Σε τεντωμένο σχοινί οι σχέσεις Μητσοτάκη – Μαρινάκη | Αγωνία στο Μαξίμου για τους «μετασεισμούς» | Και η δολοφονία Φιλόπουλου στον ογκώδη φάκελο | Το ιστορικό
Σε τεντωμένο σκοινί δείχνουν να κινούνται πλέον οι σχέσεις της κυβέρνησης με την ΠΑΕ Ολυμπιακός, με το Μέγαρο Μαξίμου να εμμένει ότι θα πάει μέχρι τέλους την υπόθεση της οπαδικής βίας και της διαφθοράς στον αθλητισμό και την ηγεσία της ΠΑΕ να επανεξετάζει τη συνολική του στάση. Πρόκειται, ουσιαστικά για την κορύφωση μίας υπόγειας έντασης, η οποία εδραιώθηκε προ εβδομάδων, με αφορμή τη διαμάχη μεταξύ Παναθηναϊκού και Ολυμπιακού και την απόφαση του αθλητικού δικαστή να κατοχυρώσει τον αγώνα στον πρώτον, αφαιρώντας βαθμούς και επιβάλλοντας πρόστιμο στον δεύτερο.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Η δολοφονική επίθεση κατά του αστυνομικού στου Ρέντη έριξε «λάδι στη φωτιά που σιγόκαιγε. Το κλίμα στο παρασκήνιο, μάλιστα, είναι τόσο τεταμένο, που για πρώτη φορά από την εκλογή της ΝΔ το 2019, επικρατεί τόση αγωνία για το πως μπορεί να εξελιχθεί αυτή η σύγκρουση «βουβαλιών», όπως τη χαρακτηρίζουν γαλάζιοι βουλευτές.
Το κυβερνητικό επιτελείο, είτε για επικοινωνιακούς λόγους, είτε διότι πραγματικά το έχει αποφασίσει, δηλώνει αποφασισμένο να ανοίξει, με κάθε κόστος, όπως λένε υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, τον φάκελο βίας και διαφθοράς στον αθλητισμό, με την έρευνα να εκκινεί από το 2007 και τη δολοφονία Φιλόπουλου.
Θεωρώντας, μάλιστα, ότι τα στοιχεία που έρχονται σε γνώση του είναι εξαιρετικά σημαντικά και θα δρομολογήσουν εξελίξεις, αναμένεται να κλιμακώσει το αμέσως επόμενο διάστημα, με νέα επίσκεψη των υπουργών Γ. Οικονόμου και Γ. Βρούτση στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, προκειμένου να προσκομίσουν και νέο πακέτο στοιχείων και ντοκουμέντων, όπως λένε χαρακτηριστικά συνεργάτες τους.
Στις κατ ιδίαν συζητήσεις τους, κυβερνητικά στελέχη και βουλευτές δυσκολεύονται να κατανοήσουν γιατί δεν επέλεξε ο πρωθυπουργός να ξεκινήσει από την εφαρμογή όλων των ψηφισμένων μέτρων που ουδέποτε μέχρι σήμερα λειτούργησαν και διάλεξε μία οδό η οποία φέρνει την κυβέρνηση αντιμέτωπη καταρχήν με την ηγεσία της ΠΑΕ Ολυμπιακός, με τις υπόλοιπες ΠΑΕ, με τους αστυνομικούς, ακόμα και με τον δικαστικό κόσμο που στο παρασκήνιο δυσφορεί για τον τρόπο με τον οποίον επιχειρείται να επιβληθεί η αναβάθμιση της ποινικής έρευνας με ενοποίηση υποθέσεων ( μοντέλο «Χρυσής Αυγής).
Οι ίδιοι κύκλοι εμφανίζονται εντονότατα προβληματισμένοι για το που μπορεί να καταλήξει η παραπάνω σύγκρουση. «Τους βάλαμε όλους σε μία νύχτα εναντίον μας. Και κάποιους εξ αυτών, τους ανεβάσαμε στα κεραμίδια» λένε γαλάζιοι βουλευτές που ανησυχούν τί τροπή μπορεί να πάρει η μετωπική σύγκρουση του Μεγάρου Μαξίμου με τον ισχυρό άνδρα της ΠΑΕ Ολυμπιακός.
Δευτερευόντως, οι γαλάζιοι προβληματίζονται και για το μέτωπο της κυβέρνησης με τους αστυνομικούς, καθώς, μετά τους ελεύθερους επαγγελματίες, είναι η δεύτερη εκλογική ομάδα που παραδοσιακά θεωρείται φιλική προς τη ΝΔ. Το κλίμα στις τάξεις τους είναι τόσο έκρυθμο, που η είδηση ότι η κυβέρνηση δρομολογεί επίδομα ύψους 30 ευρώ για τη φύλαξη των γηπέδων και την προστασία από φαινόμενα οπαδικής βίας ( έχει ενσωματωθεί στο ερανιστικό νομοσχέδιο του ΥΠΟΚ ) προκάλεσε την οργή των συνδικαλιστικών τους οργάνων, που μιλούν για επίδομα επαιτείας.
Μία Ζωή στη Ναυτιλία ο Βαγγέλης Μαρινάκης
Η καριέρα του ξεκινά, μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του, ως εκπαιδευόμενος ναυλομεσίτης στη βρετανική Harley Mullion και στην Elders Chartering Limited.
Ακολουθεί πορεία στη ναυτιλία, με αποκορύφωμα την ίδρυση της Capital Maritime & Trading Corp., εταιρείας που συνέχισε τη σημαντική ναυτιλιακή παράδοση της οικογένειάς του. Ο Βαγγέλης Μαρινάκης διετέλεσε Ιδρυτής & Πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρείας Capital Product Partners LP (Nasdaq:CPLP), οι μετοχές της οποίας διαπραγματεύονται στο αμερικανικό χρηματιστήριο του Nasdaq και Ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος της Crude Carriers Corp.(NYSE:CRU) εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, έως τη συγχώνευσή της με την CPLP το 2011.
Το Μάρτιο του 2019, η Capital Product Partners L.P. ανακοίνωσε την απόσχιση και συγχώνευση του στόλου δεξαμενοπλοίων της με τον στόλο της Diamond S Shipping Inc (NYSE:DSSI), δημιουργώντας έτσι έναν από τους μεγαλύτερους στόλους στον κόσμο, ιδιοκτησίας εισηγμένης στο χρηματιστήριο εταιρίας, σε μια συναλλαγή αξίας $1,65 δισεκατομμυρίων.
Η συνεισφορά του Βαγγέλη Μαρινάκη στη ναυτιλία έχει αναγνωριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Πέρα από την ετήσια κατάταξή του μεταξύ των κορυφαίων προσωπικοτήτων της διεθνούς ναυτιλίας στις λίστες των εγκυρότερων κλαδικών εντύπων, όπως η βρετανική Lloyd’s List και η νορβηγική TradeWinds, ο ίδιος έχει λάβει μια σειρά βραβείων για την εφοπλιστική του δραστηριότητά. Μεταξύ των διακρίσεων που έχει λάβει είναι οι εξής:
- 2018 | “Certificate of Recognition for Commitment to Excellence in Ship Management and Operations”, Lloyd’s Register of Shipping
- 2017 | “Greek Shipping Personality of the Year”, Ναυτιλιακά Βραβεία Lloyd’s List
- 2016 | “Χenakoudis Excellence in Shipping Award”, International Registries Inc. /The Marshall Islands Registry
- 2014 | “Greek Shipping Newsmaker of the Year”, Ναυτιλιακά Βραβεία Lloyd’s List
- 2010 | “Greek Shipping Newsmaker of the Year”, Ναυτιλιακά Βραβεία Lloyd’s List
- 2009 | “Tanker Company of the Year” για την Capital Ship Management Corp, Ναυτιλιακά Βραβεία Lloyd’s List
Η δέσμευση για ανάπτυξη και διαρκή εξέλιξη της επιχείρησης, ενδιαμέσω των κυκλικών διακυμάνσεων της ναυτιλιακής αγοράς, βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της Capital. Αυτός είναι ο λόγος που η Capital Maritime & Trading Corp. και οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις συνεχίζουν να χτίζουν έναν υπερσύγχρονο στόλο, συνολικού τονάζ σήμερα άνω των 9 εκατομμυρίων τόνων.
