Οι αυξημένες τιμές των καυσίμων απειλούν με υψηλότερο κόστος τη μεταφορά εμπορευμάτων

Οι αυξημένες τιμές των καυσίμων απειλούν με υψηλότερο κόστος τη μεταφορά εμπορευμάτων
Containers | Ολα τα ρεκόρ είναι για να… σπάνε το 2022

Προβληματισμός επικρατεί στην αγορά από πιθανές πρόσθετες αυξήσεις στα λιμενικά τέλη σε ευρωπαϊκά λιμάνια από τα νέα προβλήματα που δημιουργεί έστω για βραχυπρόθεσμα η ρωσική εισβολή.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

της Αναστασίας Βαμβακά

Οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων απειλούν με υψηλότερα κόστη τη μεταφορά εμπορευμάτων, όχι τόσο από τις αυξήσεις στα ναύλα αλλά κυρίως από τις τιμές του πετρελαίου.

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Μεταφορών  της Κίνας μειώνει τα λιμενικά τέλη για τις ναυτιλιακές γραμμές για να δημιουργήσει ένα καλύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον στη κρίσιμη αυτή χρονική στιγμή.

Οι συνεχόμενες κυρώσεις που επιβάλλονται στη Ρωσία έχουν αρχίσει να επιδρούν στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα η οποία ήδη αντιμετωπίζει προβλήματα ομαλής λειτουργίας λόγω του συνωστισμού πλοίων στα λιμάνια ανά τον κόσμο.

Οι εταιρείες προειδοποιούν για “σημαντικές καθυστερήσεις”, καθώς οι χώρες της Ευρώπης σταμάτησαν τα πλοία που κατευθύνονταν προς τη Ρωσία για να ελέγξουν τα εμπορεύματα.

Η Maersk και η MSC έχουν κάνει έρευνες για την εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό την Ουκρανία και τη Ρωσία σε λιμάνια της νότιας Ιταλία.

Το κόστος του αργού πετρελαίου έχει εκτοξευθεί και η κοινότητα των μεταφορέων, αναμφίβολα, θα προσπαθήσει να το μεταβιβάσει στους πελάτες για να προστατεύσει τα δικά της αποτελέσματα.

Ο αντίκτυπος της σύγκρουσης στην Ουκρανία στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων είναι πιθανό να προέλθει περισσότερο από το αυξημένο κόστος των καυσίμων παρά από οποιαδήποτε άμεση διακοπή του κλάδου. Οι ναύλοι στα εμπορευματοκιβώτια δεν έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση από την έναρξη της σύγκρουσης στις 24 Φεβρουαρίου.

Ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης υποχώρησε 1,5% κατά την πρώτη ολόκληρη εβδομάδα της στρατιωτικής εισβολής της Ρωσίας, με τους ναύλους προς τη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο να υποχωρούν 1,8% και 1,2% , αντίστοιχα.

Ενώ η έκβαση της στρατιωτικής δραστηριότητας και η μελλοντική τιμή του πετρελαίου είναι αδύνατο να προβλεφθεί, αν οι τιμές παραμείνουν στο τρέχον υψηλό επίπεδο, η αγορά των εμπορευματοκιβώτιων  είναι πιθανό να δει το κόστος να αυξηθεί κατά 7 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σύμφωνα με τις τρέχουσες καταναλωτικές συνήθειες, είπε ο κ. Murphy. .

Η διαίρεση αυτού του αριθμού με τα 179 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρθηκαν το 2021 θα έδινε ένα ποσό 39 $ ανά teu που θα έπρεπε να ανακτήσουν οι γραμμές εμπορευματοκιβωτίων εάν δεν υιοθετούνταν άλλα μέτρα, όπως οι εσκεμμένες “καθυστερήσεις” στην μεταφορά και την παράδοση για μείωση της κατανάλωσης.

“Αυτό φυσικά θα ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με τη διάρκεια ενός εμπορίου και το μέγεθος των πλοίων που χρησιμοποιούνται στο εμπόριο”, είπε. “Αλλά είναι σαφές ότι θα οδηγήσει σε σημαντικές αυξήσεις στις προσαυξήσεις των bunker.”

Τα στοιχεία της Xeneta δείχνουν επίσης μια πτώση στα ναύλα στις συναλλαγές στη Μαύρη Θάλασσα και τη Βαλτική, καθώς το εμπόριο με τη Ρωσία και την Ουκρανία διακόπτεται λόγω κυρώσεων και των αποφάσεων πολλών μεταφορέων να μην δέχονται πλέον κρατήσεις από ή προς την περιοχή.

Αναλυτές της Linerlytica είπαν ότι οι νέες κρατήσεις προς την Ουκρανία και τη Ρωσία είχαν σχεδόν σταματήσει εντελώς, επηρεάζοντας περίπου το 3%-4% του συνολικού όγκου Ασίας-Ευρώπης.

“Οι θετικές διαρροές ως αποτέλεσμα των μετατοπίσεων από τις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές και τις υπερσιβηρικές σιδηροδρομικές μεταφορές δεν θα είναι επαρκείς για να αντισταθμίσουν τη βραχυπρόθεσμη απώλεια φορτίου, με περαιτέρω διάβρωση που αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες”.

Όμως το ξέσπασμα του πολέμου οδήγησε σε απότομη άνοδο της τιμής του πετρελαίου, με την τιμή του αργού Brent χθες να φτάνει τα 139 δολάρια το βαρέλι, το υψηλότερο επίπεδό του εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Αυτή η αύξηση των τιμών ακολουθήθηκε από παρόμοια απότομη αύξηση στο κόστος των καυσίμων καυσίμων.

Στις αρχές της περασμένης εβδομάδας, οι τιμές του μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο έσπασαν για πρώτη φορά το όριο των 800 δολαρίων ανά τόνο και μέχρι την Παρασκευή είχαν φτάσει τα 902 δολάρια ανά τόνο.

Το βαρύ μαζούτ, που χρησιμοποιείται από το 30% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχει επίσης σημειώσει απότομη άνοδο από την έναρξη των εχθροπραξιών, αυξάνοντας από 597 $ ανά τόνο την ημέρα της εισβολής σε 627 $ ανά τόνο στις 4 Μαρτίου.

“Η τιμή των καυσίμων παρουσίαζε αυξητική τάση στην αρχή του έτους, αλλά είναι σαφές ότι μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η τιμή αυξήθηκε απότομα ως συνέπεια”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Sea-Intelligence, Άλαν Μέρφι.

“Βρισκόμαστε τώρα σε ένα σημείο, όπου η μέση τιμή αγοράς έχει αυξηθεί 108 δολάρια ανά τόνο, σε σύγκριση με την ημέρα πριν από την εισβολή”.

Με τον τομέα της ναυτιλίας να καταναλώνει 64 εκατομμύρια τόνους καυσίμων ετησίως, έως τις 4 Μαρτίου αυτό το πρόσθετο κόστος ανερχόταν σε 19 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε όλους τους μεταφορείς και έχουν καταβληθεί επιπλέον 66 εκατομμύρια δολάρια από την έναρξη της σύγκρουσης.

2 thoughts on “Οι αυξημένες τιμές των καυσίμων απειλούν με υψηλότερο κόστος τη μεταφορά εμπορευμάτων

  1. Παράθεμα: Οι σιτοβολώνες Ουκρανίας, Ρωσίας | Μαζί αντιπροσωπεύουν το 30% των παγκόσμιων εξαγωγών σιταριού | De-Facto
  2. Παράθεμα: Ανάκαμψη για τους ναύλους στα ξηρό φορτίο μετά το πρώτο σοκ | De-Facto

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *