Οι μετασεισμοί από την πανδημία του κορωνοϊού συνεχίζουν να βουίζουν σε όλη την αμερικανική οικονομία και η Signet Jewelers επεφύλαξε μια έκπληξη αυτή την εβδομάδα: Η εταιρεία πουλάει λιγότερα δαχτυλίδια γάμων φέτος επειδή, όπως λέει, οι ελεύθεροι και οι ελεύθερες που κόλλησαν στο σπίτι κατά τη διάρκεια των lockdown απέτυχαν να ανταποκριθούν στις ερωτικές επιθυμίες τους.
Από τους Jeanna Smialek και Jason Karaian/New York Times
«Όπως είχαμε προβλέψει, υπήρξαν λιγότερες γαμήλιες δεσμεύσεις το πρώτο τρίμηνο του 2023 εξαιτίας της διακοπής των γνωριμιών από την Covid πριν από τρία χρόνια», ανέφερε στους επενδυτές την Πέμπτη η Virginia C. Drosos, διευθύνουσα σύμβουλος της Signet, στην οποία ανήκει η Kay Jewelers και η Zales. Οι μετοχές της Signet, του μεγαλύτερου λιανοπωλητή κοσμημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, υποχώρησαν αφού η εταιρεία μείωσε τις εκτιμήσεις της για τις πωλήσεις και τα κέρδη για το υπόλοιπο του έτους.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Κατά κάποιο τρόπο, το νυφικό δαχτυλίδι έχει γίνει ένας αστραφτερός μικρόκοσμος της αμερικανικής οικονομίας. Η επιχείρηση νυφικών κοσμημάτων πλήττεται από τις καθυστερημένες επιπτώσεις της πανδημίας, τον γρήγορο πληθωρισμό που πιέζει τους καταναλωτές και την αυξανόμενη αίσθηση νευρικότητας μεταξύ των αγοραστών.
Μέρος της αστάθειας οφείλεται καθαρά στην πανδημία. Οι γάμοι ακυρώθηκαν στο μεγαλύτερο τους ποσοστό κατά τη διάρκεια των lockdown του 2020, αλλά επανήλθαν από τα τέλη του 2021 και καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, και αναμενόταν ο αριθμός τους να γίνει φυσιολογικός το 2023 καθώς θα επέστρεφαν τα πιο τυπικά πρότυπα. Ωστόσο, η δραστηριότητα που σχετίζεται με το γάμο φαίνεται να δείχνει κάποια πρώιμα σημάδια επιβράδυνσης το 2023, αλλά δεν είναι σαφές εάν αυτό είναι το αποτέλεσμα των ελαχίστων γνωριμιών και της απομόνωσης του 2020, σύμφωνα με τη Signet ή απλώς μια επιστροφή σε αυτό που γνωρίζαμε πριν την πανδημία, δηλαδή ότι τα ζευγάρια αργούν όλο και περισσότερο να αποφασίσουν ή δεν παντρεύονται.
Τι γίνεται όμως ξεκάθαρο; Οι τάσεις στους γάμους συνδέονται επίσης με ευρύτερες και δυνητικά πιο μακροχρόνιες οικονομικές δυνάμεις. Η Signet μπορεί να πουλά λιγότερο επειδή λιγότεροι άνθρωποι επιθυμούν να αρραβωνιαστούν ή να παντρευτούν, αλλά και επειδή οι αγοραστές δαχτυλιδιών γίνονται πιο προσεκτικοί και ξοδεύουν λιγότερα εν μέσω του ραγδαίου πληθωρισμού και της αυξανόμενης αβεβαιότητας για την κατεύθυνση της αμερικανικής οικονομίας. Τόσο ο όγκος όσο και η αξία των κοσμημάτων που πούλησε η Signet το περασμένο τρίμηνο μειώθηκαν.
Η Drosos είπε ότι η εταιρεία «αναμένει την ίδια διψήφια μείωση των δεσμεύσεων που είδαμε αυτό το τρίμηνο», αλλά και ότι θα παίξουν ρόλο και άλλοι παράγοντες. «Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην οικονομία, οι χαμηλότερες επιστροφές φόρων, οι οικονομικές ανησυχίες που προκλήθηκαν από την πτώχευση περιφερειακών τραπεζών και ο συνεχιζόμενος πληθωρισμός οδήγησαν φέτος σε μια εξασθένηση των δαπανών στον κλάδο του κοσμήματος», πρόσθεσε.
Πράγματι, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν μεγάλες προκλήσεις φέτος. Οι τιμές έχουν ανέβει περίπου 15% σωρευτικά τα τελευταία τρία χρόνια, όπως μετράται από τον δείκτη Προσωπικών Καταναλωτικών Δαπανών. Ο πληθωρισμός έχει επιβραδυνθεί τους τελευταίους μήνες, αλλά πολλοί εργαζόμενοι διαπιστώνουν ότι οι μισθοί τους μειώνονται.
Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ αυξάνει τα επιτόκια για να προσπαθήσει να δροσίσει την οικονομία και να καταπολεμήσει τις επίμονες αυξήσεις των τιμών. Εκτός από το ότι καθιστούν ακριβότερο για τους καταναλωτές να ψωνίζουν με πίστωση ή να λαμβάνουν δάνεια, οι κινήσεις των επιτοκίων έχουν αυξήσει την πιθανότητα η οικονομία να οδηγηθεί σε ύφεση. Καθώς πολλά νοικοκυριά βλέπουν τις αποταμιεύσεις τους να μειώνονται και ανησυχούν για την εργασιακή τους ασφάλεια, μπορεί να είναι λιγότερο πρόθυμα να ξοδέψουν σε μεγάλα αγορές, όπως φανταχτερά διαμαντένια δαχτυλίδια και νυφικά κατά παραγγελία.
Η David’s Bridal, ο λιανοπωλητής νυφικών, προχώρησε φέτος σε μια αίτηση για πτώχευση αναφέροντας, μεταξύ των άλλων, ότι ορισμένες νύφες ολοένα και περισσότερο συνηδειτοποιούν τγα προβλήματα του ατομικού τους προϋπολογισμού. «Όλο και περισσότερες νύφες επιλέγουν λιγότερο παραδοσιακά νυφικά και φορέματα, συμπεριλαμβανομένων των φθηνών νυφικών», δήλωσε ο James Marcum, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Όπως μεγάλο μέρος της οικονομίας, ο κλάδος των γάμων έχει δείξει σημάδια διάσπασης, καθώς τα άτομα με υψηλότερα εισοδήματα διαπιστώνουν ότι μπορούν να συνεχίσουν να ξοδεύουν, και οικογένειες με χαμηλότερο εισόδημα, που ξοδεύουν μεγαλύτερο μερίδιο των κερδών τους σε είδη πρώτης ανάγκης όπως τα τρόφιμα, αρχίζουν να γονατίζουν κάτω από το βάρος του πληθωρισμού.
Η LVMH, ο όμιλος λιανικής πολυτελείας που κατέχει κοσμηματοπωλεία, συμπεριλαμβανομένης της Tiffany, ανέφερε συνεχή ανάπτυξη στις αρχές του 2023, συμπεριλαμβανομένων των σταθερών πωλήσεων κοσμημάτων. «Όλοι περίμεναν ότι το 2023 θα ήταν μια φρικτή χρονιά για την πολυτέλεια στις ΗΠΑ», είπε στους επενδυτές τον Απρίλιο ο Jean-Jacques Guiony, οικονομικός διευθυντής της LVMH, εξηγώντας ότι δεν συνέβη η αναμενόμενη κατάρρευση. «Ομαλοποιείται η αγορά και αυτό δεν είναι τόσο κακό».
Αλλά σε φίρμες μαζικών αγορών όπως η Kay και η Zales, οι αγοραστές μπορεί να αρχίσουν να υποχωρούν. «Αρχίσαμε να βλέπουμε μια χαλάρωση στις υψηλότερες τιμές, οι οποίες προηγουμένως ήταν σχετικά στάσιμες, ενώ οι χαμηλότερες τιμές παρέμειναν υπό πίεση», δήλωσε η Joan Hilson, επικεφαλής οικονομικών της Signet, κατά τη διάρκεια της κλήσης της Πέμπτης.
Η Signet ελπίζει να ανακάμψει η ζήτηση για δαχτυλίδια γάμου: Προβλέπει 500.000 περισσότερους αρραβώνες από το 2024 έως το 2026 από ό,τι υποδηλώνει η προπανδημική τάση, καθώς η καθυστέρηση των ραντεβού λόγω των lockdown συνεχίζει να οδηγεί σε καθυστερήσεις. Αλλά οι αναλυτές της Bank of America «ανησυχούν ότι κάποια από αυτή την ανάκαμψη θα αντισταθμιστεί» από έναν «ανήσυχο καταναλωτή» που θα ξοδεύει λιγότερα σε κοσμήματα, έγραψαν.
Ο Shane McMurray, ιδρυτής του Wedding Report, είναι δύσπιστος. Αναμένει ότι οι γάμοι θα μειωθούν κατά 20% το 2023 από τα επίπεδα του 2022, καθώς οι τάσεις επιστρέφουν στο φυσιολογικό. Και ο Lyman Stone, διευθυντής έρευνας στην εταιρεία συμβούλων Demographic Intelligence, συμφώνησε ότι η τρέχουσα επιβράδυνση στους γάμους μπορεί να αντικατοπτρίζει μια επιστροφή στις προηγούμενες τάσεις και όχι μια εφάπαξ αποδυνάμωση.
«Φαίνεται ότι το 2023 θα είναι μια χρονιά χαμηλών οικονομικών απαιτήσεων», είπε. «Πιστεύω ότι το να ρίξουμε το φταίξιμο για αυτό στα lockdown το 2020 είναι αρκετά παρακινδυνευμένο».