Ο όμιλος έχει συνεργαστεί στενά με κορυφαίες εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο, όπως οι: BP, Repsol (Ισπανία), Shell, Statoil (Νορβηγία), Cargill (ΗΠΑ), Cepsa (Ισπανία), Chevron, CMA-CGM, COSCO (Κϊνα), Exxon Mobil, HMM (Ν.Κορέα), Maersk Line, PEMEX (Μεξικό), Petrobras (Βραζιλία), Total (Γαλλία), Rio Tinto, Vale, Vitol, Glencore, MSC κ.α.
H Capital διατηρεί μια ισχυρή δέσμευση στα υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα. Είναι ηγέτης στον κλάδο, με την άμεση εφαρμογή των κανονισμών, θέτοντας υψηλούς στόχους απόδοσης και δουλεύοντας σε στενή συνεργασία με τους συνέταιρους και το προσωπικό της, για να πραγματοποιείται συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών. Πάντοντε στοχεύει στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των δραστηριοτήτων της, μέσω της προσεκτικής διαχείρησης της ενεργειακής απόδοσης, των εκπομπών αεριών και των φυσικών πόρων.
Οπως δήλωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης στο Bloomberg (Δεκ, 2017) “η εταιρία του έχει επενδύσει [$1,1 δις] τους τελευταίους 18 μήνες στην αναβάθμιση 71 πλοίων που εκτείνονται από πετρελαιοφόρα έως πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι κανονισμοί, που αποσκοπούν στην μείωση των εκπομπών των πλοίων θα ευνοήσουν τα πιο σύγχρονα πλοία και θα ενισχύσουν την τάση να σταλούν πολλά γηραιότερα πλοία προς διάλυση”.
To 2018 η Capital Group εισήλθε στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) με την παραγγελία 4 πλοίων μεταφοράς LNG, τύπου X-DF και χωρητικότητας 174,000cbm, με επιλογή παραγγελίας έως 10 πλοίων, τα οποία θα παραδοθούν το διάστημα 2020-2021 από τα ναυπηγεία Hyundai H.I. στη Νότιο Κορέα. Αυτή είναι και η πιο δυναμική είσοδος ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας στην αγορά LNG τα τελευταία χρόνια.
Πέραν των δραστηριοτήτων στη ναυτιλία, ο Μαρινάκης έχει επενδύσεις στους κλάδους της ενέργειας και της αγοράς ακινήτων
To χρονικό της δολοφονίας του Μιχάλη Φιλόπουλου
Ο Μιχάλης Φιλόπουλος ήταν ένας 22χρόνος οπαδός του Παναθηναϊκού, ο οποίος μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου στις 29 Μαρτίου 2007, στην Παιανία, κοντά στην Αθήνα, κατά τη διάρκεια ενός προκαθορισμένου ραντεβού συμπλοκής με αντίπαλους οπαδούς του Ολυμπιακού. Ο θάνατός του προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στην Ελλάδα και πυροδότησε μια μεγάλη αστυνομική έρευνα για τον ρόλο των οργανωμένων οπαδών των ομάδων.
Ένα παιχνίδι βόλεϊ μεταξύ των γυναικείων ομάδων του Παναθηναϊκού και του Ολυμπιακού είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στις 29 Μαρτίου 2007 στην Παιανία, για το ελληνικό κύπελλο του βόλεϊ. Δεδομένου ότι αυτός ήταν ένας γυναικείος αγώνας, δεν δόθηκε πολλή αστυνομική δύναμη (συνήθως τα ανδρικά παιχνίδια μεταξύ των δύο ομάδων χαρακτηρίζονται ως πολύ υψηλού κινδύνου).
Ως εκ τούτου, οργανωμένοι οπαδοί και από τις δύο πλευρές αναζήτησαν την ευκαιρία να οργανώσουν μια σύγκρουση μεγάλης κλίμακας, χωρίς εμπόδια από την αστυνομία. Πράγματι, νέα για τη συνάντηση στην Παιανία (αργότερα αποκαλούμενη ως «ραντεβού του θανάτου» από τα ΜΜΕ) κυκλοφόρησαν σε συνδέσμους οπαδών και ιστότοπους και τουλάχιστον 400 άτομα το γνώριζαν εκ των προτέρων.
Οι οπαδοί του Ολυμπιακού συγκεντρώθηκαν αρχικά στο Περιστέρι και οι οπαδοί του Παναθηναϊκού στο Χαλάνδρι. Από εκεί, σχηματίστηκαν ομάδες συνοδεία μοτοσικλετών στην Παιανία. Οι εντάσεις ήταν τόσο υψηλές που ένας παίκτης της τοπικής ομάδας του Μάρκο μαχαιρώθηκε από τους οπαδούς του Ολυμπιακού γιατί τον είδαν σε ένα αυτοκίνητο να φορά το πράσινο χρώμα, απλώς και μόνο επειδή ήταν και τα χρώματα του Παναθηναϊκού.
Ο Μιχάλης Φιλόπουλος ήταν οργανωμένος οπαδός του Παναθηναϊκού αλλά δεν είχε ουδεμία σχέση με περιστατικά βίας. ‘Ηταν ο άνθρωπος που βρέθηκε στο λάθος σημείο, την λάθος στιγμή και μαχαιρώθηκε απο τους οπαδούς του Ολυμπιακού, ενώ συνάμα τον έδερναν. Η σκηνή γυρίστηκε με κάμερα κινητού τηλεφώνου, η οποία διανεμήθηκε σε συνδέσμους οπαδών και δημοσιεύθηκε ακόμη και στο YouTube. Αρκετά μέσα ενημέρωσης έδειξαν το βίντεο και συνέχισαν να το δείχνουν για μέρες, ακόμη και σε ζώνη υψηλής τηλεθέασης.
Τον Μάιο του 2007, εννέα άτομα κατηγορήθηκαν ως υπεύθυνοι για την ανθρωποκτονία του Φιλόπουλου: ο Μιχάλης Κουντούρης (μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ολυμπιακού, μέλος της θύρας 7, μετέπειτα πρόεδρος του ερασιτέχνη Ολυμπιακού και αντιπρόεδρος της Π.Α.Ε. Ολυμπιακός), ο Μιχάλης Μπεκάκος (μετέπειτα υπεύθυνος ασφαλείας στο γήπεδο “Γεώργιος Καραϊσκάκης”), ο Ιωάννης Ανδρόνικος (παρατσούκλι «Χάρος / Θάνατος»), ο Αναστάσιος Πούλος (παρατσούκλι «Γκοτζίλα», επίσης μετέπειτα υπεύθυνος ασφαλείας στο γήπεδο “Γεώργιος Καραϊσκάκης”), ο Βασίλης Ρουμπέτης (παρατσούκλι «Rambo» ή «Ταξιτζής»), ο Χρήστος Σακάτης, ο Βασίλης Ψυκάκος, ο Απόστολος Κοράκης και ο Νικόλαος Βαγιόπουλος. Άλλα 18 άτομα κατηγορήθηκαν για άλλους λόγους.
Τέσσερα άτομα κρίθηκαν ένοχα για το θάνατο του Φιλόπουλου: ο Χρήστος Σακάτης, στον οποίο επεβλήθη 16ετή κάθειρξη για ανθρωποκτονία εκ προθέσεως, ο Βασίλης Ρουμπέτης, 12ετή κάθειρξη, και οι Νίκος Βαγιόπουλος και Βασίλης Ψυκάκος, 10ετή κάθειρξη.
Μετά τον θάνατο του Φιλόπουλου, όλες οι ομαδικές αθλητικές διοργανώσεις στην Ελλάδα διακόπηκαν από τις 29 Μαρτίου έως τις 12 Απριλίου. Αν και οι άνθρωποι ήταν γενικά αρνητικοί απέναντι στους συνδέσμους των οργανωμένων οπαδών, αυτό θεωρήθηκε ως η τελευταία σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Ήταν η πρώτη φορά που συνέβη σε τέτοια κλίμακα (πάνω από 500 άτομα) και με τόσο σοβαρές συνέπειες που είχαν συμβεί ποτέ και ακούστηκαν δημόσιες εκκλήσεις για άμεση διερεύνηση στους συνδέσμους των οργανωμένων οπαδών.
Στη συνέχεια, το υπουργείο Αθλητισμού, έκλεισε όλους τους συνδέσμους και επέτρεψε το άνοιγμα ορισμένων από αυτών μόνο μετά από αυστηρούς ελέγχους ταυτοτήτων και ιστορικού των μελών του. Υπήρξε πρωτοβουλία επίσης να εγκατασταθούν κάμερες παρακολούθησης σε όλα τα στάδια και να επιβληθούν ακόμη αυστηρότερες κυρώσεις.
Πληροφορίες από lawandorder.gr
+ There are no comments
Add yours