβάται να προσέλθει σε χώρους με συνωστισμό με αποτέλεσμα αρκετά εστιατόρια να αντιμετωπίσουν περιορισμένη κίνηση”. 

Μείωση έως και 40% στη χονδρική – Αυξημένη έως και 50% η λιανική σε σύγκριση με το ‘19

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει οι παραγγελίες του φετινού Δεκεμβρίου στον τομέα της χονδρικής ήταν περιορισμένες από 30% έως και 40% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2019, που ήταν ένας ιδιαίτερα κινητικός μήνας για την αγορά χονδρικής και την εστίαση.

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις στη λιανική αναφέρει ότι το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου του 2021, κινείται σε αντίστοιχα επίπεδα με το αντίστοιχο δίμηνο του 2020, ενώ ο κ. Ζωίδης προσθέτει ότι τόσο φέτος όσο και πέρυσι οι δύο αυτοί μήνες παρουσίασαν αυξημένες πωλήσεις λιανικής κατά 40% έως και 50% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Αγορές ακριβότερων και premium αλκοολούχων για το σπίτι

“Η περίοδος του κορονοϊού έθεσε τον κόσμο σε διαδικασία να αγοράζει κρασί ή οινοπνευματώδη και να τα καταναλώνει στο σπίτι. Ταυτόχρονα, από εκεί που κάποιος θα έδινε 30 ευρώ στο εστιατόριο για να καταναλώσει ένα μπουκάλι κρασί με τιμή λιανικής 10 ευρώ στην κάβα, πλέον έχει αυξήσει το ποσό που διαθέτει στην κάβα καθώς θα πληρώσει 17 και 20 ευρώ για να αγοράσει ένα καλύτερο ποιοτικά κρασί από εκεί. Επιπλέον και στα αλκοολούχα παρουσιάζεται τάση αγορών σε premium προϊόντα, όπου και σε αυτή την περίπτωση έχει αυξηθεί η μέση δαπάνη των καταναλωτών”, εξηγεί ο επιχειρηματίας. 

66dcf2a9d10b4f11a1c22522544500e3
HoReCa – Αλκοόλ | Η κατανάλωση επιστρέφει στο σπίτι

Το 65% των πωλήσεων σαμπάνιας στο χονδρεμπόριο το 35% στα σούπερ μάρκετ

Σε επικοινωνία που είχαμε με την Άμβυξ, από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις εισαγωγής και διακίνησης οινοπνευματωδών στην ελληνική αγορά, o Κώστας Θεοφιλόπουλος, Marketing Manager Moet Hennessy, περιγράφει την κίνηση της εορταστικής περιόδου όπου παραδοσιακά η σαμπάνια έρχεται στο προσκήνιο της κατανάλωσης, λέγοντας ότι “οι πωλήσεις σαμπάνιας τον Δεκέμβριο ανέρχονται περίπου στις 27.000 φιάλες με το 65% να πραγματοποιείται στο χονδρεμπόριο – που εφοδιάζει HoReCa και κάβες – και το 35% διατίθεται στα σούπερ μάρκετ. 

Συμπληρώνει ότι φέτος η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών κινήθηκε μέχρι στιγμής ανοδικά σε σχέση με το 2020 λόγω του ανοίγματος του on trade (horeca) από το Μάϊο και μετά. 

Σε ό,τι αφορά τα σούπερ μάρκετ επισημαίνει ότι πουλάνε περισσότερο οι κωδικοί απλού ουίσκι, ενώ τα λευκά ποτά – κυρίως τζιν, βότκα και ρούμι – και η σαμπάνια καταναλώνονται κυρίως στο ΗοReCa. Ο κύριος Θεοφιλόπουλος συμπληρώνει ότι το HoReCa είναι πολύ σημαντικό για την κατανάλωση premium προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες αλκοολούχων.

Στο +25% η αγορά οινοπνευματωδών στο δεκάμηνο

Αναφερόμενος τέλος στις συνολικές επιδόσεις της αγοράς αλκοολούχων σημειώνει ότι φέτος μέχρι στιγμής έδειξε σημάδια ανάκαμψης μετά τη μεγάλη περυσινή πτώση, με τον όγκο πωλήσεων να αυξάνεται – σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς – κατά 25% στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου.

krasia

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *