Γιατί θα κατασκευαστεί 2ος σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη

Γιατί θα κατασκευαστεί δεύτερος σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη

Η κατασκευή δεύτερου πλωτού τερματικού σταθμού LNG στην Αλεξανδρούπολη, η οποία γνωστοποιήθηκε χθες από τον πρωθυπουργό στη διάρκεια της συζήτησης στη βουλή για το ουκρανικό, αποτελεί μια κίνηση που εντάσσεται στο νέο πλαίσιο της ενεργειακής πολιτικής της χώρας, όπως αυτή διαμορφώνεται από τις τελευταίες εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο αλλά και από τη νέα στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Η στρατηγική αυτή στοχεύει στην μεγαλύτερη δυνατή απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο και την ανάπτυξη και αξιοποίηση νέων υποδομών που θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν την προμήθεια από εναλλακτικές πηγές.

Υπενθυμίζεται ότι σχετική αναφορά για την ανάγκη απεξάρτησης από το ρωσικό πετρέλαιο και την αύξηση των εισαγωγών LNG περιλήφθηκε και στο κείμενο των συμπερασμάτων του έκτακτου συμβουλίου υπουργών ενέργειας της Ε.Ε. 

Μάλιστα η εκτίμηση που υπάρχει μετά τις εξελίξεις στην Ουκρανία είναι ότι το στάτους με το μεγαλύτερο προμηθευτή αερίου της χώρας τη Ρωσία, ακόμη και μετά τη λήξη της κρίσης θα διαφοροποιηθεί.

Δεν είναι άλλωστε τυχαία η αναφορά του πρωθυπουργού στην προμήθεια αερίου τον τελευταίο μήνα, όταν η τροφοδοσία της χώρας στηρίχθηκε σε ποσοστό 47% στο LNG, 20% από τον TAP και μόλις 33% από το ρωσικό αέριο, το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων ετών. 

Σημειώνεται ότι τόσο ο πρώτος πλωτός σταθμός, όσο και ο δεύτερος θα έχουν ισχυρό εξαγωγικό προσανατολισμό. Μάλιστα ήδη στο σχήμα που αναπτύσσει τη νέα υποδομή την εταιρεία Gastrade συμμετέχει η βουλγαρική Bulgartransgaz, ενώ ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί και και από τη Β. Μακεδονία. 

Σε ό,τι αφορά το νέο έργο “ΑΣΦΑ Θράκης” για το οποίο χθες η Gastrade κατέθεσε αίτηση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι προετοιμασίες ξεκίνησαν εδώ και περίπου 6 μήνες, γεγονός που εξηγεί και το ότι έχουν γίνει οι απαραίτητες μελέτες και καταρτίστηκε ο φάκελος για την υποβολή της αίτησης για χορήγηση άδειας ανεξάρτητου συστήματος φυσικού αερίου (ΑΣΦΑ).

Το FSRU προβλέπεται να έχει ικανότητα αποθήκευσης 170.000 κ.μ. Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) και θα μπορεί να παραδώσει έως και 22,7 εκ. κ.μ. φυσικού αερίου ημερησίως ή 5,5 δισ. κ.μ. ετησίως. Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα χερσαίου και υποθαλάσσιου αγωγού που θα συνδέει το FSRU με τους υφιστάμενους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή. 

Το γεγονός ότι η Gastrade ήδη έχει αναπτύξει και υλοποιεί την κατασκευή του πρώτου σταθμού FSRU, βοηθά ώστε το δίδυμο έργο να τρέξει γρήγορα και να εξασφαλίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα τις απαραίτητες πιστοποιήσεις και άδειες.

Μάλιστα προκειμένου το έργο να είναι έτοιμο γρήγορα, η εταιρεία θα αναζητήσει ένα έτοιμο καράβι που θα χρησιμοποιηθεί ως πλωτή μονάδα αεριοποίησης και δε θα προχωρήσει στη ναυπήγηση νέου όπως συμβαίνει με τον πρώτο σταθμό της Αλεξανδρούπολης. 

Σε ό,τι αφορά τέλος την εταιρεία Gastrade που αναπτύσσει το έργο, μέτοχοι της είναι η Ε. Κοπελούζου (Ιδρύτρια Μέτοχος), η Gaslog Cyprus Investments Ltd, η ΔΕΠΑ Εμπορίας ΑΕ, η Bulgartransgaz EAD και ο ΔΕΣΦΑ ΑΕ με 20% ο κάθε ένας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *