10.000 νέοι μόνιμοι διορισμοί | Αλήθεια τι σημαίνει αυτή η ξαφνική “γαλαντομία” του υπουργείου Παιδείας;

Επίσημο | 10.000 νέους μόνιμους διορισμούς στη δημόσια Παιδεία ανακοίνωσε το Υπουργείο

10.000 νέες θέσεις για μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων σε όλες τις βαθμίδες σχολικής εκπαίδευσης, πριν την έναρξη του σχολικού έτους 2024 – 2025, ανακοίνωσαν σήμερα (4.7.2024), το Υπουργείο Παιδείας – Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Οικονομικών.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Και τα τρία αυτά υπουργεία, αποφάσισαν νέους διορισμούς στο πλαίσιο της αναβάθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας Παιδείας και της ενίσχυσης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

Οι 10.000 νέες θέσεις μόνιμων διορισμών από τους οριστικούς πίνακες του ΑΣΕΠ διαρθρώνονται ως εξής:

  1. 4.451 θέσεις προς κάλυψη με βάση τον δημοσιονομικό κανόνα μία πρόσληψη για μία αποχώρηση (4.050 αποχωρήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού μετά το πέρας του σχολικού έτους 2023 – 2024, και 401 ήδη υφιστάμενα κενά λόγω αποχωρήσεων μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023).
  2. 5.549 επιπλέον θέσεις, καθώς μετά από μελέτη των στοιχείων προκύπτει ανάγκη κάλυψης κενών. Η συνολική δαπάνη κάλυψης των νέων θέσεων, ύψους 110 εκ. ευρώ θα καλυφθεί αποκλειστικά από εθνικούς πόρους που μέχρι τώρα διατίθενται για προσλήψεις αναπληρωτών.

Η μόνιμη κάλυψη 10.000 θέσεων συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργία ενός σταθερού πυρήνα στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και αποτελεί βασική προϋπόθεση για περαιτέρω επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο μέσω στοχευμένων επιμορφώσεων. Η αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας Παιδείας απαιτεί συνεκτικό πλαίσιο και ολιστική αντιμετώπιση των αναγκών που εντοπίζονται οριζόντια σε όλες τις βαθμίδες σχολικής εκπαίδευσης.

Στην κατεύθυνση αυτή θα διενεργηθούν διορισμοί με έμφαση:

  • στην ειδική αγωγή όπου θα καλυφθούν περισσότερες από τετραπλάσιες σε σχέση με το προηγούμενο έτος θέσεις ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οκταπλάσιες θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες, δεδομένου ότι την προηγούμενη χρονιά οι διορισμοί αφορούσαν αποκλειστικά ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς,
  • στις ειδικότητες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού σε υπάρχουσες και νεοσυσταθείσες θέσεις ειδικοτήτων τοποθετούνται πενταπλάσιοι σε σχέση με πέρσι εκπαιδευτικοί, ενώ συνολικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι διορισμοί θα ξεπεράσουν τους 2.800.
  • στην κάλυψη αναγκών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου θα γίνουν άνω των 5.000 προσλήψεων σε όλες τις ειδικότητες.

Ο ακριβής αριθμός των διορισμών ανά ειδικότητα θα προσδιοριστεί το αμέσως προσεχές διάστημα, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε σχετικά: «Η επένδυση στη δημόσια Παιδεία αποτελεί την πιο επικερδή επένδυση που μπορεί να κάνει ένα σύγχρονο κράτος. Η χώρα μας δεν έχει χρόνο για χάσιμο και πρέπει να προχωρήσει σε μεταρρυθμιστικές τομές το συντομότερο. Έχουμε χρέος να προσφέρουμε στα παιδιά μας την υψηλότερη δυνατή ποιότητα δημόσιας Παιδείας, ενώ οφείλουμε στους εκπαιδευτικούς, τη ραχοκοκαλιά του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ένα σταθερό εργασιακό περιβάλλον όπου θα μπορούν να εξελιχθούν και θα ασκούν απρόσκοπτα το λειτούργημά τους. Σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών δημιουργήσαμε τον χώρο για να προχωρήσουμε στον υψηλότερο αριθμό μόνιμων διορισμών των τελευταίων ετών και δεσμευόμαστε ότι αυτό θα εξακολουθήσουμε να κάνουμε με όλες μας τις δυνάμεις».

Ο Υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος δήλωσε σχετικά: «Η δημόσια Παιδεία αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση. Η στήριξη των σχολείων μας, με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών είναι η απαραίτητη προϋπόθεση και ένα αυτονόητο βήμα για να προσφέρουμε καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης για τους μαθητές όλων των βαθμίδων, αλλά ταυτοχρόνως και οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να αφοσιωθούν στο διδακτικό τους έργο».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης υπογράμμισε: «Η ανακοίνωση 10.000 διορισμών στην εκπαίδευση αποδεικνύει εμπράκτως τη σημασία που αποδίδει η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ενίσχυση της δημόσιας Παιδείας. Συνεχίζουμε απαρέγκλιτα την υλοποίηση όλων των δεσμεύσεών μας απέναντι στους συμπολίτες μας, κυρίως απέναντι στους εκπαιδευτικούς, τις οικογένειες, τη νέα γενιά, τις νέες και τους νέους που αποτελούν το μέλλον του τόπου».

Διορισμοί εκπαιδευτικών: Αλήθεια τι σημαίνει αυτή η ξαφνική “γαλαντομία” του υπουργείου Παιδείας;

Όπως είναι γνωστό η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχωράει σε μετατροπή μεγάλου αριθμού θέσεων αναπληρωτών σε θέσεις μονίμων. Hδη έχουν συμφωνήσει τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών, και απομένει να ανακοινωθεί ο αριθμός μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα. Aξίζει να διαβάσουμε το άρθρο του Χρήστου Κάτσικα στο alfavita που αναδημοσιεύουμε.

Ειδικότερα, οι 4.500 διορισμοί θα καλυφθούν από εκπαιδευτικούς με βάση τη μοριοδότησή τους όπως αποτυπώνεται στους πίνακες κατάταξης αναπληρωτών και μετά τους οριστικούς πίνακες για τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης.

Ταυτόχρονα, η ηγεσία του υπ. Παιδείας θα προχωρήσει στη μετατροπή θέσεων αναπληρωτών σε μόνιμες. Οι πληροφορίες μιλάνε για τουλάχιστον άλλες 4.000 θέσεις. Μιλάμε για μετατροπή πιστώσεων (που προέρχονται κάθε χρόνο από εθνικούς πόρους) για προσλήψεις αναπληρωτών, σε πιστώσεις για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.

Αυτό σημαίνει ότι προχωρά σε μόνιμους διορισμούς 8.000, 9.000 ή και 10.000 εκπαιδευτικών, όπως τουλάχιστον εστιάζουν οι πληροφορίες από το ίδιο το εκπαιδευτικό επιτελείο.

Υπάρχει ερμηνεία για την κίνηση αυτή που παραξενεύει, πρώτον γιατί δεν είμαστε σε προεκλογική περίοδο και δεύτερον γιατί όλα έδειχναν (ακόμη και οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας) ότι οι μόνιμοι διορισμοί απλά θα καλύπτουν τον αριθμό όσων αποχωρούσαν για συνταξιοδότηση (για το 2024 λίγο περισσότεροι από 4.000);

Όπως είναι γνωστό μία θέση αναπληρωτή δεν κοστίζει στον κρατικό προϋπολογισμό όσο μία θέση μονίμου. Και αυτό γιατί περισσότερο από τους μισούς αναπληρωτές πληρώνονται για 9 ή 8 μήνες έναντι 12 μηνών των μονίμων. Όπως είναι επίσης γνωστό ότι χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών γίνονται όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά από το ΕΣΠΑ που έχει συγκεκριμένες “προδιαγραφές”.

Η εκπαιδευτική κοινότητα επισημαίνει ότι 7 ή 8 ή 9.000 μόνιμοι διορισμοί είναι, τηρουμένων των αναλογιών, μια θετική εξέλιξη, ωστόσο πρέπει να παίρνει υπόψη κανείς ότι τα 10 περίπου χρόνια μνημονιακής ερήμωσης στο επίπεδο των διορισμών αφενός δημιούργησαν τεράστια κενά στην εκπαίδευση αφετέρου “κατασκεύασαν” το αδιανόητο: Μια λίστα 150.000 υποψηφίων όπου προσλαμβάνονται τα τελευταία χρόνια 50 χιλιάδες από αυτούς ως αναπληρωτές, κοντολογίς σχεδόν το 1/3 των εκπαιδευτικών των σχολείων είναι ελαστικά εργαζόμενοι στον πιο ευαίσθητο χώρο του δημοσίου. 

Δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί που εκτιμούν ότι το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει φέτος σε μεγάλες περικοπές τμημάτων (ο νέος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής έχει αποδείξει με τη στάση του ότι είναι το κατάλληλο πρόσωπο για τέτοιου χαρακτήρα επιχειρήσεις) με την ευκαιρία της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού. Ήδη έχουν γίνει τηλεδιασκέψεις με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης για να βγάλουν από τη “μύγα ξίγκι” στη διαχείριση του προσωπικού και η ιστορία αυτή θα έχει συνέχεια μέχρι και το τέλος Αυγούστου.

Αλλά τα παραπάνω είναι λεπτομέρειες καθώς τα “βαριά χαρτιά” που έχει στην πίσω τσέπη ο  υπουργός της Παιδείας είναι αλλού!

Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια ή ο Πιερρακάκης με την πείρα που δεν είχε ο Αρσένης

                                                                                       «Ένα μήλο λαχταριστό απ’ έξω / μα σάπιο στην καρδιά: / Ω, πόσο όμορφη στην όψη φαντάζει η / απάτη!» (Σαίξπηρ, «Ο έμπορος της Βενετίας»).

Παράλληλα όσοι διατηρούν μνήμες από την ιστορία της εκπαίδευσης και γνωρίζουν τις τακτικές των επιτελείων του υπουργείου Παιδείας αισθάνονται ότι οι επικείμενοι διορισμοί  είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσει του υπουργείο Παιδείας  προκειμένου να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις στην επαναφορά του γραπτού ΑΣΕΠ καθώς όσοι διαθέτουν μεγάλη προϋπηρεσία θα μονιμοποιηθούν και δεν θα αντιδράσουν. Αν γυρίσει κανείς πίσω στο 1998 θα διαπιστώσει ότι κάτι παρόμοιο έκανε ο μακαρίτης Γεράσιμος Αρσένης με τους 30μηνιτες και τις παράλληλες λίστες, μόνο που ο τότε υπουργός Παιδείας το σκέφτηκε αφού πρώτα σημειώθηκαν μεγάλα επεισόδια σε όλα τα εξεταστικά κέντρα. Μήπως ο σημερινός το έμαθε από την τότε εμπειρία και το επιχειρήσει με αντίστροφη σειρά, όπως εύστοχα σημειώνει ο εκπαιδευτικός Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος;

Επίσης πολλοί υποστηρίζουν ότι η “γαλαντομία” του υπουργείου στους μόνιμους διορισμούς είναι το δεύτερο τίμημα που πρέπει να πληρώσει το υπουργείο Παιδείας για να “μαντρώσει” λιγότερα δύσκολα στα δίχτυα της ατομικής αξιολόγησης (με τον εκβιασμό τη μονιμοποίησης) τους νεοδιόριστους.

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours