Κανονικά «τρέχουν» όλα τα εξοπλιστικά της Ευρώπης προς τους γείτονες
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Μόλις τις προάλλες λίγο πριν από την έναρξη της Συνόδου Κορυφής των Ευρωπαίων ηγετών για να ληφθούν αποφάσεις και εξεταστούν κυρώσεις προς την Τουρκία, με την Ελλάδα να ζητά εμπάργκο όπλων, ο Τούρκος υπουργός άμυνας σε δημόσια ομιλία του είχε σπεύσει να «προσγειώσει» όσους εντός Ελλάδας και Ευρώπης πίστευαν σε σκληρά μέτρα.
Μιλώντας στην επιτροπή προϋπολογισμού του Τουρκικού κοινοβουλίου είχε αποκαλύψει ότι η Άγκυρα παρέλαβε πρόσφατα από τις Γερμανικές εταιρίες «MTU» και «RENK» μονάδες ισχύος, κινητήρες δηλαδή για τα νέα αυτοκινούμενα πυροβόλα «FIRTINA 2» των 150 χιλιοστών τα οποία κατασκευάζει η εγχώρια αμυντική βιομηχανία για λογαριασμό των Τουρκικών ενόπλων δυνάμεων.
Ήταν μια ξεκάθαρη τοποθέτηση που αποδεικνύει ότι οι Ευρωπαίοι εταίροι ούτε καν θα σκεφτόντουσαν να προχωρήσουν σε εμπάργκο όπλων απέναντι στην Τουρκία αλλά αντίθετα οι «μπίζνες» με την Άγκυρα όχι απλά θα συνεχειστούν αλλά θα αναπτυχθούν κι άλλου αφού όλο και περισσότερες Ευρωπαϊκές εταιρίες εμπλέκονται και είτε παραχωρούν τεχνολογία στους γείτονες. Είτε κατασκευάζουν κρίσιμα απάρτια οπλικών συστημάτων που αναπτύσσει η Τουρκική αμυντική βιομηχανία, είτε πουλάνε οπλικά συστήματα τα οποία κατασκευάζονται εξ’ ολοκλήρου στην Ευρώπη.
Δεν είναι μόνο οι κινητήρες για τα «FIRTINA»
Εκτός από τους κινητήρες για τα πυροβόλα «FIRTINA 2» το Βερολίνο δεν δείχνει την παραμικρή διάθεση να σταματήσει όπως ζητά πειστικά η Αθήνα το πρόγραμμα ναυπήγησης των έξι υποβρυχίων κλάσης «214» τα οποία ήδη διαθέτει η Ελλάδα και αποτελούν το ισχυρό όπλο αποτροπής για το Πολεμικό μας Ναυτικό.
Παρά τις καθυστερήσεις η Άγκυρα αναμένει μέσα στο 2021 να έχει ολοκληρωθεί κατασκευή του «PIRI REIS» του πρώτου από τα έξι «214» τα οποία κατασκευάζονται για λογαριασμό του Τουρκικού Ναυτικού. Πρόκειται για συμφωνία η οποία δεν μπορεί να αλλάξει ανέφεραν με υποκριτικό τρόπο οι Γερμανοί την ώρα που οι ΗΠΑ «πέταξαν» την Τουρκία εκτός προγράμματος F-35 και ενώ η Άγκυρα είχε πληρώσει προκαταβολές και οι ιπτάμενοί της ολοκλήρωναν την εκπαίδευσή τους στην Αμερική.
Το μεγάλο εξοπλιστικό deal Βερολίνου-Άγκυρας όμως αφορά επιπλέον τεχνολογία για τον εκσυγχρονισμό των Γερμανικών αρμάτων μάχης Leopard 2A4 τα οποία έχει ήδη αποκτήσει η Τουρκία ενώ οι γείτονες επιδιώκουν συμφωνία για Γερμανικούς κινητήρες στο εγχώριας παραγωγής άρμα μάχης «ALTAY». Επιπλέον με Γερμανική τεχνολογία η Άγκυρα κατασκευάζει το αντιαεροπορικό «KORKUT» και το φορητό Α/Α «PORSAV».
Και φυσικά δεν είναι μόνο οι Γερμανοί οι οποίοι έχουν συνάψει μεγάλες εξοπλιστικές συμφωνίες με την Τουρκία για πώληση οπλικών συστημάτων. Ιταλική εταιρία έχει ήδη εδώ και μήνες να παραδίδει τα πρώτα από τα οκτώ αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας ATR-72 ASW. Πρόκειται για έξι ATR-72-600 TMUA (Τurkish Maritime Utility Aircraft) και για δύο ATR-72-600 TMPA (Turkish Maritime Patrol Aircraft) τα οποία θα ενισχύσουν το οπλοστάσιο του Τουρκικού ναυτικού.
Ήδη τα πρώτα Iταλικής κατασκευής ATR όχι απλά πετούν αλλά έχουν εμφανιστεί στο Αιγαίο και προχωρούν σε παραβιάσεις του FIR Αθηνών αλλά και του Εθνικού Εναέριου Χώρου. Ιταλικές εταιρίες έχουν επίσης διαθέσει τεχνολογία για την κατασκευή του Τουρκικού επιθετικού ελικοπτέρου T-129 ATAK.
Στην τελική φάση κατασκευής βρίσκεται και το Τουρκικό ελικοπτεροφόρο- το οποίο οι γείτονες αισιοδοξούν να μετατρέψουν σε αεροπλανοφόρο -«ANADOLU» που αποτελεί αντίγραφο του Ισπανικού «HUAN CARLOS» και φυσικά κατασκευάζεται έπειτα από συμφωνία με τη Μαδρίτη.
Η Τουρκία έχει τα τελευταία χρόνια προχωρήσει σε δεκάδες συμφωνίες με Ευρωπαϊκές εταιρίες για αγορά εξαρτημάτων τα οποία προορίζονται για την εγχώρια ταχέως αναπτυσσόμενη αμυντική της βιομηχανία. Κατά τα άλλα η Αθήνα ελπίζει σε εμπάργκο όπλων…