Οι οικονομικές συνθήκες που έχουν προκύψει με τον COVID-19 και τις κινήσεις της Σαουδικής Αραβίας, έχουν αλλάξει τα πάντα στην αγορά ενέργειας.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Φαίνεται πως στο πλαίσιο αυτό θα χτυπηθεί κι ο East Med. Ας δούμε τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά.
Η τιμή του αργού πετρελαίου έχει μειωθεί σημαντικά σε σύντομο χρονικό διάστημα, αφαιρώντας δισεκατομμύρια από τις τιμές των μετοχών μεγάλων εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου. Αυτό σημαίνει πως οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για εξόρυξη υδρογονανθράκων και μεταφορά από αγωγούς υπό κατασκευή, θα είναι πολύ προσεκτικές στις κινήσεις τους.
Θα υπάρξουν δηλαδή καθυστερήσεις, νέες σκέψεις και πιθανοί ανασχεδιασμοί στην ολοκλήρωση του East Med
Υπάρχουν κάποιες φωνές που κάνουν λόγο για παρέμβαση των ΗΠΑ, προς την ολοκλήρωση του East Med ως μοχλού πίεσης προς τον ΟΠΕΚ , δηλαδή προς την Σαουδική Αραβία.
Θεωρούμε πως αυτό δεν είναι ένα ρεαλιστικό σενάριο. Ένας πανάκριβος αγωγός που δεν έχει ακόμα κατασκευαστεί, δεν μπορεί να αποτελέσει φόβητρο.
Αυτή τη στιγμή είναι τόσο φτηνό το πετρέλαιο που κάθε σκέψη για τον East Med παγώνει, αφού απλά δε συμφέρει οικονομικά.
Τι είναι ο East Med;
Η αρχική δυναμικότητα του αγωγού είναι 10 δισ. κυβ. μέτρα φυσικού αερίου ετησίως. Ο αγωγός Eas Med ακολουθεί υποθαλάσσια όδευση προς την Κύπρο, στη συνέχεια προς τις ακτές της Κρήτης και ακολούθως, μέσω της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, ως τις ακτές της Θεσπρωτίας και την Ιταλία.
Στο Φλωροβούνι της Θεσπρωτίας, ο αγωγός East Med μπορεί να συνδεθεί με το έργο του αγωγού ΠΟΣΕΙΔΩΝ, ενισχύοντας περαιτέρω την ολοκλήρωση της αγοράς ενέργειας της ΕΕ με τις νέες ανακαλύψεις στη λεκάνη της Λεβαντίνης.