Η ασφαλιστική εταιρεία που κάτι «βλέπει» αρνείται να πληρώσει τα ασφάλιστρα για πλοίο των Μπάκου και Καϋμενάκη που έχει κατασχέσει το Ιράν για λαθραίο πετρέλαιο

Η ασφαλιστική εταιρεία που κάτι «βλέπει» αρνείται να πληρώσει τα ασφάλιστρα για πλοίο των Μπάκου και Καϋμενάκη που έχει κατασχέσει το Ιράν για λαθραίο πετρέλαιο

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Έλληνες πλοιοκτήτες προσφεύγουν στα δικαστήρια κατά ασφαλιστικών εταιρειών, προκειμένου να διεκδικήσουν αποζημίωση ύψους περίπου 50 εκατ. δολαρίων, που αφορά σε τάνκερ VLCC το οποίο κατασχέθηκε από τις ιρανικές ένοπλές δυνάμεις και κρατείται πάνω από ένα χρόνο.

Οι Φρουροί της Επανάστασης στο Ιράν κατέλαβαν το δεξαμενόπλοιο Niovi χωρητικότητας 309,164-dwt (κατασκευής 2005), τον Μάιο του 2023, καθώς αυτό περνούσε από τα χωρικά ύδατα του Ομάν, λόγω μιας τριετούς διαμάχης για ένα υποτιθέμενο ιρανικό φορτίο πετρελαίου, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα.

Διέταξαν το πλοίο να απενεργοποιήσει τον σύστημα εντοπισμού και επικοινωνίας του και να πλεύσει προς το Ιράν, όπου παραμένει έκτοτε, στα ανοικτά του λιμανιού Μπαντάρ Αμπάς.

Το πλοίο ανήκει στην Grand Financing Co και διαχειρίστρια είναι η Smart Tankers, των εφοπλιστών Δημήτρη Μπάκου – Ιωάννη Καϋμενάκη.

Όπως αναφέρει το tradewinds οι ασφαλιστές αρνήθηκαν να πληρώσουν την απαίτησή τους ύψους 43,75 εκατ. δολαρίων για ολική καταστροφή εξ αιτίας συνθηκών.

Μια ασφαλιστική εταιρεία των Lloyd’s του Λονδίνου και η Fidelis Insurance Ireland που παρείχαν κάλυψη για κινδύνους πολέμου ισχυρίστηκαν σε δικαστικά έγγραφα που κατατέθηκαν τον Οκτώβριο, ότι το συμβόλαιο περιλάμβανε ρήτρα αποκλεισμού κυρώσεων που κάλυπτε αποφάσεις της ΕΕ, του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ.

Οι ασφαλιστές ισχυρίστηκαν ότι αυτό σήμαινε ότι δεν μπορούσαν να πληρώσουν τις ελληνικές εταιρείες επειδή οι νόμοι των ΗΠΑ ανέφεραν ότι κανένας Αμερικανός πολίτης δεν μπορούσε να συμμετέχει σε οποιαδήποτε συναλλαγή που σχετίζεται με «αγαθά … που ελέγχονται από την κυβέρνηση του Ιράν», όπως το πλοίο, σύμφωνα με τα έγγραφα υπεράσπισης που κατατέθηκαν στα δικαστήρια του Λονδίνου.

Η υπεράσπιση ανέφερε ότι δύο υψηλόβαθμα στελέχη των ασφαλιστών ήταν πολίτες των ΗΠΑ – γεγονός που σήμαινε ότι η πληρωμή δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί.

Ακόμη και αν μπορούσε, οι πληρωμές θα γίνονταν σε δολάρια μέσω αμερικανικών τραπεζών, γεγονός που θα παραβίαζε επίσης τις κυρώσεις, δήλωσαν οι δικηγόροι των ασφαλιστών.

Τι ισχυρίζονται οι ασφαλιστές

Οι δύο ασφαλιστές του Niovi ισχυρίζονται επίσης ότι ο πλοιοκτήτης και ο διαχειριστής αγνόησαν τις συμβουλές των Ιρανών δικηγόρων τους και δεν παρέστησαν σε δικαστική ακρόαση τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους στο Ιράν, όπου θα μπορούσαν να προσπαθήσουν να ανακτήσουν το πλοίο.

Λόγω αυτού του γεγονότος δεν ήταν υποχρεωμένοι να πληρώσουν, καθώς οι ιδιοκτήτες δεν είχαν κάνει ενέργειες ώστε να αποτρέψουν ή να ελαχιστοποιήσουν τη ζημία, είπαν.

Το πλοίο κατασχέθηκε αφότου έφυγε από το Ντουμπάι με προορισμό τη Φουτζάιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για να πάρει προμήθειες, μετά από τον δεξαμενισμό του.

Δορυφορικό υλικό τον Απρίλιο έδειξε το Niovi αγκυροβολημένο κοντά σε τρία άλλα πλοία, που είχαν επίσης κατασχεθεί από το Ιράν.

Τα ιρανικά κρατικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν την περίοδο του συμβάντος, ότι το Niovi κατασχέθηκε κατόπιν καταγγελίας από ενάγοντα σε αστική αγωγή.

Τα δικαστικά έγγραφα αναφέρουν ότι οι πλοιοκτήτες έμαθαν ότι η καταγγελία έγινε από εταιρεία που είχε δεσμούς με τους Φρουρούς της Ισλαμικής Επανάστασης, και αφορούσε μια διαμάχη για φορτίο αργού πετρελαίου στην Κίνα το 2020. Οι ιδιοκτήτες δήλωσαν ότι ο ισχυρισμός για παράνομη κατοχή φορτίου ιρανικού πετρελαίου ήταν αναληθής.

Το Niovi είναι ένα από τα οκτώ δεξαμενόπλοια αργού και προϊόντων που διαχειρίζεται η Smart Tankers, αναφέρει το tradewinds.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *