Ελληνόκτητος Στόλος | Η ακτινογραφία | 4.140 πλοία και χωρητικότητα 355.342.694 DWT

Ελληνόκτητος Στόλος | Η ακτινογραφία | 4.140 πλοία και χωρητικότητα 355.342.694 DWT

Για 35η συνεχή χρονιά το “Κομίτι” – GSCC παρουσιάζει στατιστικά στοιχεία, με τη μορφή έντεκα πινάκων για ελληνόκτητα πλοία άνω των 1.000 GT, νηολογημένα με ελληνική και άλλη σημαία. Τα δεδομένα παρέχονται από την IHS Markit για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.

Το φράγμα των 355 εκατ. dwt, έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit, που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee).

Σε σύγκριση με τα αντίστοιχα στατιστικά στοιχεία του προηγούμενου έτους, δείχνουν ότι, κατά τη διάρκεια του έτους έως τον Μάρτιο του 2022, ο ελληνόκτητος στόλος έχει αυξηθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων και έχει φτάσει σε υψηλό επίπεδο ρεκόρ σε επίπεδο DWT και GT .

Το φράγμα των 355 εκατ. dwt, έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit, που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee).

Ειδικότερα τον Μάρτιο του 2022, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελείται από 4.140 πλοία (άνω των 1.000 gt) που έχουν μεταφορική ικανότητα 355,34 εκατ. dwt.

Σε αριθμό πλοίων το ιστορικό ρεκόρ ανήκει πίσω στο 2008 όταν ο ελληνόκτητος στόλος αποτελούνταν από 4.173 με μεταφορική ικανότητα όμως σχεδόν 100 εκατ. dwt λιγότερη (260.929.221 dwt) γεγονός που δείχνει τη συνεχή αύξηση του μέσου μεγέθους ανά πλοίο.

Ρεκόρ για τον Ελληνόκτητο Στόλο | Έσπασε το φράγμα των 355 εκατ. dwt

Σε σύγκριση με πέρσι ο ελληνικών συμφερόντων στόλoς, μετράει 102 πλοία περισσότερα και 4,87 εκατ. επιπλέον dwt . Τα δεδομένα περιλαμβάνουν και 167 υπό παραγγελία πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16,26 εκατ. dwt.

Ανά κατηγορία πλοίων οι διαφορές του μεριδίου των Ελλήνων πλοιοκτητών ως ποσοστού του παγκόσμιου στόλου της αντίστοιχης κατηγορίας είναι μικρές σε σύγκριση με πέρυσι με εξαίρεση τα πλοία μεταφοράς αερίου όπου το μερίδιο των ελλήνων πλοιοκτητών ως ποσοστό του παγκοσμίου στόλου, «πέταξε» στο 15% φέτος έναντι 11,2% πέρυσι σε όρους dwt.

Τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύουν το 25,3% του παγκοσμίου στόλου δεξαμενοπλοίων σε όρους dwt (26,4% πέρυσι), ενώ τα φορτηγά (bulk carriers – Ore) το 17% (16,8% πέρυσι), και τα containerships το 5,6% (7,5% πέρυσι). Στο σύνολο του ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 15,3%, του παγκοσμίου στόλου με όρους μεταφορικής ικανότητας.

Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνικών συμφερόντων πλοίων, άνω των 1.000 g.t. είναι κατά 2,4 έτη μικρότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Πιο συγκεκριμένα είναι στα 12,3 έτη από 14,7 έτη ο παγκόσμιος μέσος όρος.

Την ίδια περίοδο ωστόσο το ελληνικό νηολόγιο μειώθηκε περαιτέρω καθώς ελληνική σημαία έχουν υψωμένη 570 πλοία, 59,61 εκατ. dwt, μειωμένα κατά 14 πλοία ή 2,7 εκατ. dwt σε σχέση με πέρσι.

Η σημαία της Λιβερίας συγκεντρώνει τις περισσότερες προτιμήσεις μεταξύ των ελλήνων εφοπλιστών με 1.014 πλοία , 90.031.049 dwt και ακολουθεί αυτή των Νησιών Μάρσαλ με 1.009 πλοία , 79.756.562 dwt.

Τέλος ο αμερικανικός νηογνώμονας (ABS) συγκεντρώνει τα περισσότερα ελληνόκτητα πλοία (175) και ακολουθεί ο βρετανικός (Lloyd’s Register) με 111 ελληνόκτητα πλοία και ο DNV με 78 πλοία.

p1 2

Ρεκόρ για τον Ελληνόκτητο Στόλο | Έσπασε το φράγμα των 355 εκατ. dwt

Σύμφωνα με τα στοιχεία, την 01.03.2022, τα ελληνικά συμφέροντα διαχειρίζονταν 4.140 πλοία διαφόρων κατηγοριών, 355.342.694 DWT και 210.077.273 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 102 πλοίων και αύξηση 4.876.695 DWT και 4.429.704 GT.

Τα στοιχεία περιλαμβάνουν 167 πλοία διαφόρων κατηγοριών κατόπιν παραγγελίας από ναυπηγεία, συνολικά 16.264.486 DWT και 11.137.069 GT.

Ο στόλος που είναι νηολογημένος υπό ελληνική σημαία έχει μειωθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων, DWT και GT και αποτελείται πλέον από 570 πλοία, των 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT σε αντίθεση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους των 584 πλοίων, των 336,235 GT και 336,235 GT.

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε περίπου 28 σημαίες. Η ανάλυση σημαίας πλοίων που ανήκουν σε ελληνικές μητρικές εταιρείες, η οποία δίνει τον συνολικό αριθμό πλοίων, συνολικό DWT και συνολικό GT, που είναι νηολογημένα σε κάθε ένα από τα κύρια νηολόγια που χρησιμοποιούν οι Έλληνες πλοιοκτήτες, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο πίνακα του περασμένου έτους, δείχνει ότι οι Νήσοι Μάρσαλ κέρδισαν 132 πλοία, Λιβερία 83 πλοία, Κύπρος 7 και Μπαχάμες 2 πλοία.

Από την άλλη πλευρά, μειώσεις καταγράφηκαν στον αριθμό των πλοίων υπό σημαία Παναμά, Σιγκαπούρης και Χονγκ Κονγκ. Τα νηολόγια αυτά κατέγραψαν απώλειες 113, 10 και 9 πλοίων, αντίστοιχα. Ο αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα με σημαία Μάλτας παρέμεινε αμετάβλητος.

Επιπλέον, η ελληνική σημαία κατέγραψε απώλειες 14 πλοίων φέτος, 2.703.197 σε DWT και 1.023.141 σε GT. Μικρές αλλαγές έχουν σημειωθεί για όλες τις άλλες σημαίες.

Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και της Νήσου Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ελληνόκτητου στόλου με 1014 και 1009 ελληνικά πλοία, αντίστοιχα, στα νηολογια τους. Όσον αφορά το DWT, η Λιβερία είναι 90.031.049 που αντιπροσωπεύει το 25,3% και οι Νήσοι Μάρσαλ είναι 79.756.562 που αντιπροσωπεύουν το 22,4% του συνολικού DWT του ελληνικού στόλου. Ακολουθεί η Μάλτα με 658 πλοία χωρητικότητας 62.686.264 DWT που αντιπροσωπεύουν το 17,6% του συνολικού DWT του ελληνικού στόλου.

Ακολουθεί η ελληνική σημαία με 570 πλοία των 59.614.661 DWT. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τέταρτη θέση παγκοσμίως σε DWT, καθώς αντιπροσωπεύει το 16,8 % του συνόλου DWT του ελληνόκτητου στόλου.

Ακολουθεί ο Παναμάς με 306 πλοία 19.861.113 DWT, η Κύπρος με 209 πλοία 14.467.559 DWT και οι Μπαχάμες με 206 πλοία 18.642.438 DWT.

Σε ό,τι αφορά το βιβλίο παραγγελιών, ως προς τον τύπο του πλοίου, υπάρχουν επί παραγγελία 54 πετρελαιοφόρα για λογαριασμό Ελλήνων ιδιοκτητών, 18 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 43 δεξαμενόπλοια υγραερίου, 17 πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και 35 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το αξιοσημείωτο της έρευνας είναι ότι οι ελληνικές μητρικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 26,1% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 15% του στόλου Ore and Bulk.

Ο ελληνόκτητος στόλος αντιστοιχεί στο 7% του παγκόσμιου στόλου ως προς τον αριθμό των πλοίων, στο 12,9% σε GT και στο 15,3% σε DWT.

Ο ελληνικός νηολογημένος στόλος ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου, ως προς τον αριθμό των πλοίων, GT, και DWT είναι 1%, 2,2% και 2,6% αντίστοιχα. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι για τα πετρελαιοφόρα τα ποσοστά είναι 6,7%, 7% και 7,1% αντίστοιχα.

Λόγω των προκλήσεων και ευκαιριών που σχετίζονται με τον Covid-19, καθώς και των επικείμενων ρυθμιστικών απαιτήσεων, ενώ οι συνθήκες της αγοράς παρέμειναν ασταθείς, σημειώθηκαν μικρές αυξήσεις και μειώσεις στις περισσότερες από τις κατηγορίες του ελληνόκτητου στόλου.

Ειδικότερα, αύξηση του ελληνικού στόλου ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου καταγράφηκε στις κατηγορίες Ore & Bulk Carriers και Liquefied Gas Carriers.

Με εξαίρεση τα Chemical and Product Tankers, τα οποία αυξήθηκαν ελαφρά από άποψη DWT, οι υπόλοιπες κατηγορίες κατέγραψαν ελαφρά μείωση ή παρέμειναν αμετάβλητες ως προς τον αριθμό των πλοίων ή DWT σε σχέση με τον αντίστοιχο τύπο παγκόσμιου στόλου για το έτος 2021.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, τα ποσοστά έχουν ως εξής:

Πετρελαιοφόρα

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 26,5%

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 26,1%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 26,4%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 25,3%

Δεξαμενόπλοια Χημικών & Προϊόντων

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 6.4%

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 6,3%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 11,4%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 11,6%

Μεταφορείς υγροποιημένου αερίου

Ποσοστό σε αριθμό πλοίων 2021: 9,7%

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 12.1%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 11,2%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 15%

Μεταλλεύματα & Μεταφορείς Χύδην

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 14,9%

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 15%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 16,8%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 17%

Πλοία εμπορευματοκιβωτίων

Ποσοστό σε αριθμό πλοίων 2021: 7.2%

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 6.2%

Ποσοστό ως προς τη συνολική DWT 2021: 7,5%

Ποσοστό ως προς τη συνολική DWT 2022: 5,6%

Φορτηγά Πλοία

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 1.4%

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 1,3%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 2,0%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 2,0%

Άλλα φορτηγά πλοία

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 0,4%

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 0,4%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 1,0%

Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 0,9%

Επιβατηγά Πλοία

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 3.3%

Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 3.2%

Ποσοστό ως προς το συνολικό GT 2021: 2,8%

Ποσοστό ως προς το συνολικό GT 2022: 2,7%

Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου σε πλοία αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, παρόλα αυτά, εξακολουθεί να είναι 2,4 έτη κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.

Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου σε πλοία ανέρχεται πλέον στα 12,3 έτη έναντι 14,7 ετη για τον παγκόσμιο στόλο. Όσον αφορά τα GT και DWT, είναι 10,5 και 10,5 έτη αντίστοιχα, έναντι 10,6 και 10,4 ετών του παγκόσμιου στόλου.

Ο μέσος όρος ηλικίας του υφιστάμενου στόλου ελληνικής σημαίας κατέγραψε ελαφρά αύξηση, ως προς τον αριθμό των πλοίων, GT και DWT, στα 14,2, 10 και 9,7 έτη αντίστοιχα έναντι 13,9, 9,9 και 9,6 ετών το 2021.

Οι έξι μεγάλοι διεθνείς νηογνώμονες έχουν στα βιβλία τους την πλειοψηφία του ελληνόκτητου στόλου:

ABS: 808 πλοία (751 πλοία το 2021),

ClassNK: 780 πλοία (744 πλοία το 2021),

Lloyd’s Register: 773 πλοία (778 πλοία το 2021),

BV: 712 πλοία (671 πλοία το 2021),

DNV: 597 πλοία (640 πλοία το 2021) και

RINA: 237 πλοία (229 πλοία το 2021).

Οι ακόλουθοι έξι μεγάλοι νηογνώμονες έχουν στα βιβλία τους την πλειοψηφία του ελληνικού νηολογημένου στόλου:

ABS: 175 πλοία (181 πλοία το 2021),

Lloyd’s Register: 111 πλοία (126 πλοία το 2021),

DNV: 78 πλοία (83 πλοία το 2021),

RINA: 68 πλοία (70 πλοία το 2021),

BV: 68 πλοία (62 πλοία το 2021),

CCS: 29 πλοία (21 πλοία το 2021) και

ClassNK: 14 πλοία (14 πλοία το 2021).

220326103628 GSCC FIVE 2022
220326103711 GSCC FIVE EH 20224
220326103735 GSCC DUE 20222
220326103759 GSCC FOUR 20221

πληροφορίες από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο (Λάμπρος Καραγέωργος) και το Mοnonews (Σάββας Αθανασίου)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.