Πρωτοπόροι και πάλι οι Ελληνες εφοπλιστές | Νέα ρεκόρ σε μέγεθος και αξία πέτυχε ο ελληνόκτητος στόλος

Πρωτοπόροι και πάλι οι Έλληνες εφοπλιστές | Νέα ρεκόρ σε μέγεθος και αξία πέτυχε ο ελληνόκτητος στόλος

Η Ελλάδα παραµένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσµο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες µε 5.514 πλοία ελέγχουν σήµερα περίπου το 21% του παγκόσµιου στόλου σε όρους χωρητικότητας. Σύµφωνα µε τα στοιχεία της VesselsValue, η αξία των 50 κορυφαίων ελληνικών εταιρειών ξεπερνά τα 101 δισ. δολάρια, σε έναν στόλο 2.000 πλοίων.

Οι 50 κορυφαίες ελληνικές εταιρείες ανήκουν σε 37 Έλληνες εφοπλιστές µε µεγάλη ναυτική ιστορία και παράδοση, που την εµπλουτίζουν θέτοντας τις εταιρείες τους ένα βήµα µπροστά από τις εξελίξεις.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Πρώτη στη λίστα µε τους εφοπλιστές που έχουν τις 50 κορυφαίες εταιρείες του κλάδου η Μαρία Αγγελικούση, που ηγείται του µεγαλύτερου ναυτιλιακού οµίλου της Ελλάδας. Τρεις εταιρείες του οµίλου βρίσκονται στις Top 50 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, µε 141 πλοία, η αξία των οποίων ξεπερνά τα 12 δισ. Σύµφωνα µε τη VesselsValue, η Maran Dry έχει 50 φορτηγά, η Maran Tankers 57 δεξαµενόπλοια και η Maran Gas 34 LNG πλοία.  

meridio ellinon ploioktiton ston pagkos%C2%B5io stolo

Ακολουθεί ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος. Η αξία των πλοίων της εταιρείας Costamare, της κορυφαίας εταιρείας στη λίστα των Top 50, είναι 9,4 δισ. Με 118 πλοία, 46 bulker και 72 πλοία µεταφοράς container, διαθέτει από τους µεγαλύτερους ελληνικούς στόλους. Στην τρίτη θέση ο Γιάννης Κούστας, µε την αξία του στόλου των 75 πλοίων της εταιρείας Danaos να ανέρχεται στα 7,4 δισ. Όλα τα πλοία είναι µεταφοράς container. 

Και οι 4 κορυφαίες εταιρείες του οµίλου Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη βρίσκονται στις Top 50, µε τη συνολική αξία στόλου να κυµαίνεται στα 7,2 δισ. Εφοπλιστής δεύτερης γενιάς, αυτονοµήθηκε νωρίς από την οικογενειακή επιχείρηση, ακολουθώντας τις νέες τάσεις της παγκόσµιας ναυτιλίας. Πλέον το επενδυτικό του ενδιαφέρον εξαπλώνεται σε όλες τις αγορές, καθώς οι τέσσερις κορυφαίες εταιρείες διαθέτουν 39 πλοία µεταφοράς container, 33 tanker, 9 LNG και 4 bulker.

Ο Γιώργος Προκοπίου, ένας από τους µεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, µε περισσότερα από 100 πλοία στον στόλο του και εκατοντάδες ακίνητα στην ιδιοκτησία του, το 2021 ανέλαβε να ξαναστήσει την ελληνική ναυπηγική βιοµηχανία και το 2022 να βοηθήσει την Ευρώπη στο σχέδιο απεξάρτησής της από το ρωσικό αέριο. Πλέον εκείνος και οι τέσσερις κόρες του διευθύνουν από κοινού τον ναυτιλιακό κολοσσό που έφτιαξε κυριολεκτικά µόνος του. 

Στην έκτη θέση ο Πήτερ Λιβανός µε 35 πλοία, τα οποία κοστολογούνται από τη VesselsValue στα 5,2 δισ. δολάρια. Το 2022 έχει ήδη προσθέσει 4 ονόµατα πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών του. Η GasLog διαχειρίζεται 14 πλοία LNG αξίας 1,5 δισ. ευρώ και η GasLog Ltd 21 πλοία αξίας 3,7 δισ. 

Οι υπόλοιπες θέσεις της 10άδας έχουν έναν… οικογενειακό αέρα. Η νέα γενιά των Μαρτίνων διαπρέπει σε κάθε εταιρεία που ηγούνται και αποτελούν µια από τις µεγαλύτερες εφοπλιστικές οικογένειες της χώρας. Ο Νικόλας Μαρτίνος, µε 98 πλοία, συνεχίζει ακάθεκτος τον αναπτυξιακό πλου της Thenamaris, συµφερόντων της οικογένειας του Ντίνου Μαρτίνου. 

Ο όµιλος Τσάκου βρίσκεται στην όγδοη θέση, µε δύο εταιρείες του οµίλου και 96 πλοία στον έλεγχό του, ενώ στην 9η θέση η Άννα Αγγελικούση µε τους δύο της γιους, Φραγκίσκο και Αντώνη Κανελλάκη, που έχουν δηµιουργήσει έναν ισχυρό ναυτιλιακό όµιλο, ο οποίος δραστηριοποιείται στα δεξαµενόπλοια, στα πλοία µεταφοράς υγροποιηµένου φυσικού αερίου – LNG αλλά και στα φορτηγά πλοία. Η λίστα των 10 πρώτων εφοπλιστών µε βάση τη σειρά κατάταξης των εταιρειών τους στις 50 πρώτες κλείνει µε τον Λου Κολλάκη και την Chartworld Shipping.

axia-stolou

arithos-ploiwn

Ένα γεγονός ωστόσο που πρέπει να αναφερθεί και κυρίως να απασχολήσει το αρμόδιο υπουργείο είναι η θέση της ελληνικής σημαίας στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα.

elliniki simaia

Πρώτοι στη second hand

Επίσης, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν διατηρήσει τη θέση τους ως οι κορυφαίοι «παίκτες» στη second hand market. Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2018 οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. Μέσα στο 2022, συνολικά 130 πλοία έχουν πάει σε Έλληνες πλοιοκτήτες, με τον πιο δημοφιλή τύπο πλοίου να είναι τα Bulkers.

Οι Κινέζοι αγοραστές είναι στη δεύτερη θέση, αγοράζοντας συνολικά 127 πλοία μέχρι τώρα. Παράλληλα, από τις αρχές του 2022, οι «Greeks» έχουν πουλήσει 100 πλοία, με τον πιο δημοφιλή τύπο που πωλείται να είναι τα Bulkers. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας (dwt). Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ από το 2019 η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν:

  • 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων
  • 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
  • 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)
  • 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου
  • 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG)
  • 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

2 thoughts on “Πρωτοπόροι και πάλι οι Ελληνες εφοπλιστές | Νέα ρεκόρ σε μέγεθος και αξία πέτυχε ο ελληνόκτητος στόλος

  1. Παράθεμα: Ελληνική Ναυτιλία | Ελκυστικές ευκαιρίες για τις τράπεζες | De-Facto
  2. Παράθεμα: «Ακτινογραφία» στις εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων | Οι κερδισμένοι της Wall Street | De-Facto

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.