DNV | Έρχονται τεκτονικές αλλαγές στη ναυτιλία

DNV | Έρχονται τεκτονικές αλλαγές στη ναυτιλία

Οδηγίες προς ναυτιλομένους, για ασφαλή πλεύση σε άγνωστα, για την ναυτιλία, ύδατα, χαρτογραφεί ο Νηογνώμονας DNV. Σε παρουσίαση που έκαναν τα στελέχη του Νηογνώμονα από το γραφείο του Πειραιά, επισημάνθηκε ότι οι αλλαγές που έρχονται στη ναυτιλία είναι τεκτονικές (περιβαλλοντικό αποτύπωμα).

Στα συμπεράσματα όπως τα παρουσίασε ο area manager του DNV για την Αν. Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα, Γιώργος Τεριακίδης, η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να σταθεί σε τρία βασικά σημεία. Να υπάρξουν καταρχήν συνεργασίες μεταξύ όλων των φορέων του κλάδου, γιατί δεν μπορεί ένας νηογνώμονας και μια ναυτιλιακή εταιρεία μόνο να δώσουν τη λύση.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
tanker 2

Αναφορικά με τα καύσιμα, σημείωσε ότι δεν είναι μόνο ένα το καύσιμο, όπως ήταν μέχρι τώρα, αλλά πολλά και τα οποία θα δοκιμαστούν τα επόμενα χρόνια.

Αναφορικά με τις ίδιες τις ναυτιλιακές εταιρείες, σημείωσε ότι θα πρέπει να είναι «ευέλικτες» και ο σχεδιασμός των πλοίων να είναι τέτοιος που να επιτρέπει αλλαγές, στη χρήση των καυσίμων, στο μικρότερο δυνατό κόστος.

Τέλος σημείωσε ότι τα νέα καύσιμα μηδενικού άνθρακα έχουν παρουσιαστεί, αλλά ακόμα στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι έτοιμα ούτε σε τεχνικό επίπεδο, ούτε σε επίπεδο δικτύου διανομής. Θα χρειαστεί, σημείωσε, μιας περίοδος από τέσσερα έως οκτώ χρόνια για την εξέλιξη των νέων καυσίμων.  

tanker 3

Ναυπηγήσεις

Σχεδόν το ένα όγδοο (12%) των σημερινών νεότευκτων πλοίων παραγγέλλονται με εναλλακτικά συστήματα καυσίμων – ποσοστό διπλάσιο από εκείνο που αποτυπώθηκε στο Maritime Forecast του 2019.

Αν και το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κυριαρχεί ως λύση εναλλακτικών καυσίμων, 10 πλοία με μεθανόλη λειτουργούν αυτή τη στιγμή και 28 είναι σε παραγγελία από την 1η Σεπτεμβρίου 2021.

Το υδρογόνο ως καύσιμο είναι σε περιορισμένη χρήση και αφορά κυρίως μικρότερα σκάφη, όπως τα φέρι μποτ. Η εμπειρία που αποκομίζει ο DNV μέσα από τη λειτουργία των τελευταίων, θα βοηθήσει στον εντοπισμό και την επίλυση ζητημάτων, όπως ο χώρος αποθήκευσης και η θερμοκρασία, ώστε να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε τη χρήση υδρογόνου και σε μεγαλύτερα πλοία.

Ο DNV εκτιμά ότι επιπλέον projects με υδρογόνο και αμμωνία θα ανοίξουν νέους δρόμους στην πορεία για πλοία μηδενικού άνθρακα έως το 2025, με εμπορική χρήση σε ευρύτερο φάσμα τύπων και μεγεθών πλοίων μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2020.

One thought on “DNV | Έρχονται τεκτονικές αλλαγές στη ναυτιλία

  1. Παράθεμα: Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας 2021 | Οι ναυτικοί στο κέντρο του μέλλοντος της ναυτιλίας | De-Facto

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.