Μπορεί και με ποιους τρόπους ο Donald Trump να τραβήξει χειρόφρενο στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ;

Μπορεί και με ποιους τρόπους ο Donald Trump να τραβήξει χειρόφρενο στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ;

Πολλές από τις εκπτώσεις φόρου για την κατασκευή E.Vs. έχουν εισρεύσει σε επιχειρήσεις Πολιτειών που ελέγχονται από τους Ρεπουμπλικάνους, όπως η Georgia, η North Carolina και το Ohio

O Donald J. Trump είναι ξεκάθαρος όσον αφορά την περιφρόνηση του για τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο πρώην πρόεδρος έχει υποστηρίξει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν λειτουργούν σωστά, υποσχέθηκε να καταργήσει τις πολιτικές του Προέδρου Biden που ενθαρρύνουν την κατασκευή και τις πωλήσεις E.V. στις ΗΠΑ, και έχει δηλώσει ότι θα επιβάλει «δασμό 100 τοις εκατό» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από το Μεξικό, εάν ανακτήσει την ηγεσία του Λευκού Οίκου. «Δεν θα μπορείτε να πουλήσετε αυτά τα αυτοκίνητα», έχει πει.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Από τους Coral Davenport και Jack Ewing/New York Times

Ωστόσο, οι αναλυτές λένε ότι ακόμη κι αν ο Trump εκλεγεί και τερματίσει τις αμερικανικές ομοσπονδιακές πολιτικές που υποστηρίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα, μέχρι να συμβεί αυτό, η αγορά μπορεί να έχει φτάσει σε ένα επίπεδο όπου θα συνέχιζε να αναπτύσσεται χωρίς την κρατική βοήθεια.

Ένα ρεκόρ 1,2 εκατομμυρίων Αμερικανών αγόρασαν ηλεκτρικά οχήματα πέρυσι, αποτελώντας το 7,6 τοις εκατό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και μετακινώντας τέτοιας τεχνολογίας αυτοκίνητα και φορτηγά από το περιθώριο σε κύρια τάση της αμερικανικής αγοράς οχημάτων. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η συγκεκριμένα αγορά θα ανέβει στο 10 τοις εκατό φέτος, κάτι που σύμφωνα με τους αναλυτές θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα σημείο καμπής για την ταχεία, ευρέως διαδεδομένη υιοθεσία E.V..

Ενώ μια προεδρία Trump πιθανά τελικά να μην μπορεί να πατήσει φρένο στην E.V.-μετάβαση, θα μπορούσε να ρίξει αρκετή άμμο στα γρανάζια για να την επιβραδύνει.

Ο Πρόεδρος Biden έχει τοποθετήσει τα ηλεκτρικά οχήματα στο επίκεντρο της κλιματικής ατζέντας του, επειδή οι επιστήμονες λένε ότι η γρήγορη μετάβαση από βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε ηλεκτρικές εκδόσεις είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να επιβραδυνθουν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που θερμαίνουν επικίνδυνα τον πλανήτη.

Η κυβέρνηση Biden έχει εφαρμόσει έναν από τους πιο φιλόδοξους κανονισμούς για το κλίμα στην ιστορία του έθνους, έναν κανόνα της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος που έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει ότι πάνω από το 50 τοις εκατό των νέων επιβατικών οχημάτων που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά έως το 2032. Η κυβέρνηση έχει συνδυάσει αυτόν τον κανονισμό με φορολογικά κίνητρα προκειμένου να ενθαρρύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα και τους αυτοκινητιστές να τα αγοράζουν. Και για να βοηθήσει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταγωνιστούν τις φθηνές εισαγωγές και να δώσουν στην εγχώρια αγορά την ευκαιρία να αναπτυχθεί, ο Biden επέβαλε δασμούς 100% στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Όλα αυτά διακυβεύονται τον Νοέμβριο, είπε η Margo Oge, η οποία ήταν επικεφαλής του προγράμματος εκπομπών ρύπων της E.P.A. υπό τρεις προέδρους και είναι η συγγραφέας του «Driving the Future», σχετικά με την αγορά E.V.. «Εάν εκλεγεί ο Trump, δεν θα φτάσουμε ποτέ τον στόχο του Biden», είπε.

Από την άλλη, ο Trump έχει απορρίψει ως φάρσα τις επιστημονικές θεωρίες ότι ο πλανήτης θερμαίνεται ως αποτέλεσμα της καύσης πετρελαίου, φυσικού αερίου και άνθρακα. Ο ίδιος κλείνει το μάτι έντονα στη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου και γενικότερα στη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων, λέγοντας σε στελέχη σε ένα πρόσφατο ιδιωτικό δείπνο ότι θα πρέπει να δωρίσουν 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην εκστρατεία του, ώστε να μπορέσει να ανακτήσει τον Λευκό Οίκο και να αντιστρέψει τις πολιτικές του Biden για το κλίμα.

Γενικότερα, μια δεύτερη κυβέρνηση Trump θα μπορούσε να φρενάρει τα ηλεκτρικά οχήματα με διάφορους τρόπους, αναιρώντας τον κανονισμό που περιορίζει τη ρύπανση της εξάτμισης και αλλάζοντας τους κανόνες που θέτει το αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών που καθορίζουν τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που είναι επιλέξιμα για φορολογικές πιστώσεις.

Εάν οι Ρεπουμπλικάνοι αποκτήσουν τον έλεγχο του Κογκρέσου, μια κυβέρνηση Trump θα μπορούσε επίσης να συνεργαστεί με αυτούς τους νομοθέτες για να ακυρώσει μέρη του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού του 2022, ο οποίος παρείχε τουλάχιστον 370 δισεκατομμύρια δολάρια σε φορολογικές πιστώσεις για καθαρή ενέργεια, για την κατασκευή μπαταριών και για την κατασκευή και την πώληση E.V..

Ωστόσο, ο Trump μπορεί να ανακαλύψει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία και οι προμηθευτές της θα είναι πλέον πιο προετοιμασμένοι όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, είπε η Oge. Είναι πιθανό ορισμένες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αν όχι όλες, να συνεχίσουν να επενδύουν στην κατασκευή και την εμπορία ηλεκτρικών οχημάτων ενώ οι αυτοκινητιστές να συνεχίζουν να τα αγοράζουν, είπε η ίδια και άλλοι αναλυτές. Οι εταιρείες θα συνεχίσουν να κατασκευάζουν E.V. σταθμούς φόρτισης, μπαταρίες και άλλα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας, είπαν. Και ορισμένα τμήματα της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων πιθανότατα θα ασκούσαν πιέσεις για την προστασία των ευνοϊκών πολιτικών.

Για χρόνια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πολέμησαν τις ομοσπονδιακές προσπάθειες για την επιβολή αυστηρών ελέγχων στις εκπομπές καυσαερίων που θα τις ανάγκαζαν να πουλούν ηλεκτρικά οχήματα. Αλλά τώρα που η κυβέρνηση Biden απαιτεί νέα σκληρά όρια για τη ρύπανση της εξάτμισης και οι εταιρείες έχουν δώσει δισεκατομμύρια σε νέες διαδικασίες για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι μια απότομη στροφή όσον αφορά τις πολιτικές E.V. θα μπορούσαν να βλάψουν σοβαρά τον κλάδο τους.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε πολύ διαφορετικό μέρος από ό,τι ήταν το 2017», δήλωσε ο John Bozzella, πρόεδρος της Alliance for Automotive Innovation, η οποία αντιπροσωπεύει 42 εταιρείες αυτοκινήτων που παράγουν σχεδόν όλα τα νέα οχήματα που πωλούνται στις Η.Π.Α..

Όταν ο Trump εξελέγη το 2016, οι πωλήσεις E.V. ήταν περίπου στο 1 τοις εκατό της αγοράς αυτοκινήτων, ενώ σήμερα πλησιάζουν το 10 τοις εκατό, σημείωσε ο Bozzella. «Το 2017 υπήρχαν μια χούφτα εργοστάσια στις ΗΠΑ που κατασκεύαζαν E.V.-μπαταρίες, και σήμερα υπάρχουν δεκάδες», είπε. «Η αγορά είναι διαφορετική, η βάση της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι διαφορετική και ο κόσμος είναι διαφορετικός».

Και δεν θα είναι καθόλου παράξενο αν τελικά ο Trump διαπιστώσει ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα θέλουν την αντιστροφή. Για παράδειγμα, η Ford Motor έχει παρέμβει για λογαριασμό της Ε.Π.Α. (Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος) σε μια αγωγή από τους Ρεπουμπλικάνους γενικούς εισαγγελείς και τις εταιρείες πετρελαίου για τον αποκλεισμό των ορίων της κυβέρνησης Biden στις εκπομπές καυσαερίων.

Ο William Clay Ford Jr., εκτελεστικός πρόεδρος της Ford Motor, δήλωσε ότι η εταιρεία δεν θα ήθελε οι κανόνες να αλλάζουν ανάλογα με τους ανέμους της πολιτικής. «Το χρονικό μας πλαίσιο ως εταιρεία, το χρονικό πλαίσιο προγραμματισμού μας, είναι πολύ μεγαλύτερο από τους κύκλους των εκλογών», είπε ο Ford σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Detroit Free Press τον περασμένο μήνα. «Όταν μας χτυπούν μπρος-πίσω διάφορες πολιτικές, αυτό γίνεται πολύ δύσκολο για όλους εμάς».

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί απλά να ζητήσουν από τον Trump να επιβραδύνει την εφαρμογή του κανονισμού για τις εκπομπές αερίων, ίσως παρατείνοντας τις προθεσμίες συμμόρφωσης, αντί να τον διαγράψει εντελώς.

Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν ένα Κογκρέσο που θα ελέγχεται από τους Ρεπουμπλικάνους θα ακυρώσει τις εκπτώσεις φόρου που προβλέπονται από τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού. Ενώ 20 Ρεπουμπλικάνοι γερουσιαστές έχουν εισαγάγει νομοθεσία που θα ακυρώσει τις εκπτώσεις φόρου για τους κατασκευαστές E.V. και τους αυτοκινητιστές που αγοράζουν τα αυτοκίνητά τους, πολλές από αυτές τις εκπτώσεις φόρου για την κατασκευή E.V. έχουν εισρεύσει σε επιχειρήσεις σε πολιτείες που ελέγχονται από τους Ρεπουμπλικάνους, όπως η Georgia, η North Carolina και το Ohio. Αυτό θα μπορούσε να κάνει ορισμένους νομοθέτες απρόθυμους να «σκοτώσουν» τις εκπτώσεις φόρου.

Η Hyundai Motor, για παράδειγμα, ξοδεύει σχεδόν 8 δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα εργοστάσιο κοντά στη Savannah της Georgia, που θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα. Μαζί με τη νοτιοκορεάτικη εταιρεία μπαταριών SK On, η Hyundai επενδύει επιπλέον 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε εργοστάσιο μπαταριών βορειοδυτικά της Atlanta. Οι δύο εγκαταστάσεις θα απασχολούν 12.000 άτομα.

Η Hyundai, η οποία εισάγει τα περισσότερα από τα ηλεκτρικά της οχήματα από τη Νότια Κορέα, έσπευσε να ολοκληρώσει τo εργοστάσιo της Georgia, ώστε να μπορεί να πουλήσει αυτοκίνητα αμερικανικής κατασκευής που να πληρούν τις προϋποθέσεις για εκπτώσεις φόρου βάσει του I.R.A..

Οι πολιτειακές και τοπικές αρχές στη Georgia πρόσφεραν στη Hyundai φορολογικά κίνητρα περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή του εργοστασίου της κοντά στη Savannah.

Η Hyundai αποφάσισε να επενδύσει στη Georgia πριν γίνει νόμος ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού, σύμφωνα με τον Garrison Douglas, εκπρόσωπο του κυβερνήτη Brian Kemp, Ρεπουμπλικανού. «Ο χώρος ηλεκτροκίνησης μεγάλωνε ήδη στη Georgia πριν από την παρέμβαση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης», έγραψε ο Douglas σε ένα email του.

Παρόλα αυτά, εάν ο Trump κερδίσει τις εκλογές του Νοεμβρίου και δεν καταφέρει να πείσει το Κογκρέσο να ακυρώσει τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού, θα μπορούσε να τροποποιήσει τους κανονισμούς του Υπουργείου Οικονομικών για να περιορίσει δραστικά το ποιος μπορεί να πληροί τις προϋποθέσεις για φορολογικές πιστώσεις που έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν την κατασκευή και τις πωλήσεις E.Vs..

Για παράδειγμα, το αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών θα μπορούσε να ενισχύσει τους περιορισμούς στα αυτοκίνητα που περιέχουν γραφίτη ο οποίος επεξεργάζεται στην Κίνα. Όλες οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων απαιτούν γραφίτη και σχεδόν το σύνολο προέρχεται από την Κίνα. Ο Trump θα μπορούσε να ακυρώσει μια εξαίρεση που δημιούργησε η κυβέρνηση Biden αυτόν τον μήνα, η οποία επιτρέπει σε αυτοκίνητα που περιέχουν κινεζικό γραφίτη να πληρούν τις προϋποθέσεις για ομοσπονδιακές πιστώσεις φόρου.

«Αν ο Trump έρθει τον Νοέμβριο, αυτός είναι ο προφανής στόχος για αυτόν», είπε ο Adam Panayi, διευθύνων σύμβουλος της Rho Motion, μιας ερευνητικής εταιρείας που επικεντρώνεται στις μπαταρίες, σε ένα κοινό επενδυτών στη Νέα Υόρκη την περασμένη εβδομάδα.

Ακόμη και αυτό θα ήταν πιθανώς μόνο μια προσωρινή οπισθοδρόμηση για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Αρκετές εταιρείες σχεδιάζουν να δημιουργήσουν επεξεργασία γραφίτη στις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες εργάζονται προκειμένου να βρουν τρόπο να αντικαταστήσουν μέρος του γραφίτη σε μια μπαταρία με πυρίτιο.

Για τους αγοραστές αυτοκινήτων, οι ομοσπονδιακές εκπτώσεις φόρου βοήθησαν να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά και συνέβαλαν στην επέκταση της αγοράς μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Η πίστωση έως και 4.000 $, την οποία οι έμποροι μπορούν να αφαιρέσουν από την τιμή αγοράς και να τη μετρήσουν ως προκαταβολή, σημαίνει ότι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο Chevy Bolt μπορεί να αγοραστεί με δόσεις όχι πολύ μεγαλύτερες από 200 $ το μήνα, δήλωσε ο Jesse Lore, ιδιοκτήτης της Green Wave Electric Vehicles στο North Hampton του New Hampshire που πουλά μόνο ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Lore είπε ότι δεν πιστεύει πως μια προεδρία Trump θα σκότωνε τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Δεν θα ήμουν σοφός αν ξεκινούσα αυτή την επιχείρηση λόγω της έκπτωσης φόρου», είπε ο ίδιος. «Είναι σίγουρα μια ανησυχία, αλλά δεν νομίζω ότι καταστρέφει την αγορά. Απλώς θα την επιβραδύνει λίγο».

Επιπλέον, ο Δικομματικός Νόμος για τις Υποδομές του 2021 παρείχε επίσης 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε πολιτείες για την κατασκευή σταθμών γρήγορης φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα. Αυτός θα μπορούσε να ακυρωθεί εάν ο Trump συνεργαζόταν με το Κογκρέσο για την αλλαγή του. Και οι 50 πολιτείες έχουν υποβάλει αίτηση για τα χρήματα, τα οποία υποτίθεται ότι θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή ταχυφορτιστών κατά μήκος των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, έτσι ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επαναφορτίζουν τα οχήματα τους στα οδικά ταξίδια. Το Ohio, το οποίο έχει λάβει περισσότερα από 34 εκατομμύρια δολάρια σε ομοσπονδιακές επιδοτήσεις για την κατασκευή φορτιστών E.V., ήταν η πρώτη πολιτεία στη χώρα που άνοιξε το δρόμο για έναν σταθμό ανεφοδιασμού E.V. ομοσπονδιακά χρηματοδοτούμενo.

Ωστόσο, οι ιδιωτικές επενδύσεις και τα κρατικά κεφάλαια, επί των οποίων η κυβέρνηση Trump δεν θα είχε κανέναν έλεγχο, έχουν συχνά ξεπεράσει το ομοσπονδιακό πρόγραμμα.

Η Sara Rafalson, αντιπρόεδρος στην EVgo, μια εταιρεία φόρτισης με έδρα το Λος Άντζελες που έχει κατασκευάσει φορτιστές σε περισσότερες από 35 πολιτείες, είπε ότι η εταιρεία βλέπει τη μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης σε πολιτείες υπό την ηγεσία των Ρεπουμπλικανών, όπως το Texas και η Florida.

Δεδομένης της ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων και των επενδύσεων σε Ρεπουμπλικανικές πολιτείες, είναι πιθανό αυτή η δυναμική να εκδηλωθεί με αχαρτογράφητους τρόπους σε έναν νέο Λευκό Οίκο Trump, δήλωσε ο Mike Murphy, ένας βετεράνος Ρεπουμπλικανός που ίδρυσε μια ομάδα υπεράσπισης των E.Vs., την EV Politics Project. «Υπάρχουν πολλοί υποστηρικτές των E.V. στον κόσμο των Ρεπουμπλικανών», είπε. «Θα υπάρξουν νηφάλια ήσυχες φωνές ακόμη και στην Trumpland που θα απωθήσουν τις όποιες αλλαγές. Και το ωραίο με τον Trump είναι ότι μπορεί πάντα να αλλάξει. Είναι απόλυτα συναλλακτικός».

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours