ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ για ΑΣΕΠ | Έτσι θα είναι το ΝΕΟ σύστημα διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ για ΑΣΕΠ | Έτσι θα είναι το ΝΕΟ σύστημα διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών

Το Υπουργείο Παιδείας ανέφερε πως, είναι στις προθέσεις του να συνεχιστούν οι διορισμοί και να γίνονται κάθε χρόνο  – Aναφορικά με την γραπτό διαγωνισμό, θα υπάρξει ένα υβριδικό σύστημα διορισμών και προλήψεων αναπληρωτών με ιδιαίτερη έμφαση στους εκπαιδευτικούς που έχουν μεγάλη προϋπηρεσία.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ:

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

(Χρήστος Βουλιώτης – Πρόεδρος – Σεραφείμ (Μάκης) Λάππας – Γεν. Γραμματέας)

Θέμα: Ενημέρωση για τη συνάντηση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ με τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

Την Τετάρτη 30 Αυγούστου 2023 μετά από πρόσκληση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ.Κυριάκο Πιερρακάκη, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Υπουργείο με τον Διευθυντή του Πολιτικού γραφείου του Υπουργού κ.Νίκο Δημάκη , τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.Ιωάννη Κατσαρό, τον Διευθυντή του γραφείου της
Υφυπουργού κ.Δόμνας Μιχαηλίδου τον κ. Παρασκευά Γιαλούρη και τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κ.Μπουσδούνη Ιωάννη.

Στην συνάντηση συμμετείχαν ο Πρόεδρος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ Χρήστος Βουλιώτης, ο Γενικός Γραμματέας Σεραφείμ ( Μάκης ) Λάππας και η Αρμόδια Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων Ελένη (Λένα) Τσαγρή .

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε μέσα σε καλό κλίμα και μάλιστα υπήρξε θετική ανταπόκριση σε πολλά ζητήματα που θέσαμε , η συνάντηση διήρκησε περίπου δύο (2) ώρες.
Ως προς τα θέματα που τέθηκαν και συζητήθηκαν σας ενημερώνουμε για τα εξής:

1. Ηλεκτρονικός φάκελος αναπληρωτή

Σκοπός του Υπουργείου είναι να δημιουργηθεί ηλεκτρονικός φάκελος αναπληρωτή όπου εκεί θα υπάρχουν όλα τα δικαιολογητικά των αναπληρωτών και δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουν κάθε χρόνο τα ίδια
έγγραφα για την πρόσληψη τους. Οι διευθύνσεις θα κάνουν διασταύρωση και θα αντλούν όποια πληροφορία θέλουν μέσα από τον ηλεκτρονικό φάκελο .

2. Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ

Η ενημέρωση που είχαμε είναι ότι θα ισχύσει , ότι έχει ανακοινώσει ο Υπουργός και ότι η πρόθεση είναι να υπάρξει ένα υβριδικό σύστημα διορισμών και προλήψεων αναπληρωτών με ιδιαίτερη έμφαση στους συναδέλφους που έχουν μεγάλη προϋπηρεσία.

3  . Συνέχιση διορισμών

Στις προθέσεις του Υπουργείου είναι να συνεχιστούν οι διορισμοί και να γίνονται κάθε χρόνο .

4. Αξιολόγηση

Στο συγκεκριμένο θέμα εκφράσαμε τις ανησυχίες μας, την αντίθεση μας και τις προτάσεις μας σχετικά με την αξιολόγηση. Παρόλα αυτά ο σχεδιασμός του Υπουργείου είναι να προχωρήσει άμεσα την αξιολόγηση για να μονιμοποιηθούν όλοι οι νεοδιόριστοι.

5. Ειδικότητες ΕΕΠ – ΕΒΠ στα γενικά σχολεία

Στις προθέσεις του Υπουργείου είναι να γίνει η εισαγωγή και άλλων ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση και ειδικότερα τώρα που θα ενταχθούν οι παιδικοί σταθμοί υπό την επίβλεψη του Υπουργείου Παιδείας. Συμφώνησαν με τις προτάσεις μας , ότι η πρώιμη παρέμβαση είναι απαραίτητη και ότι οι Λογοθεραπευτές, οι Εργοθεραπεύτες, οι Φυσικοθεραπεύτες και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό μπορούν να συνεισφέρουν αποτελεσματικά σε αυτές τις ηλικίες.

6. Επιμόρφωση όλων των κλάδων ΕΕΠ-ΕΒΠ

Έχει σχεδιαστεί να προχωρήσει μέσα στη χρονιά καθολική επιμόρφωση όλων των κλάδων ΕΕΠ και ΕΒΠ.

7. Αρμοδιότητες ΠΥΣΕΕΠ

Προτείναμε να διευρυνθούν οι αρμοδιότητες του ΠΥΣΕΕΠ και όλα τα θέματα που αφορούν τους συναδέλφους ΕΕΠ-ΕΒΠ να αποφασίζονται από αυτό. Δεν υπήρξε κάποια διαφωνία και ανέφεραν ότι θα μεριμνήσουν για τις απαραίτητες αλλαγές.

8. Συμβούλους ΕΕΠ και ΕΒΠ

Προτείναμε ότι θα πρέπει να αυξηθούν οι σύμβουλοι ΕΕΠ και ότι θα πρέπει να υπάρξουν άμεσα και σύμβουλοι ΕΒΠ. Δεσμεύτηκαν ότι θα προβούν σε συζητήσεις σχετικά με την αύξηση συμβούλων ΕΕΠ ωστόσο , δεν μπορούν να δεσμευτούν για το σύμβουλό ΕΒΠ καθώς είναι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςκαι υπάρχουν νομικά κολλήματα .

 9.Προσοντολόγιο για τον κλάδο ΠΕ 21

Προτείναμε ότι ως τυπικό προσόν ένταξης στους αξιολογικούς πίνακες να είναι αποκλειστικά και μόνο η κατοχή του βασικού πτυχίου τμήματος Λογοθεραπείας όπως είναι και σε όλους τους κλάδους .
Συμφώνησαν ότι ήταν μια αστοχία των προηγούμενων προκηρύξεων και ότι θα το συζητήσουμε πριν την έκδοση της νέας προκήρυξης έτσι ώστε να διορθωθεί .

10. Υπηρεσιακή αναβάθμιση με νομοθετική ρύθμιση των μελών ΕΒΠ από ΔΕ σε ΤΕ.

Η απάντηση της πολιτικής Ηγεσίας ήταν αρνητική καθώς υπάρχουν νομικά ζητήματα .

11. Μισθολογικό «ξεπάγωμα» της διετίας 2016 – 17 και Επαναφορά επιδόματος ειδικής αγωγής.

Αναφέρθηκε ότι δεν είναι στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας .

12. Κτιριακές υποδομές

Συζητήθηκε το θέμα των κτιριακών υποδομών και προσβασιμότητας σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΑΔΑΣΥ και γενική εκπαίδευση. Ενημερωθήκαμε ότι έχει ξεκινήσει μία συνεργασία με το Τεχνικό επιμελητήριο για να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες και έλεγχοι .Τονίσαμε ότι αυτό ήδη θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθείκαθώς η χρονιά ξεκινάει με αβεβαιότητα για την ασφάλεια των μαθητών .

Επιπλέον είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι μετά από έναν ολόκληρο χρόνο και μετά από πιέσεις ,προτάσεις και συζητήσεις η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεσμεύτηκε ότι θα υλοποιήσει άμεσα τα παρακάτω :

Η ίδρυση των νέων οργανικών στα ΣΜΕΑΕ για τους ΕΕΠ-ΕΒΠ θα προχωρήσει κανονικά και οι νέες οργανικές θα έχουν ανακοινωθεί πριν από την έκδοση της εγκυκλίου των μεταθέσεων .

Μέχρι τον Νοέμβριο θα ξεκινήσει ο διάλογος για την αναπροσαρμογή όλων των καθηκοντολογίων ΕΕΠ και ΕΒΠ. Εδώ να τονίσουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι θετικό σε προτάσεις που έχουμε κάνει μέχρι στιγμής και μας ενημέρωσαν ότι θα μας καλέσουν για να συμμετάσχουμε και εμείς στις συζητήσεις

Θα γίνει άμεσα νομοθετική ρύθμιση ώστε να πραγματοποιηθούν μόνιμοι διορισμοί και στα ΚΕΔΑΣΥ .

Θετικοί ήταν στο να δοθούν οδοιπορικά στο πρόγραμμα ΕΔΥ και μάλιστα θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα σε νομοθετικές αλλαγές.

Μετά από πρόταση μας θετικοί ήταν και στο να Ιδρυθούν τμήματα Φροντίδας και Αγωγής Υγείας στα γενικά σχολεία όπου θα υπάρχει σταθερός σχολικός νοσηλευτής.

Στο τέλος της συνάντησης δεσμεύτηκαν ότι θα υπάρχει συχνή επικοινωνία της ομοσπονδίας με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου .
Η συνάντηση μας και η θετική έκβαση αρκετών διεκδικήσεων μας είναι μια μικρή νίκη, όχι δική μας αλλά όλων των μελών μας που μας δίνουν δύναμη να διεκδικούμε, να προτείνουμε και να κατακτούμε τα δίκαια αιτήματα μας !

Το Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ καλεί όλους τους συναδέλφους να είναι σε εγρήγορση , τίποτα δεν θα μας χαριστεί , συνεχίζουμε !

Διορισμοί εκπαιδευτικών: Στην αναμονή εκπαιδευτικοί ακόμη και για 15 χρόνια μέχρι να διοριστούν

Δείτε τι δείχνουν τα στοιχεία για τους διορισμούς εκπαιδευτικών – Πενηντάρηδες εκπαιδευτικοί στην αναμονή ακόμα και για δεκαπέντε χρόνια προκειμένου να πάρουν τελικά τον πολυπόθητο διορισμό από το υπουργείο Παιδείας!

Ειδικότερα, τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάζει η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» για τη μέση ηλικία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, αλλά και των μονίμων, αποτυπώνουν ένα από στρεβλά της ελληνικής εκπαίδευσης. Πτυχιούχοι επενδύουν στον διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση έχοντας χτίσει την καριέρα τους με τα χρόνια της αναπλήρωσης, αλλά και μεταπτυχιακούς τίτλους, ώστε τελικά να διοριστούν.

Για παράδειγμα, οι νεοδιόριστοι φυσικοί έχουν μέση ηλικία λίγο πάνω από τα 49, ενώ η μέση ηλικία των ήδη διορισμένων ξεπερνά τα 56 χρόνια. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και για τις υπόλοιπες ειδικότητες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, γιατί ένας εκπαιδευτικός να περνάει τα πιο γόνιμα χρόνια κάνοντας τον «γυρολόγο» ετησίως για μία θέση αναπληρωτή καλύπτοντας πάγιες ανάγκες; Πόσο τον επηρεάζει η εργασιακή ανασφάλεια;

Και πόσο αποδοτική θα είναι η αξιολόγηση στα 50 του, όταν πια έχει εξασφαλίσει τη μόνιμη θέση έχοντας διανύσει μια διαδρομή στην ίδια θέση ως αναπληρωτής; Την ίδια στιγμή, η μέση ηλικία των μονίμων εκπαιδευτικών σχεδόν όλων των βασικών –άρα πολυπληθέστερων– ειδικοτήτων είναι πάνω από τα 50 έτη.

Ειδικότερα, 3.663 εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων που μόλις διορίστηκαν θα πρέπει να παρουσιαστούν έως την Τετάρτη στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας. Η πλειονότητα είναι άνω των 40 ετών, έχοντας αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας ως αναπληρωτές, αλλά και αρκετά χρόνια στα σπουδαστικά έδρανα για μεταπτυχιακά και άλλους τίτλους που προσθέτουν στη μοριοδότηση.

Οι πιο τυχεροί είναι οι δάσκαλοι, η μέση ηλικία των οποίων είναι τα 32,4 έτη. Διορίζονται γρήγορα, συγκριτικά με άλλες ειδικότητες, λόγω των πολλών συνταξιοδοτήσεων τα προηγούμενα χρόνια. «Ημουν πέντε χρόνια αναπληρώτρια και θεωρούμαι από τους τυχερούς, καθώς και όλη η φουρνιά μου στο πανεπιστήμιο, αφού διοριστήκαμε γρήγορα. Εγώ μάλιστα ήμουν διπλά τυχερή, γιατί έκανα αναπληρώτρια τα προηγούμενα χρόνια σε διάφορα σχολεία της Ρόδου, και τώρα διορίστηκα στο νησί. Αλλοι όμως περιμένουν χρόνια, έχοντας αλλάξει πολλά και “δύσκολα” μέρη της Ελλάδας ως αναπληρωτές», λέει στην «Κ» η 41χρονη δασκάλα Κατερίνα Διακογεωργίου.

Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί είναι οι φυσικοί με μέσο όρο ηλικίας τα 49,21 έτη, ενώ λίγο χαμηλότερος είναι ο μέσος όρος των χημικών: 47,6 έτη. Ο μέσος όρος ηλικίας των φιλολόγων είναι 43,28 χρόνια, των γεωλόγων 42,79 και των μαθηματικών 40,22. Οι νεοδιόριστοι βιολόγοι έχουν μέση ηλικία τα 38,36 χρόνια.

Οι πιο τυχεροί στους διορισμούς είναι οι δάσκαλοι, η μέση ηλικία των οποίων είναι τα 32,4 έτη.

Με βάση, λοιπόν, τους αργούς ρυθμούς μονιμοποίησης στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση, οι διορισμοί της τελευταίας τετραετίας μείωσαν μεν τους μέσους όρους ηλικίας των εκπαιδευτικών αλλά όχι δραστικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Παιδείας, τα τελευταία χρόνια πραγματοποιήθηκαν συνολικά σχεδόν 28.000 διορισμοί εκπαιδευτικών και μελών ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Ετσι συνεχίζουμε να έχουμε υψηλούς μέσους όρους ηλικίας εκπαιδευτικών. Ενδεικτικά, για τις βασικότερες ειδικότητες, την υψηλότερη μέση ηλικία έχει ο κλάδος των φυσικών (56,54 χρόνια) και ακολουθούν οι γεωλόγοι (54,58 χρόνια), οι χημικοί (54,18 χρόνια), οι μαθηματικοί (53,78 χρόνια), οι φιλόλογοι (52,86 χρόνια). Μόνο οι ειδικότητες των δασκάλων και των βιολόγων δεν έχουν ξεπεράσει την πέμπτη δεκαετία. Η μέση ηλικία των μονίμων δασκάλων είναι 49,5 χρόνια και των βιολόγων 49,06 έτη. Βεβαίως, υπάρχουν αρκετές μικρότερες ειδικότητες, στις οποίες η μέση ηλικία είναι πολύ υψηλότερη, επειδή δεν γίνονται διορισμοί. Ενδεικτικά η ειδικότητα των φυσιογνωστών έχει μέση ηλικία τα 62,86 χρόνια.

Θέτοντας ως ορόσημο το 2019, αφού πριν λόγω της αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής δεν είχαν γίνει διορισμοί, παρατηρούμε πως οι μέσες ηλικίες των εκπαιδευτικών των βασικότερων ειδικοτήτων είναι ακόμη μεγαλύτερες, με μόνους τους δασκάλους να έχουν ηλικία κατά μέσον όρο κάτω από τα 50 χρόνια (για την ακρίβεια, 49,51 χρόνια).

Η εμπειρία των εκπαιδευτικών είναι φυσικά σημαντική. Ωστόσο, καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και οι δεξιότητες των μαθητών αλλάζουν με γοργούς ρυθμούς λόγω της τεχνολογίας, το υπουργείο Παιδείας καλείται να καλύψει τα τυχόν κενά των εκπαιδευτικών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *