Απόντε – Γκριμάλντι | Οι δύο Ιταλοί κροίσοι και οι κόντρες στη Ναυτιλία

Απόντε – Γκριμάλντι | Οι δύο Ιταλοί κροίσοι και οι κόντρες στη Ναυτιλία

Οι δύο Ιταλοί επιχειρηματίες έχουν διασταυρώσει τα ξίφη τους στην επιβατηγό ναυτιλία – Η απόφαση του ναυτιλιακού κολοσσού MSC να ενισχύσει την παρουσία της στην επιβατηγό ναυτιλία έφερε τις δύο πλευρές αντιμέτωπες

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

κείμενο Μηνάς Τσαμόπουλος

Δύο Ιταλοί κροίσοι, ο Τζιανλουίτζι Απόντε και ο Εμάνουελ Γκριμάλντι εδώ και κάποιους μήνες έχουν διασταυρώσει τα ξίφη τους στην επιβατηγό ναυτιλία, όμως παράλληλα, φροντίζουν να δυναμώνουν τη θέση τους είτε θεσμικά είτε επιχειρηματικά και τα απόνερα φθάνουν μέχρι την Ελλάδα.

Πρόσφατα ο κολοσσός MSC του Λουίτζι Απόντε που αποκομίζει ιλιγγιώδη κέρδη από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αρχίσει να επενδύει στην κρουαζιέρα του στον δρόμο για την κορυφή και αυτής της παγκόσμιας βιομηχανίας.

Πριν λίγο καιρό είχε καταθέσει  πρόταση εξαγοράς όλων των μετοχών της Global Ports Holding, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία λιμένων κρουαζιέρας στον κόσμο, με 26 λιμάνια σε 14 χώρες. Τελικά στις 12 Ιουλίου έγινε γνωστό ότι οι διαπραγματεύσεις απέβησαν άκαρπες.

Η GPH έχει συμφέροντα σε μια σειρά από βασικά λιμάνια σε όλη τη Μεσόγειο, όπως το Κουσάντασι, η Βαρκελώνη, η Λισαβόνα, η Βαλέτα, η Μάλαγα, η Βενετία, η Κάλιαρι και άλλα. Επίσης στα λιμάνια της Καραϊβικής περιλαμβάνουν το Νασάου και την Αντίγκουα. Οι δραστηριότητες στην Ασία περιλαμβάνουν τη Σιγκαπούρη.

Η GPH προσεγγίστηκε από την SAS Shipping Agencies Services, θυγατρική της MSC Mediterranean Shipping Company Holdin.

Την ώρα που οι Όμιλοι κρουαζιέρας αντιμετωπίζουν τεράστια οικονομικά προβλήματα λόγω της πανδημίας που έπληξε τον κλάδο, ο Όμιλος της MSC, κορυφαίας Liner εταιρεία του κόσμου με τα αστρονομικά κέρδη που αποκομίζει από τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων είναι ο μόνος παίκτης που έχει χρήματα για να επενδύσει στην κρουαζιέρα όπου δραστηριοποιείται μέσω της MSC Cruises.

Οι ανταγωνιστές έχουν αποσυρθεί από τις επενδύσεις ανάπτυξης των λιμανιών.

Η MSC Group βρίσκεται σε ένα ξεφάντωμα εξαγορών.

Συμφώνησε τον Απρίλιο να αγοράσει την αφρικανική επιχείρηση μεταφορών και logistics της Bollore SA για 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ (6 δισεκατομμύρια δολάρια) συμπεριλαμβανομένου του χρέους μετά την απόκτηση μεριδίου στην ιταλική εταιρεία πορθμείων Moby SpA τον Μάρτιο. Παράλληλα, τον Ιανουάριο, η γνωστή ναυτιλιακή εταιρεία συνεργάστηκε με τη ναυαρχίδα της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας, Deutsche Lufthansa AG, προκειμένου να υποβάλουν από κοινού προσφορά για την εξαγορά της ITA, τον διάδοχο της Alitalia.

Από τις αρχές του 2021, η MSC έχει αποκτήσει περισσότερα από 150 πλοία φτάνοντας τα 700 σύμφωνα με πληροφορίες από το Bloomberg. Η καθαρή περιουσία του Απόντε υπερδιπλασιάστηκε το διάστημα αυτό, αγγίζοντας τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια.

igoumenitsa 1 1651077540
Απόντε – Γκριμάλντι | Οι δύο Ιταλοί κροίσοι και οι κόντρες στη Ναυτιλία

Εμάνουελ Γριμάλντι

Την ίδια χρονική περίοδο ο Εμάνουελ Γκριμάλντι κάνει τις δικές του κινήσεις. Σε επιχειρηματικό επίπεδο το κινεζικό ναυπηγείο Jinling της Nanjing παρέδωσε στον ιταλικό Όμιλο το Eco Mediterranea, το 10ο από τα 12 πλοία που παραγγέλθηκαν και ανήκουν στην Grimaldi Green 5th Generation (GG5G), η οποία περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες ro-ro στον κόσμο για τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων.

Το υπό ιταλική σημαία Eco Mediterranea , έχει μήκος 238 μέτρα, μήκος 34 μέτρα, ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβους. Η χωρητικότητα φόρτωσης των επτά καταστρωμάτων του – δύο από τα οποία είναι ανυψώσιμα – είναι διπλάσια από την προηγούμενη κατηγορία πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που αναπτύχθηκε από τον Όμιλο Grimaldi.

Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που ισοδυναμούν με περίπου 500 τρέιλερ και 180 αυτοκίνητα.

Είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονους, ηλεκτρονικά ελεγχόμενους κινητήρες και με σύστημα καθαρισμού καυσαερίων για τη μείωση των εκπομπών θείου και σωματιδίων.

Επιπλέον, χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων, με την ίδια ταχύτητα το Eco Mediterranea καταναλώνει την ίδια ποσότητα καυσίμου σε σύγκριση με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς και επομένως είναι σε θέση να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.

Ενώ είναι αγκυροβολημένο, το πλοίο επιτυγχάνει τον στόχο «Μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι» και αυτό γιατί το Eco Mediterranea χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μέγα μπαταρίες λιθίου συνολικής ισχύος 5 MWh, οι οποίες επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια των πλόων χάρη σε γεννήτριες άξονα και 350 m2 ηλιακών συλλεκτών.

«Η λειτουργία σύγχρονων και οικολογικών πλοίων σημαίνει επιτάχυνση της οικολογικής μετάβασης σε έναν βασικό τομέα για την παγκόσμια οικονομία, όπως οι μεταφορές εμπορευμάτων», δήλωσε ο Εμάνουελ Γκριμάλντι, Διευθύνων Σύμβουλος της ναπολιτάνικης ναυτιλιακής εταιρείας και έστειλε το μήνυμα: «Το Eco Mediterranea θα ταξιδεύει στη Μεσόγειο Θάλασσα, μια κρίσιμη θαλάσσια περιοχή για την εθνική και διεθνή ναυσιπλοία που εξυπηρετούμε με έναν ολοένα μεγαλύτερο, νεότερο και πιο πράσινο στόλο».

msc20003552
Απόντε – Γκριμάλντι | Οι δύο Ιταλοί κροίσοι και οι κόντρες στη Ναυτιλία

Λίγες ημέρες νωρίτερα ο Ιταλός πλοιοκτήτης εξελέγη πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου-ICS.

«Έχω την τιμή να εκπροσωπώ τη ναυτιλιακή βιομηχανία σε αυτή την κρίσιμη καμπή της ναυτιλιακής ιστορίας μας. Ελπίζω να συνεχίσω το έργο του απερχόμενου προέδρου Έσμπεν Πόλσεν και να οδηγήσω τον κλάδο σε σημαντικές αλλαγές σε στενή συνεργασία με τον ΟΗΕ», δήλωσε και προσέθεσε:

«Ο κόσμος αλλάζει και η ναυτιλία πρέπει να αλλάξει μαζί του να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες. Ο θεμελιώδης μετασχηματισμός στα καύσιμα, στην τεχνολογία και στις δεξιότητες του εργατικού δυναμικού θα καθορίσουν την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η ναυτιλιακή βιομηχανία μέσα στην τρέχουσα δεκαετία. Είμαι ενθουσιασμένος γιατί αντιμετωπίζουμε την πρόκληση κατά μέτωπο». Επίσης τόνισε ότι «παρότι δεν είμαστε άτρωτοι απέναντι στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια οικονομία, είμαστε ανθεκτικοί. Έχω την πεποίθηση ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία θα παραμείνει ισχυρή στη διεθνή σκηνή, διευκολύνοντας τη μεταφορά των εμπορευμάτων σε αυτούς που τα χρειάζονται περισσότερο».

Οι δύο Ιταλοί επιχειρηματίες έχουν διασταυρώσει τα ξίφη τους στην επιβατηγό ναυτιλία. Η απόφαση του ναυτιλιακού κολοσσού MSC να ενισχύσει την παρουσία της στην επιβατηγό ναυτιλία έφερε τις δύο πλευρές αντιμέτωπες.

Η ΜSC που είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως εταιρεία Liner-μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφάσισε να επενδύσει στην ακτοπλοϊκή εταιρεία MOBY Lines η οποία ανήκει στην οικογένεια Ονοράτο τον Βιντσέντσο Ονοράτο. Η MSC θα συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου της MOBY Lines η οποία ανταγωνίζεται τον Όμιλο Γκριμάλντι ο οποίος ελέγχει μεταξύ άλλων εταιρειών και τις Μινωικές Γραμμές.

Η MOBY Lines κάνει έξι δρομολόγια στη Σαρδηνία από την ηπειρωτική Ιταλία, τρία στην Κορσική , τρία στη νήσο Έλβα ενώ έχει και ένα δρομολόγιο Νάπολη-Παλέρμο. Έχει πλοία ro-paxes, ro-ro και high-speed ferry. Έχει στόλο από 14 επιβατηγά-οχηματαγωγά.

Την περασμένη χρονιά αντιμετώπισε οικονομική στενότητα με τον μεγαλόμετοχό της να ενισχύει τα ταμεία της με δύο εκατομμύρια ευρώ ενώ έκανε διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, «η κόντρα με τον Απόντε-Γκριμάλντι για την επικράτηση στην Δυτική Μεσόγειο είναι ανελέητη και η Moby lines / Τinneria δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από την MSC Group από την ημέρα που ο Γκριμάλντι αγόρασε την ισπανική Balearia, για να αποσπάσει μερίδια αγοράς στην Ισπανία – Βαλεαρίδες / ακτές Βόρειας Αφρικής», επισημαίνουν στελέχη του κλάδου που γνωρίζουν την ιταλική αγορά και προσθέτουν:

«Η Moby Lines και η Tirrenia είναι το αντίβαρο του Ομίλου MSC στην προσπάθεια του Ομίλου Γκριμάλντι να επικρατήσει στις χρυσοφόρες γραμμές της Δυτικής Μεσογείου.

Moby Lines & Tirrenia έχουν καλά πλοία και κυρίως μεγάλη ιστορία στην ιταλική ακτοπλοΐα, και εκμεταλλεύονται πολύ καλές γραμμές με κίνηση για Ro-Pax πλοία και πολύ καλύτερο σέρβις».

Το αξιοσημείωτο είναι ότι η MSC «αγοράζει επιλεκτικά και χρησιμοποιεί για τις εμπορευματικές μεταφορές κυρίως τα containerships όπου και επικρατεί κατά κράτος του Γκριμάλντι».

Η MSC έχει και την εταιρεία Grandi Navi Veloci η οποία διαθέτει στόλο με 19 ro-pax πλοία και πρόσφατα αγόρασε ένα από τα καλά Superfast, εποχής Περικλή Παναγόπουλου.

«Η MSC δεν έχει δώσει μέχρι στιγμής ως Grandi Navi Veloci σημασία στις γραμμές Αδριατικής, όπου εκεί παίζει μόνος του από τους Ιταλούς ο Εμάνουελ Γκριμάλντι», επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι και προσθέτουν: «Αναμένεται να ανοίξει και εκεί η κόντρα κάποια στιγμή».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.