Ακτοπλοΐα – Attica Group | Φαβορί και αουτσάιντερ για την Attica Group μετά, όμως, την ΑΝΕΚ

Ακτοπλοΐα - Attica Group | Φαβορί και αουτσάιντερ για την Attica Group μετά, όμως, την ΑΝΕΚ

Όλο κλείνει και όλο και ψιλοκαθυστερεί η απόκτηση της ΑΝΕΚ από την Attica Group (Super Fast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways) που θα δημιουργήσει -αλήθεια είναι- έναν ακτοπλοϊκό κολοσσό. Θα γίνει, δεν υπάρχει αμφιβολία. Θα ξεμπερδευτούν τα νήματα στις τράπεζες ειδικά όταν κανείς σε ένα deal είναι και πιστωτής και κατ’ ουσία «ιδιοκτήτης»… Αυτό θα γίνει. Αλλού είναι το ζήτημα. Τι θα γίνει και πότε με την πώληση του νέου ενιαίου μαγαζιού όταν όλα αυτά ολοκληρωθούν. 

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Γιατί η πώληση μετά την απόκτηση της ΑΝΕΚ, της ίδιας της Attica θα είναι το μεγάλο ζήτημα. Τη θέλουν πολλοί, αλλά εγώ δεν θα πόνταρα όλα μου τα λεφτά στα σχετικά προφανή φαβορί. Είτε στον Γκριμάλντι, είτε στον παλιό μάνατζερ που τώρα νταραβερίζεται για λογαριασμό του CVC.

Ούτε βέβαια στους Τούρκους- ειδικά σε αυτούς…

Ακούω ότι υπάρχει η σφοδρή επιθυμία και στο κυβερνητικό στρατόπεδο, ο νέος ακτοπλοϊκός κολοσσός να μείνει για σειρά από λόγους σε ελληνικά χέρια. Για αυτό και υπάρχουν προχωρημένες ζυμώσεις με Έλληνες εφοπλιστές για το μέλλον της Attica. Οι οποίοι δείχνουν ενδιαφέρον. Αν θα φέρουν αποτέλεσμα; Για να δούμε… Ας τελειώσει πρώτα με το καλό η απορρόφηση της ΑΝΕΚ να δημιουργηθεί το νέο σχήμα επισήμως και εδώ θα είμαστε… 

Άσχετο, αλλά όχι και τόσο. Ένας συγκεκριμένος εφοπλιστής θα πρέπει ακόμα να χτυπά το κεφάλι του που έχασε σε… μια ζαριά (έστω αβλεψία και τσιγκουνιά…) τα πάντα. Ίσως και την Attica εκτός των άλλων…

Ας αλλάξουμε λίγο κλίμα έτσι για ποικιλία. Λοιπόν οι διαφορές μας με την Ευρώπη δεν είναι μικρές. Ήταν και παραμένουν μεγάλες και σημαντικές. 

Οι εκτιμήσεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τούς προηγούμενους 12 μήνες διατηρήθηκαν τον Νοέμβριο στις -36,3 μονάδες λέει το ΙΟΒΕ. Το 53% των νοικοκυριών εκτίμησε ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 3% θεωρεί πως επήλθε μικρή βελτίωση. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις -7,8 και -8,6 μονάδες αντίστοιχα.

18 352 superfast i 07
Ακτοπλοΐα – Attica Group | Φαβορί και αουτσάιντερ για την Attica Group μετά, όμως, την ΑΝΕΚ

Η συντριπτική πλειοψηφία από 652 πλειστηριασμούς που έλαβαν χώρα χθες ή ματαιώθηκαν λόγω έλλειψης προσφορών ή  ανεστάλησαν που σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες κέρδισαν προσωρινά μέτρα ή ήρθαν σε μια επαφή με την τράπεζα.

Κάθε πλατφόρμα στη ζωή μας δεν είναι μία ακόμα πλατφόρμα. Είναι ένα βήμα για καλύτερη ποιότητα ζωής.

Αυτή η παρακολούθηση των πινακίων από πολίτες και δικηγόρους για την πορεία των δικών δεν μπορεί παρά να ενισχύσει την πίεση και προς τους δικαστές να επιταχύνουν όπου ασφαλώς μπορούν να επιταχύνουν.

Αυτήν τη συγκρότηση του κ. Πολάκη που εκφράζεται και ως πολιτική θέση τη βρίσκεις σε κάθε επίπεδο της σκέψης του. Όμως έχει οπαδούς μέχρι τελικής πτώσεως.

Τώρα γιατί η υποχρεωτικότητα του εμβολίου είναι οικονομικός εκβιασμός για τους αδύναμους μένει να μας εξηγηθεί. Διότι κάθε μέτρο υποχρεωτικότητας έχει την ίδια λογική. Αν πχ ο Δήμος σε συλλάβει να παρκάρεις παράνομα σου επιβάλει πρόστιμο. Αν έχεις την οικονομική υπόσταση πληρώνεις και πας παρακάτω. Αν όχι θα δεις το πρόστιμο στην εικόνα σου στην εφορία. Πρέπει να παρκάρουμε όπου θέλουμε; Σε πεζοδρόμια, στις λεωφόρους, κλπ. κλπ. Μη συνεχίσω γιατί γίνομαι και κουραστικός. Αυτό το μαθηματικό τύπο που καταλήγει στο παραπάνω συμπέρασμα ας μας τον αναλύσουν εκεί στην Αντιπολίτευση.

893a1af89a9d4031a414ad6abe7e3cc5
Ακτοπλοΐα – Attica Group | Φαβορί και αουτσάιντερ για την Attica Group μετά, όμως, την ΑΝΕΚ

Ας μας αναλύσουν επίσης γιατί πρέπει να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολιασμός στους ένστολους και όχι στους άνω των 60. Τι ζητάω ο άνθρωπος… 

Διεθνές συμβουλευτικό σπίτι έκρινε ως εύλογο και δίκαιο το αντάλλαγμα για τις συμβάσεις μεταξύ ΕΥΔΑΠ και Ελληνικού Δημοσίου. Πρόκειται για τις συμβάσεις που το Ελληνικό Δημόσιο επιτρέπει έναντι εύλογου ανταλλάγματος στην ΕΥΔΑΠ να χρησιμοποιεί τα δίκτυα τα οποία ορίζονται ως δημόσια περιουσία. Καμία αντίρρηση.

Απλώς θα μου προξενούσε  εντύπωση  το αντίθετο  παρά το γεγονός ότι πρώτα έκλεισε το τίμημα και μετά ο διεθνής οίκος ήλθε να γνωματεύσει. Και δεν το αναφέρουμε για τη συγκεκριμένη περίπτωση, απλά αποτελεί μία αφορμή, μη θεωρηθεί λανθασμένα κάτι άλλο.  Θέλουμε απλώς να αναδείξουμε το γεγονός πως οι γνωματεύσεις είναι εξαιρετικά εύκολες όταν δεν ελέγχονται δια νόμου από πουθενά είτε αυτές αφορούν το καλώς έχει συγχωνεύσεων είτε τιμήματα είτε οτιδήποτε είναι αυτό. Οι συμβουλευτικοί οίκοι πουλούν τη φήμη τους και τη σφραγίδα τους έναντι αδράς αμοιβής χωρίς να αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε θέμα αφού η εργασία τους δεν εποπτεύεται από κανέναν.

Γρήγορα αντανακλαστικά επέδειξε η Ελληνική Ένωση Τραπεζών και απάντησε στο δημοσίευμα του insider: Σσσς! Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών κοιμάται!  Παραθέτουμε την επιστολή που λάβαμε χθες και υπογράφει η Γενική Γραμματέας της Ένωσης κ. Χαρούλα Απαλαγάκη:

«Με σημερινή σας ηλεκτρονική καταχώρηση αποδίδετε αδικαιολόγητη καθυστέρηση και ραθυμία στην ΕΕΤ σε ό,τι αφορά την ανακοίνωσή της για την κατάργηση και αντικατάσταση των επιτοκιακών δεικτών CHF LIBOR και ΕΟΝΙΑ (Benchmarks Reform) από τους Εκτελεστικούς Κανονισμούς (ΕΕ) 2021/1847 και (ΕΕ) 2021/1848, αντίστοιχα. Η παραπάνω αναφορά σας ουδόλως ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα για τους εξής λόγους:

1. Η ΕΕΤ δεν ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα και ως εκ τούτου δεν έχει καν υποχρέωση να αναρτά ανακοινώσεις επιχειρηματικού ενδιαφέροντος. Το έκανε για να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή ενημέρωση του συναλλακτικού κοινού.

2. Για εξαιρετικά μεγάλο χρονικό διάστημα πριν την τελική έκδοση των Εκτελεστικών Κανονισμών η ΕΕΤ συμμετείχε ανελλιπώς στον σχετικό ευρωπαϊκό διάλογο ενημερώνοντας διαρκώς τα Μέλη της.

3. Οι Κανονισμοί εκδόθηκαν μεν στις 22 Οκτωβρίου, θα αρχίσουν όμως να εφαρμόζονται από 1 και 3 Ιανουαρίου 2022. Ακριβώς επειδή υπάρχει αυτή η χρονική απόσταση ανάμεσα σε έκδοση και σε έναρξη ισχύος των Κανονισμών, ο χρόνος που επιλέξαμε για την ανακοίνωσή μας είναι απόλυτα πρόσφορος και κατάλληλος.

4. Η Ανακοίνωση που εκδώσαμε στηρίχθηκε σε ενδελεχείς και επανειλημμένες συζητήσεις με τα Μέλη μας, ώστε να προσλάβει περιεχόμενο συμβατό με την θεσμική αποστολή της ΕΕΤ.

Όλα τα παραπάνω ασφαλώς είναι γνωστά στα Μέλη μας. Για την αποκατάσταση όμως της αλήθειας και της φήμης της ΕΕΤ έναντι των αναγνωστών σας, αποστέλλεται η παρούσα με το εύλογο αίτημά μας να ανακοινώσετε το περιεχόμενό της ως ακριβώς έχει.»

893a1af89a9d4031a414ad6abe7e3cc5

Γιατί η Attica Group μπαίνει στα ξενοδοχεία – Έρχονται deals

Επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο δρομολογεί ο μεγαλύτερος ελληνικός ακτοπλοϊκός όμιλος, Attica Group, μέσω της πρόσφατα συσταθείσας θυγατρικής, Attica Blue Hospitality.

Όπως αναφέρεται στα αρχεία σύστασης της εταιρείας στο ΓΕΜΗ, “σκοπός είναι η λειτουργία και εκμετάλλευση ξενοδοχείων ιδίων ή τρίτων, ή κάθε άλλης μορφής παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας, η απόκτηση και ανέγερση ξενοδοχειακών μονάδων ιδίων ή τρίτων, καθώς και η απόκτηση μετοχών και συμμετοχή σε άλλες επιχειρήσεις με τον ίδιο ή παρεμφερή σκοπό ή/και δραστηριότητα”.

Πρόεδρος της θυγατρικής είναι ο Κυριάκος Μάγειρας και αντιπρόεδρος και CEO ο Σπυρίδων Πασχάλης. Αμφότεροι κατέχουν αντίστοιχους ρόλους και στην Attica Group. 

Στοχευμένες κινήσεις

Αρμόδιες πηγές επισημαίνουν στο Capital.gr ότι η Attica Group εξέταζε διάφορες επενδυτικές κινήσεις, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας. Κατόπιν, λοιπόν, αναλυτικής μελέτης επελέγη ο ξενοδοχειακός κλάδος, ο οποίος βρίσκεται σε άμεση συσχέτιση με τις μεταφορές. 

Η συνέργεια μεταξύ των δύο αγορών θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα ελκυστικό συνδυαστικό πακέτο, το οποίο θα προσφέρει στους ενδιαφερόμενους ακτοπλοϊκά εισιτήρια και διαμονή σε κάποιο ξενοδοχείο του ομίλου, εξηγούν οι ίδιες πηγές. Πρόκειται, άλλωστε, για μία τακτική που παρατηρείται συχνά στον τουριστικό κλάδο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα εταιρεία θα “χτυπήσει” μονάδες σε περιοχές με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον και στις οποίες δραστηριοποιούνται τα πλοία της Attica. 

Η Attica Group πραγματοποιεί δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικός και Σποράδες) και στις γραμμές σύνδεσης Ελλάδας – Ιταλίας (διεθνείς πλόες), με ένα στόλο 32 πλοίων.

Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη υπάρχουν προχωρημένες συζητήσεις με μονάδες και το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν τα πρώτα deals εξαγορών.

Η εταιρεία θα αξιολογεί εν καιρώ τις συνθήκες στην τουριστική αγορά και θα κινείται με γνώμονα τα επενδυτικά πρότυπα που έχει θέσει και τις αποτιμήσεις.

Η στρατηγική

Η Attica Group σημείωσε θετικά αποτελέσματα στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αλλά διατηρεί επιφυλάξεις για τη συνέχεια λόγω πανδημίας και ενεργειακής κρίσης. 

Τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 32,74 εκατ. ευρώ κατά το φετινό τρίτο τρίμηνο, ενώ προέκυψαν ζημίες 1,31 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο, έναντι κερδών 12,14 εκατ. ευρώ και ζημιών 28,81 εκατ. ευρώ, κατά τις αντίστοιχες περιόδους της χρήσης 2020.

“Η ενεργειακή κρίση που βιώνει η παγκόσμια κοινότητα έχει προκαλέσει εκτόξευση στις τιμές όλων των μορφών ενέργειας. Το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων αυξήθηκε σημαντικά, επιβαρύνοντας το λειτουργικό κόστος των εταιριών.

Ειδικότερα, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων του ομίλου αυξήθηκε κατά 74,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο” σημειώνει η Attica σχετικά με τις συνθήκες στην αγορά.

Παράλληλα, ο όμιλος δρομολογεί κινήσεις ανανέωσης του στόλου. Ειδικότερα, ναυλομεσιτικές πηγές ανέφεραν πως πούλησε για scrap ένα βαπόρι, ενώ την ίδια ώρα αναμένει την παράδοση τριών νεότευκτων aero catamaran.

Όσο για το πολυσυζητημένο κυοφορούμενο deal συγχώνευσης με την ΑΝΕΚ Lines, πηγές σημειώνουν ότι το “μπαλάκι” βρίσκεται στις τράπεζες, οι οποίες ψάχνουν τη χρυσή τομή για τα δάνεια της κρητικής εταιρείας, προκειμένου να υπάρξουν εξελίξεις.

πληροφορίες insider.gr και capital.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.