Ρεκόρ για τον Ελληνόκτητο Στόλο | Έσπασε το φράγμα των 355 εκατ. dwt

Το φράγμα των 355 εκατ. dwt, έσπασε για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS Markit, που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee).

κείμενο Λάμπρος Καραγεώργος

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Ειδικότερα τον Μάρτιο του 2022, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελείται από 4.140 πλοία (άνω των 1.000 gt) που έχουν μεταφορική ικανότητα 355,34 εκατ. dwt.

Σε αριθμό πλοίων το ιστορικό ρεκόρ ανήκει πίσω στο 2008 όταν ο ελληνόκτητος στόλος αποτελούνταν από 4.173 με μεταφορική ικανότητα όμως σχεδόν 100 εκατ. dwt λιγότερη (260.929.221 dwt) γεγονός που δείχνει τη συνεχή αύξηση του μέσου μεγέθους ανά πλοίο.

Ρεκόρ για τον Ελληνόκτητο Στόλο | Έσπασε το φράγμα των 355 εκατ. dwt

Σε σύγκριση με πέρσι ο ελληνικών συμφερόντων στόλoς, μετράει 102 πλοία περισσότερα και 4,87 εκατ. επιπλέον dwt . Τα δεδομένα περιλαμβάνουν και 167 υπό παραγγελία πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16,26 εκατ. dwt.

Ανά κατηγορία πλοίων οι διαφορές του μεριδίου των Ελλήνων πλοιοκτητών ως ποσοστού του παγκόσμιου στόλου της αντίστοιχης κατηγορίας είναι μικρές σε σύγκριση με πέρυσι με εξαίρεση τα πλοία μεταφοράς αερίου όπου το μερίδιο των ελλήνων πλοιοκτητών ως ποσοστό του παγκοσμίου στόλου, «πέταξε» στο 15% φέτος έναντι 11,2% πέρυσι σε όρους dwt.

Τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύουν το 25,3% του παγκοσμίου στόλου δεξαμενοπλοίων σε όρους dwt (26,4% πέρυσι), ενώ τα φορτηγά (bulk carriers – Ore) το 17% (16,8% πέρυσι), και τα containerships το 5,6% (7,5% πέρυσι). Στο σύνολο του ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 15,3%, του παγκοσμίου στόλου με όρους μεταφορικής ικανότητας.

Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνικών συμφερόντων πλοίων, άνω των 1.000 g.t. είναι κατά 2,4 έτη μικρότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Πιο συγκεκριμένα είναι στα 12,3 έτη από 14,7 έτη ο παγκόσμιος μέσος όρος.

Την ίδια περίοδο ωστόσο το ελληνικό νηολόγιο μειώθηκε περαιτέρω καθώς ελληνική σημαία έχουν υψωμένη 570 πλοία, 59,61 εκατ. dwt, μειωμένα κατά 14 πλοία ή 2,7 εκατ. dwt σε σχέση με πέρσι.

Η σημαία της Λιβερίας συγκεντρώνει τις περισσότερες προτιμήσεις μεταξύ των ελλήνων εφοπλιστών με 1.014 πλοία , 90.031.049 dwt και ακολουθεί αυτή των Νησιών Μάρσαλ με 1.009 πλοία , 79.756.562 dwt.

Τέλος ο αμερικανικός νηογνώμονας (ABS) συγκεντρώνει τα περισσότερα ελληνόκτητα πλοία (175) και ακολουθεί ο βρετανικός (Lloyd’s Register) με 111 ελληνόκτητα πλοία και ο DNV με 78 πλοία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *