Υποβρύχια | Οι θανάσιμες παγίδες των Ελλήνων στο Αιγαίο | Το μοιραίο λάθος των Τούρκων με τα 214

Υποβρύχια | Οι θανάσιμες παγίδες που έχουν στήσει οι Έλληνες στο Αιγαίο
Υποβρύχια | Οι θανάσιμες παγίδες των Ελλήνων στο Αιγαίο | Το μοιραίο λάθος των Τούρκων με τα 214

Το Πολεμικό Ναυτικό έχει σχεδιάσει να είναι αδιαπέραστο το Αιγαίο από τα τουρκικά υποβρύχια, 365 μέρες το χρόνο.

Οι Τούρκοι παραλαμβάνουν έξι 214 υποβρύχια από την Γερμανία όμως έχουν κάνει ένα μοιραίο λάθος.

Οι Τούρκοι για να προμηθεύσουν τα 214 με τουρκικό εξοπλισμό έχουν αυξήσει το μέγεθος των «αόρατων» γερμανικών υποβρυχίων.

Οι ηχοσημαντήρες που έχουν ποντίσει οι Έλληνες στο Αιγαίο δίνουν τον πλήρη έλεγχο στην Αθήνα στην περιοχή, η οποία έχει μετατραπεί σε «ελληνική λίμνη».

Το μικρό μέγεθος των γερμανικών 214 τα κάνει ιδανικά για να επιχειρούν «αόρατα» στο Αιγαίο, όμως οι Τούρκοι απεμπόλησαν αυτό το πλεονέκτημα, αυξάνοντας το μέγεθός τους.

Δεν είναι υπερβολή να υποστηρίξει κανείς πως οι ηχοσημαντήρες με τους οποίους έχουν «παγιδεύσει» οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις το Αιγαίο, το έχουν κάνει απόρθητο για τα τουρκικά υποβρύχια.

Μόλις ξεμυτήσει ένα τουρκικό υποβρύχιο οι ηχοσημαντήρες στέλνουν σήμα και από εκεί και πέρα η αντιμετώπιση των Τούρκων είναι θέμα ρουτίνας.

Μάλιστα μέσα στην περίοδο της σοβούσας κρίσης στις σχέσεις Ελλάδας – Τουρκίας, τα τουρκικά υποβρύχια πολλές φορές κυνηγήθηκαν πίσω στην Τουρκία από τα ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού και τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, όταν εντοπίστηκαν.

Την ίδια ώρα το μικρό μέγεθος των γερμανικών 214 τα κάνει ιδανικά για να επιχειρούν «αόρατα» στο Αιγαίο.

Η όποια ελπίδα των Τούρκων αφορά στην ανοιχτή θάλασσα της Ανατολικής Μεσογείου και αυτός είναι ο λόγος που η Τουρκία έχει μεταφέρει την ένταση από το Αιγαίο στην περιοχή μεταξύ Κρήτη, Καστελόριζου και Κύπρου.

Toυρκικά υποβρύχια: Το μοιραίο λάθος των Τούρκων με τα 214 που θα τους κοστίσει

ypovrixio

Οι Τούρκοι για να προμηθεύσουν τα 214 με τουρκικό εξοπλισμό έχουν αυξήσει το μέγεθος των «αόρατων» γερμανικών υποβρυχίων.

Το μήκος των τουρκικών 214 θα είναι κατά κάτι μεγαλύτερο από αυτό των ελληνικών 214.

To μεγαλύτερο μέγεθος ενός υποβρυχίου το κάνει πιο εύκολο στο να ανιχνευτεί.

Έτσι οι Τούρκοι ενώ έχουν υπολογίσει να διαθέτουν έξι «αόρατα» υποβρύχια, υπάρχει ο κίνδυνος να μην είναι αόρατα για τους Έλληνες.

Φυσικά και στις Ένοπλες Δυνάμεις γνωρίζουν αυτή την ιδιαιτερότητα και είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα τουρκικά 214 όταν τα παραλάβουν οι Τούρκοι.

