Το lockdown στη Σαγκάη έχει παραταθεί επ’ αόριστον, μια κίνηση που δημιουργεί περαιτέρω αβεβαιότητα στις κινεζικές αλυσίδες εφοδιασμού αλλά και στην παγκόσμια αγορά για νέες επιβαρυντικές καθυστερήσεις στην μεταφορά εμπορευμάτων.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Οι πιέσεις της παγκόσμιας προσφοράς που άρχισαν να χαλαρώνουν στις αρχές του 2022 επιδεινώνονται ξανά καθώς τα προβλήματα ενισχύθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τα lockdown στην Κίνα, απειλώντας την επιβράδυνση της ανάπτυξης σε ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία.
Τα δεδομένα της Lloyd’s Intelligence δείχνουν ότι στις 4 Απριλίου περίμεναν 140 πλοία που μετέφεραν εμπορευματοκιβώτια έξω από τα λιμάνια της Σαγκάης και του κοντινού Ningbo
Σχεδόν όλη η Σαγκάη βρίσκεται πλέον σε lockdown, με τους περισσότερους κατοίκους να μην μπορούν να βγουν τα σπίτια τους, ακόμη και για φαγητό, ενώ ορισμένες επιχειρήσεις, όπως οι προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων, επιτρέπεται να λειτουργούν υπό συνθήκες, όπου οι εργαζόμενοι κοιμούνται μέσα στο χώρο εργασίας.
Ως πρώτο μέτρο διαχείρισης, οι μεταφορείς έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στη μείωση της χωρητικότητας φορτηγών και στο κλείσιμο εργοστασίων και αποθηκών, γεγονός που οδήγησε τα πλοία να αποφεύγουν την Σανγκάη για τα λιμάνια του Ningbo, το Qingdao και το Tianjin, τα οποία και αυτά είχαν και αυτά προβλήματα καθυστερήσεων.
Η Maersk σχολιάζοντας τις εξελίξεις είπε ότι το lockdown στη Σαγκάη μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις στη μεταφορά και υψηλότερο κόστος.
“Η υπηρεσία μεταφοράς με φορτηγά εντός και εκτός τη Σαγκάη θα επηρεαστεί σοβαρά κατά 30% λόγω του πλήρους αποκλεισμού στις περιοχές Pudong και Puxi της Σαγκάης”, δήλωσε η Maersk σε συμβουλή προς τους πελάτες τη Δευτέρα. Η Σαγκάη χωρίζεται σε δύο μέρη, το Pudong και το Puxi, από τον ποταμό Huangpu.
“Συνεπώς, θα υπάρξει μεγαλύτερος χρόνος παράδοσης και πιθανή αύξηση του κόστους μεταφοράς”, πρόσθεσε.
Το Reuters ανέφερε ότι το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη δεν ξεκίνησε να λειτουργεί χθες, όπως είχε προγραμματιστεί. Το Σαββατοκύριακο, ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ έγραψε στο Twitter ότι η εταιρεία είχε δει ένα “εξαιρετικά δύσκολο τρίμηνο, λόγω διακοπών της αλυσίδας εφοδιασμού”.