Στις αμέσως επόμενες εβδομάδες, πιθανότατα εντός Απριλίου, αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Μαρίνας Αλίμου στην Άκτωρ Παραχωρήσεις, θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, για διάστημα 40 ετών, με δικαίωμα επέκτασης για άλλα 10 έτη, έπειτα από την διευθέτηση της εκκρεμότητας που υφίστατο με την απαιτούμενη Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ). Ας δούμε αναλυτικά τι γράφει ο Νίκος Χρυσικόπουλος για το θέμα.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Χθες υπεγράφη η ΠΥΣ που εξουσιοδοτεί τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Τουρισμού με τη σειρά τους να συνυπογράψουν, εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, τη σχετική σύμβαση παραχώρησης.
Υπουργικές πηγές για την παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου
Σύμφωνα με πηγές από τα συναρμόδια υπουργεία, οι δανειακές συμβάσεις για την χρηματοδότηση, ως project financing, βρίσκονται προς έλεγχο από το ΥΠΟΙΚ για την τελική έγκριση, καθώς το Δημόσιο ως παραχωρησιούχος είναι και εγγυητής. Έπεται η υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα Αλίμου και ήδη αναζητείται η κατάλληλη ημερομηνία, η οποία θα γίνει δια περιφοράς λόγω των συνθηκών που έχει διαμορφώσει η πανδημία του κορονοϊού.
Στη συνέχεια, εντός τετραμήνου πρέπει να πραγματοποιηθεί το οικονομικό κλείσιμο της παραχώρησης για 40 χρόνια (με δικαίωμα επέκτασης για άλλα 10 έτη) στην θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ που πλειοδότησε στο σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, προσφέροντας τίμημα 57,5 εκατ. ευρώ. Στο διάστημα αυτό, θα πρέπει και η ΕΤΑΔ να προετοιμάσει την έκταση προς παράδοση.
Επένδυση
Με την απόκτηση της Μαρίνας Αλίμου, η “Άκτωρ Παραχωρήσεις” θα ισχυροποιήσει τη θέση της ως τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία στον τομέα των παραχωρήσεων. Στο χαρτοφυλάκιό της συμπεριλαμβάνονται οι κυριότεροι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας, καθώς κατέχει πλειοψηφική συμμετοχή στην Αττική Οδό (65,7%) και στον αυτοκινητόδρομο Μορέας (71,67%), ενώ διατηρεί σημαντικά ποσοστά (17-23%) στην Ολυμπία Οδό, στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου
Συνολικά, ο Όμιλος θα επενδύσει κεφάλαια της τάξεως των 107,5 εκατ. ευρώ για να μεταμορφώσει τη μαρίνα Αλίμου, η οποία κατασκευάστηκε και λειτούργησε την δεκαετία του 1960, σε ένα σύγχρονο τουριστικό λιμένα. Η εταιρεία μέσα στην επόμενη πενταετία θα κατευθύνει 50 εκατ. ευρώ, με στόχο τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού λιμένα και την ανάπτυξη πολλαπλών χρήσεων.
Συγκεκριμένα, στη χερσαία ζώνη της μαρίνας Αλίμου, επιφάνειας περίπου 210 στρεμμάτων, το Π.Δ. επιτρέπει συνολική δόμηση 18.520 τ.μ. με χρήσεις που αφορούν στη λειτουργία της μαρίνας, χρήσεις αναψυχής και εστίασης και εμπορικές χρήσεις (όπως εστιατόρια, αναψυκτήρια, χώρους αναψυχής, αθλητικές εγκαταστάσεις, ξενοδοχείο, εκθεσιακό-συνεδριακό κέντρο, εμπορικά καταστήματα κλπ.). Ακόμη, σε συγκεκριμένη περιοχή προβλέπονται χρήσεις ναυταθλητισμού. Η χερσαία ζώνη της μαρίνας περιλαμβάνει ακόμη διαμορφωμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις, πεζοδρόμους, ποδηλατόδρομο, χώρους στάθμευσης και χώρους αστικού πρασίνου.
Φυσικά, θα εκσυγχρονιστούν οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές, ώστε η λιμενολεκάνη της μαρίνας (επιφάνειας περίπου 240 στρεμμάτων) να μπορεί να προσφέρει τουλάχιστον 1.200 θέσεις ελλιμενισμού, εξυπηρετώντας σκάφη μεγέθους έως και 45 μέτρων.
Σημειώνεται πως ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ τους τελευταίους μήνες εξασφάλισε 670 εκατ. ευρώ μέσω της επιτυχούς έκδοσης δυο διεθνών ομολογιακών εκδόσεων. Όπως έχει αναφέρει η διοίκηση του Ομίλου σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη, από τις δυο εκδόσεις ομολόγων έχουν διασφαλιστεί σημαντικά κεφάλαια και η χρηματοδότηση της παραχώρησης της Μαρίνας Αλίμου έχει εξασφαλιστεί, τόσο μέσω της δεύτερης έκδοσης του ομολόγου όσο και μέσω τραπεζικού δανεισμού.
Δεν ξεχνάμε πως εξελίξεις έχουμε και στα Αστέρια Γλυφάδας όπως γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο μας