Χαρακτηριστικά Υποβρυχίων τύπου “Παπανικολής” – 214

ΤΥΠΟΣ

Τα Υ/Β τ.”ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ” τα οποία κατασκευάζονται από την Γερμανική εταιρεία HDW είναι Υποβρύχια κλάσης 214.

Tο πρώτο στη σειρά των 4 Υ/Β κλάσεως 214 κατασκευάστηκε στις εγκαταστάσεις της HDW στο Κίελο της Γερμανίας, έλαβε το ιστορικό όνομα “ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ” και το οποίο θα δώσει και το όνομα σε αυτού του τύπου τα Υ/Β. Το “ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ” κατέπλευσε στην Ελλάδα το 2010.

Τα υπόλοιπα 3 Υ/Β του ιδίου τύπου (S-121 Υ/Β ΠΙΠΙΝΟΣ / S-122 Υ/Β ΜΑΤΡΩΖΟΣ / S-123 Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ) βρίσκονται στο στάδιο των δοκιμών αποδοχής και επιχειρησιακής ένταξης στο Στόλο.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΚΑΦΟΥΣ

ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΗΚΟΣ: 65,30m
ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΛΑΤΟΣ: 6,3m
ΥΨΟΣ (ΑΝΕΥ ΙΣΤΩΝ): 13m 
ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 1688tn
ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 1858tn
ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 10,5kns
ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 21kns

ΠΡΟΩΣΗ

Η πρόωση θα επιτυγχάνεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW σε συνδυασμό με το σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP), την παραγωγή δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων. Το σύστημα αυτό απαλλάσσει τα Υ/Β αυτού του τύπου (όποτε επιχειρησιακά απαιτείται) από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευστήρα για τη φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά τα Υ/Β ευάλωτα σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες.

ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ

Τα Υ/Β κλάσεως 214 θα είναι πλήρως εφοδιασμένα με τις κεραίες, πομπούς και δέκτες που είναι απαραίτητα για τις επικοινωνίες τους.

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τα Υ/Β κλάσεως 214 του Πολεμικού Ναυτικού θα φέρουν το ολοκληρωμένο οπλικό σύστημα ISUS της εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK, του οποίου οι κονσόλες με τη δυνατότητα της μεταξύ τους εναλλαγής λειτουργιών, θα αποτελούν τα απαραίτητα συστήματα ναυτιλιακής έρευνας, όπως RADAR, ESM, GPS, ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟΥ κ.τ.λ. Φυσικά πολλά σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως ιστοί OPTRONIC με πολλές δυνατότητες απεικόνισης θα αποτελούν σημαντικά ναυτιλιακά αλλά και επιχειρησιακά βοηθήματα.

ΟΠΛΙΣΜΟΣ

Στο οπλικό Σύστημα ISUS ολοκληρώνονται, τόσο οι τορπίλλες, όσο και τα Κατευθυνόμενα Βλήματα SUBHARPOON , τα οποία θα φέρει το Υ/Β στους 8 Τ/Σ και στις θέσεις εφεδρικών όπλων.

SONAR

Στο ίδιο οπλικό σύστημα ενσωματώνεται, παθητικό SONAR μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων, SONAR ναυτιλίας / εντοπισμού ναρκών, ενεργητικού SONAR και άλλες υποβοηθητικές λειτουργίες για την στοχοποίηση και επίλυση προβλήματος βολής.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Το προσωπικό Υ/Β τ. “ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ” συνίσταται από 6-7 Αξιωματικούς και από πλήρωμα 28-30 ανδρών (Μονίμων Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών)

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Τα Υ/Β τ. “ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ” μπορεί να μεταφέρει επαρκή τρόφιμα και πόσιμο νερό για πλου έως 50 ημέρες, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα ανεφοδιασμού με καύσιμα – λιπαντικά.

4 thoughts on “Υποβρύχια | Οι θανάσιμες παγίδες των Ελλήνων στο Αιγαίο | Το μοιραίο λάθος των Τούρκων με τα 214

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *