Γερμανία | Μετά τους αγρότες, στους δρόμους βγαίνουν και οι σιδηροδρομικοί | Πιέζεται ο Σολτς

Γερμανία | Μετά τους αγρότες, στους δρόμους βγαίνουν και οι σιδηροδρομικοί | Πιέζεται ο Σολτς

Γερμανία | Μετά τους αγρότες, στους δρόμους βγαίνουν και οι σιδηροδρομικοί | Πιέζεται ο Σολτς

Mετά τους Γερμανούς αγρότες που παραμένουν στους δρόμους σε πολλά γερμανικά κρατίδια εντείνοντας την πίεση προς την γερμανική κυβέρνηση, σειρά πήρε το ισχυρό Συνδικάτο των Γερμανών Μηχανοδηγών, το οποίο πατά «στοπ» στα τρένα σε όλη τη Γερμανία, εντείνοντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις του.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Μετά από απόφαση Εργατοδικείου στο κρατίδιο της Έσσης που κρίνει νόμιμη την απεργία, από το βράδυ της Τρίτης προς την Τετάρτη και μέχρι το απόγευμα της Παρασκευής γύρω στις 18:00 ώρα Γερμανίας παρέλυσαν όλα τα δρομολόγια σε τρένα μεγάλων αποστάσεων, τοπικά τρένα, προαστιακούς και εμπορικές αμαξοστοιχίες, με λίγες μόνο εξαιρέσεις. Την Τετάρτη, ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός του Βερολίνου έμοιαζε με έρημο τοπίο και μάλιστα στις ώρες αιχμής, με ελάχιστα μόνο τοπικά δρομολόγια να διενεργούνται με καθυστερήσεις.









Τι ζητούν οι μηχανοδηγοί

Οι σκληρές διαπραγματεύσεις του Συνδικάτου των Μηχανοδηγών με τη διοίκηση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn) βρίσκονται εδώ και μήνες σε τέλμα. Οι μηχανοδηγοί ζητούν μειωμένο ωράριο εργασίας από τις 38 στις 35 ώρες, αύξηση του μηνιαίου μισθού κατά 555 ευρώ, εφάπαξ επίδομα πληθωρισμού αλλά και πιο ελκυστικές συνθήκες εργασίας για προσέλκυση νέων εργαζομένων. Η πλευρά της εργοδοσίας απορρίπτει το αίτημα για μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας, όπως τίθεται από το Συνδικάτο Μηχανοδηγών και προς το παρόν εμφανίζεται ανένδοτη.

Κάθε εναλλακτική πρόταση που θέτει προς συζήτηση π.χ. μειωμένο ωράριο με μειωμένες όμως αποδοχές απορρίπτεται από τους εργαζομένους. Από την πλευρά του, ο Φιλελεύθερος (FDP) υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίκινγκ καλεί τις δυο πλευρές να καθίσουν εκ νέου στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Και ο εκπρόσωπος των Πράσινων για θέματα Μεταφορών και μέλος του εποπτικού συμβουλίου των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, Στέφαν Γκελμπχάαρ κάνει λόγο για μια λύση που θα πρέπει να επιτευχθεί προς όφελος όλων, με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των επιβατών στη Γερμανία.

απεργιες γερμανια
απεργιες γερμανια
απεργιες γερμανια

Δεν κάνουν πίσω οι αγρότες

Στο μεταξύ, οι Γερμανοί αγρότες εντείνουν τις διαμαρτυρίες που πραγματοποιούν από την αρχή της εβδομάδας σε όλη τη χώρα κατά των σχεδιαζόμενων περικοπών των επιδοτήσεων, όπως αυτές για το πετρέλαιο κίνησης, έχοντας αποκλείσει με τα τρακτέρ τους αρκετές εισόδους αυτοκινητοδρόμων, ή σταθμεύοντάς τα σε πόλεις και χωριά όπου πραγματοποιούν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας προκαλώντας κυκλοφοριακο χάος.

Στο πλαίσιο των διαμαρτυριών, εκατοντάδες αγροτικά οχήματα έφτασαν στη γερμανική κυβερνητική περιφέρεια, στην εμβληματική πύλη του Βρανδεμβούργου στο Βερολίνο, παρόλα αυτά, η γερμανική κυβέρνηση επιμένει να προχωρήσει τα σχέδιά της, ελπίζοντας ότι οι περικοπές που ανακοινώθηκαν τον Δεκέμβριο θα βοηθήσουν στην εξοικονόμηση 920 εκατομμυρίων ευρώ.

Πιέζεται ο Σολτς

Την ιδια ώρα η γερμανική κυβέρνηση βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση για τις σχεδιαζόμενες περικοπές σε πολλούς καίριους τομείς το 2024, με το υπουργικό συμβούλιο να συνεδριάζει σε βαρύ κλίμα. Σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση στη Γερμανία για λογαριασμό της εφημερίδας Bild, δύο στους τρεις Γερμανούς επιθυμούν αλλαγή στην καγκελαρία, κρίνοντας ακατάλληλο τον Σοσιαλδημοκράτη Όλαφ Σολτς. Μάλιστα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ της αλλαγής καγκελαρίου πριν τελειώσει η θητεία του Σολτς, με τον νυν υπουργό Άμυνας, Μπόρις Πιστόριους.

Πριν από λίγες μέρες σε άλλη δημοσκόπηση για τη δημόσια τηλεόραση ARD, είχε γίνει σαφής η αυξανόμενη δυσαρέσκεια των πολιτών προς τα πεπραγμένα της γερμανικής τρικομματικής κυβέρνησης Σοσιαλδημοκρατών, Πρασίνων και Φιλελευθέρων, με το 82% να δηλώνει λίγο ή καθόλου ευχαριστημένο. Όσο για τα κόμματα που συγκυβερνούν στη Γερμανία, καταγράφουν δημοσκοπικό ναδίρ, την ώρα που το ακροδεξιό AfD «καλπάζει» τόσο σε ομοσπονδιακό επίπεδο, όπου παραμένει σταθερά δεύτερο κόμμα με 21-22%, όσο και σε αρκετά κρατίδια, σε ορισμένα εκ των οποίων αγγίζει ποσοστά κοντά στο 37%.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *