Containerships | Κέρδη $100.000 την ημέρα βγάζουν οι εφοπλιστές

Containerships | Κέρδη 0.000 την ημέρα βγάζουν οι εφοπλιστές
Containerships | Κέρδη $100.000 την ημέρα βγάζουν οι εφοπλιστές

Ναυλώσεις με ημερήσια κέρδη που “ζαλίζουν” συνεχίζουν και εξασφαλίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές με στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξιοποιώντας την υψηλή ζήτηση στην αγορά.

Του Γιώργου Γεωργίου

Οι περισσότεροι τύποι containerships είναι “sold out” αυτήν την περίοδο και όσα πλοία εξέρχονται ναυλώσεων κλείνουν αμέσως σε νέες συμφωνίες. Μάλιστα, μιας και το νέο τονάζ είναι δυσεύρετο, οι τιμές στην αγορά έχουν ξεφύγει. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν δύο deals που φέρεται να “σφράγισε” το τελευταίο διάστημα η Dioryx Maritime του Δημήτρη Παπαδημητρίου. Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Banchero Costa, το “Maliakos” (χωρητικότητας 4.398 TEUs και κατασκευής 2012) ναυλώθηκε για τρεις μήνες, έναντι 125.000 δολαρίων την ημέρα.

Την προηγούμενη εβδομάδα, οι αναλυτές της Banchero συνέδεσαν την Dioryx με συμφωνία για το “Ionikos” (χωρητικότητας 4.360 TEUs και κατασκευής 2009) που περιλαμβάνει ταξίδι 3-4 μηνών, με τίμημα 90.000 δολαρίων ημερησίως.

TANKER EMPOREYMATOKIVOTIA
Containerships | Κέρδη $100.000 την ημέρα βγάζουν οι εφοπλιστές

Ωστόσο, η ναυτιλιακή δεν επιλέγει μόνο βραχυπρόθεσμες συμφωνίες για την απασχόληση του στόλου. Νωρίτερα μέσα στο έτος, φέρεται να εξασφάλισε ναυλώσεις, διάρκειας άνω των τριών ετών, για πέντε πλοία της, με κέρδη 50.000 δολαρίων την ημέρα. 

Η πλατφόρμα δεδομένων Equasis εντοπίζει επτά πλοία μεταφοράς containers στο στόλο της Dioryx Maritime.

Η πορεία των ναύλων

Ναυλομεσίτες και αναλυτές επισημαίνουν πάντως ότι τα ναύλα στην αγορά έχουν κορυφωθεί και θα ακολουθήσει μία ήπια πτωτική πορεία το επόμενο διάστημα. Μάλιστα, σε επίπεδο χρονοναυλώσεων καταγράφεται ήδη κάμψη σε όλα τα μεγέθη.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική VHBS (Hamburg and Bremen Shipbrokers’ Association), οι μονοετείς ναυλώσεις σε containerships, χωρητικότητας 4.250 TEUs διαμορφώνονταν στα 88.000 δολάρια την ημέρα στις 12 Νοεμβρίου, ενώ μία εβδομάδα πριν ξεπερνούσαν τα 92.000 δολάρια (εβδομαδιαία πτώση 5,2%).

Μειωμένα κατά 8,9% σε επίπεδο εβδομάδας είναι τα ναύλα σε συμφωνίες ενός έτους για τα containerships, χωρητικότητας 2.500 TEUs. Φυσικά, η πτώση είναι ανεπαίσθητη μέχρι τώρα, αν αναλογιστεί κανείς πως σε σχέση με πέρυσι, οι μονοετείς ναυλώσεις καταγράφουν αυξήσεις άνω του 300% σε όλα τα μεγέθη πλοίων.

Στην αγορά spot, το κόστος μεταφοράς ενός container 40 ποδών (ft) από την Κίνα έως τη Δυτική Ακτή της Βορείου Αμερικής έφτασε στις 12 Νοεμβρίου τα 13.924 δολάρια, έναντι 18.730 δολαρίων στις 5 Νοεμβρίου (πτώση 25,7%), σύμφωνα με το δείκτη Freightos. Ωστόσο, παραμένει αυξημένο 262%, συγκριτικά με πέρυσι. 

Παράλληλα, τα στοιχεία του οίκου Drewry υποδηλώνουν ότι από τη Σαγκάη έως τη Γένοβα, το κόστος μεταφοράς άγγιζε στις 11 Νοεμβρίου τα 12.438 δολάρια, έναντι 12.693 δολαρίων μία εβδομάδα πριν και 13.123 δολαρίων στις 28 Οκτωβρίου. 

Παρ’ όλα υπάρχουν και ορισμένες – λίγες – διαδρομές, στις οποίες καταγράφονται αυξήσεις. Για παράδειγμα, από το Ρότερνταμ έως τη Νέα Υόρκη, η μεταφορά ενός container αποτιμάται στα 6.255 δολάρια, ποσό αυξημένο κατά 2% από τα 6.123 δολάρια στις 4 Νοεμβρίου.

tanker 1
Containerships | Κέρδη $100.000 την ημέρα βγάζουν οι εφοπλιστές

“Στο δεύτερο μισό του Οκτωβρίου και στις αρχές Νοεμβρίου, συγκεκριμένοι δείκτες που καταγράφουν τα στοιχεία της αγοράς, υποχώρησαν από τα υψηλά επίπεδα του προηγούμενου διαστήματος” σχολίασε χθες, στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου της Euroseas, ο επικεφαλής της εταιρείας, Αριστείδης Πίττας.

“Ωστόσο, είναι αμφίβολο αν αυτό υποδηλώνει απελευθέρωση τονάζ ή έλλειψη συναλλαγών, καθώς τα περισσότερα πλοία είναι απασχολημένα” πρόσθεσε. Ο ίδιος πάντως εκτιμά ότι η αγορά παίρνει προσωρινά μία “ανάσα”, ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *