
Το «άπιαστο» λαθρεμπόριο ξυλολίου και άλλων διαλυτών
Τον Απρίλιο του 2024 ο βουλευτής Βασίλης Κόκκαλης, καταθέτει ερώτηση στη Βουλή και τονίζει ότι 18 ημέρες πριν από τη φονική σύγκρουση στη Τέμπη, στις 13 Φεβρουαρίου, το Τελωνείο Σερρών βγάζει σε πλειστηριασμό 25,747 λίτρα χημικών διαλυτών, μεταξύ αυτών και ξυλόλιο, το οποίο είχε κατασχεθεί από φορτηγό από τη Βουλγαρία. Εταιρεία που εδρεύει στη Βόρεια Ελλάδα πλειοδοτεί για το φορτίο και ο αρμόδιος υπουργός τότε, Χάρης Θεοχάρης απαντά ότι το ξυλόλιο αυτό δεν έχει καμιά σχέση με το δυστύχημα στα Τέμπη καθώς η ποσότητα μεταφέρθηκε σε βυτίο της πλειοδότριας εταιρείας και δεν μεταφέρθηκε με τρένο.
Αυτό βεβαίως πρέπει να ελεγχθεί, αν δηλαδή το σύνολο των 25 τόνων ή μέρος αυτού μεταφέρθηκε με το μοιραίο τρένο.
Ωστόσο, μια απλή αναζήτηση στη Διαύγεια, αποκαλύπτει ότι από το 2020 το τελωνείο Σερρών, έχει προχωρήσει σε κατασχέσεις χημικών διαλυτών οι οποίοι δεν καταστρέφονται, αλλά εκποιούνται.
Με βάση αυτά τα στοιχεία δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων θέτουν το εξής ερώτημα: Υπάρχουν κι άλλα φορτία ξυλολίου, τολουλίου ή άλλων διαλυτών που κατασχέθηκαν και μπορεί να μεταφέρονταν κατά καιρούς και από εμπορικές αμαξοστοιχίες;
Με απλά λόγια, και θα δείτε τα έγγραφα που δημοσιεύουμε σήμερα, φαίνεται ξεκάθαρα ότι στη Βόρεια Ελλάδα γίνεται εδώ και χρόνια λαθρεμπόριο διαλυτών, γίνονται εδώ και χρόνια πλειστηριασμοί και εκποιούνται οι ποσότητες που βρίσκονται ενώ είναι σίγουρο ότι υπάρχουν και χιλιάδες τόνοι που δεν αποκαλύπτονται και μπορεί να μεταφέρονται με το τρένο.
Οι χημικοί διαλύτες που χρησιμοποιούνται και για τη νόθευση καυσίμων φαίνεται να είναι αντικείμενο λαθρεμπορίου, κυρίως από τη Βουλγαρία, η ΑΑΔΕ τους κυνηγάει ασταμάτητα, ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά για τα «άφαντα» φορτία και που κατέληξαν αυτά. Και με ποιο τρόπο φυσικά…




Δείτε εδώ τα σχετικά έγγραφα
Η κρίσιμη συνάντηση με Μελόνι
Στις 19 Φεβρουαρίου στη Ρώμη θα γίνει διακυβερνητική διάσκεψη Ελλάδας – Ιταλίας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει συνάντηση με την Τζόρτζια Μελόνι.
Κι αν το βασικό θέμα είναι το μεταναστευτικό και γενικότερα οι σχέσεις των δύο χωρών, οι εξελίξεις με τα Τέμπη και την Hellenic Train, βάζουν ένα νέο πεδίο συζήτησης των δύο πρωθυπουργών.
Η ελληνική κυβέρνηση έχει στοχοποιήσει ξεκάθαρα την ιταλική εταιρεία, το έκανε ο πρωθυπουργός στη συνέντευξή του στον Σκάι, το δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας στο Mononews, ότι αν προκύψουν ευθύνες της Hellenic Train θα καταγγελθεί η σύμβαση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Μελόνι και Μητσοτάκης θα συζητήσουν, λένε οι πληροφορίες, το θέμα αυτό, στη σκιά και της κλήσης σε απολογία ως υπόπτου του πρώην επικεφαλής της εταιρείας, Καποτόρτο, αλλά και των καταγγελιών για πιθανό παράνομο φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία. Μην ξεχνάμε ότι η πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκει στην ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane από το 2017.
Είναι δεδομένο οι δύο πολιτικοί δεν θα θελήσουν να διαταραχθούν οι σχέσεις των δύο χωρών εξαιτίας της Hellenic Train, οπότε θα έχει ενδιαφέρον τι θα ειπωθεί, λίγες ημέρες πριν από τη δεύτερη επέτειο της τραγωδίας στα Τέμπη.
Να σας πω τι λένε στην κυβέρνηση; Ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να θυσιάσουν τους Ιταλούς που έτσι κι αλλιώς ήρθαν επί ΣΥΡΙΖΑ αγοράζοντας την ελληνική εταιρεία αντί 45 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο των πιέσεων της τρόικας για ιδιωτικοποιήσεις.
Αναδημοσίευση από τη στήλη wiseman