Γιώργος Γιουρούκος | Ποιος είναι ο Γιώργος Γιουρούκος | Technomar και Poseidon Containers Holdings

Γιώργος Γιουρούκος | Ποιος είναι ο Γιώργος Γιουρούκος | Technomar και Poseidon Containers Holdings
Γιώργος Γιουρούκος | Ποιος είναι ο Γιώργος Γιουρούκος | Technomar και Poseidon Containers Holdings

Ο Γιώργος Γιούρουκος σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στο University College του Λονδίνου και απέκτησε μεταπτυχιακό στη μηχανολογία από το πανεπιστήμιο Brunel, όμως τον κέρδισε η ναυτιλία. Το 1993 έκανε τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα σε μεγάλη ελληνική, ναυτιλιακή εταιρεία και εργάστηκε σε διάφορα τμήματα. Το 1994 ίδρυσε την εταιρεία την Technomar και δραστηριοποιήθηκε έντονα και με μεγάλη επιτυχία στις αγοραπωλησίες πλοίων και στις συνεργασίες με fund.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Διαχειρίζεται έναν μικτό στόλο μεικτό από 95 πλοία containerships και φορτηγά.

Το 2010 ο Έλληνας εφοπλιστής ιδρύει σε συνεργασία με τις Kelso & Company και Maas Capital Investments τη ναυτιλιακή Poseidon Containers Holdings, που εξειδικεύεται στα containerships, και το 2015 με στόλο 18 πλοίων προσπάθησε να μπει στο αμερικανικό χρηματιστήριο, χωρίς όμως τελικά να το πετύχει , παρά το γεγονός ότι η δημόσια προσφορά ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Επανήλθε το 2018, όταν υπογράφει συμφωνία με τον Michael Gross, πρόεδρο της Global Ship Lease με έδρα το Λονδίνο για συγχώνευση με την Poseidon Containers Holdings. Με τη νέα εταιρεία που το ύψος του deal έφτασε τα 780 εκατ. δολάρια, ο έλληνας πλοιοκτήτης εισήλθε στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Έναν χρόνο αργότερα, εξαιτίας τον Δεκέμβριο του 2019, κέρδισε στα Lloyd’s List Greek Shipping Award το βραβείο Greek Shipping Newsmaker of the Year.

Όσον αφορά την Technomar, συνεργάζεται στενά στις αγορές πλοίων με την οικογένεια Στέγγου, η οποία μετά την πώληση του Πόρτο Καρράς έχει στραφεί σε επενδύσεις. Η Technomar καταλαμβάνει την τρίτη θέση ανάμεσα στις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Γιώργος Γιουρούκος | Ποιος είναι ο Γιώργος Γιουρούκος | Technomar και Poseidon Containers Holdings

Λάτρης της ροκ μουσικής, στον ελεύθερο του χρόνο συνηθίζει να παίζει τα αγαπημένα του τραγούδια στην κιθάρα του, όπως αναφέρουν κοντινά του πρόσωπα, προτιμώντας τις φιλικές παρέες από τα κοσμικά γκαλά.

Σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στο University College του Λονδίνου και απέκτησε μεταπτυχιακό στη μηχανολογία από το πανεπιστήμιο Brunel, όμως τον κέρδισε η ναυτιλία. Το 1993 έκανε τα πρώτα του βήματα σε μεγάλη ελληνική, ναυτιλιακή εταιρεία και εργάστηκε σε διάφορα τμήματα.

Γιώργος Γιουρούκος (αριστερά) | Γιώργος Γιουρούκος | Ποιος είναι ο Γιώργος Γιουρούκος | Technomar και Poseidon Containers Holdings

Γιουρούκος: Ένας ροκ εφοπλιστής

Ένα χρόνο μετά ίδρυσε την Technomarκαι δραστηριοποιήθηκε έντονα και με μεγάλη επιτυχία στις αγοραπωλησίες πλοίων και στις συνεργασίες με διεθνή fund. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι οι συναλλαγές που πραγματοποίησε όλα αυτά τα χρόνια ξεπέρασαν τις 200,  σε μεταχειρισμένα πλοία και σε νεότευκτα  , ενώ πέτυχε σημαντικές συμφωνίες με private equity funds και μεγάλες τράπεζες για εξασφάλιση κεφαλαίων χρηματοδότησης.

Το 2010 ο εφοπλιστής προχωρά στο δεύτερο μεγάλο του εγχείρημα, ιδρύοντας σε συνεργασία με τις επενδυτικές Kelso & Company και Maas Capital Investments τη ναυτιλιακή Poseidon Containers Holdings, και εισέρχεται στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων. Λίγο αργότερα, το 2015 η εταιρεία με στόλο 18 πλοίων, βάζει πλώρη για το αμερικανικό χρηματιστήριο και προχωρά σε δημόσια προσφορά με στόχο την άντληση 250 εκατ. δολαρίων. Αν και η IPO πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, η διοίκηση της αποφάσισε τελικά να αναβάλει την εισαγωγή της. Ορισμένοι απέδωσαν την απόφαση αυτή στους φόβους για επικείμενη πτώση της αγοράς.

Τα χρόνια που θα ακολουθήσουν ο Γιώργος Γιουρούκος ισχυροποιεί το στόλο του και επιδίδεται στην αναζήτηση ευκαιριών στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, με αποκορύφωμα τη διετία 2016-2017 κατά την οποία σύμφωνα με ναυλομεσίτες, εξαγόρασε 15 φορτηγά πλοία. Για τις συγκεκριμένες εξαγορές, αρκετές από τις οποίες έγιναν μέσω πλειστηριασμών γερμανικών ναυτιλιακών που είχαν πτωχεύσει, ξόδεψε πάνω από 100 εκατ. δολάρια.

Το super deal

Το 2018 ταράζει και πάλι τα νερά της παγκόσμιας ναυτιλίας. Δίνει τα χέρια με τον Michael Gross, πρόεδρο της ναυτιλιακής Global Ship Lease με έδρα το Λονδίνο και προχωρά στη συγχώνευση της συγκεκριμένης εταιρείας με την Poseidon Containers Holdings, μία συναλλαγή ύψους 780 εκατ. δολαρίων.

Ο απολογισμός είναι η δημιουργία μίας μεγάλης εταιρείας με βάση περιουσιακών στοιχείων άνω των 1,2 δισ. δολ. σε μεσαία και μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο νέος στόλος αποτελείται από 38 πλοία, 19 κάθε εταιρείας, ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, τα πλοία της Poseidon Containers Holdings είναι πιο σύγχρονα και μεγαλύτερης αξίας.

Ο Γιώργος Γιουρούκος συμμετέχει στο ΔΣ της νέας ναυτιλιακής ως Εκτελεστικός Πρόεδρος, καθοδηγώντας τη διαχειριστική ομάδα, ενώ ο Ian Webber, CEO της Global Ship Lease, με δηλώσεις του κάνει μνεία στον Έλληνα εφοπλιστή επισημαίνοντας ότι η νέα εταιρεία θα επωφεληθεί από τις εκτεταμένες επιχειρησιακές και εμπορικές δυνατότητες που έχει δημιουργήσει.

Μέσω της συγχώνευσης, με τη νέα, ενοποιημένη Global Ship Lease, ο εφοπλιστής εισέρχεται στο αμερικανικό χρηματιστήριο και δηλώνει ότι το διευρυμένο σχήμα έχει τα εφόδια να επωφεληθεί από τις ευκαιρίες, να πετύχει κερδοφόρα ανάπτυξη και να δημιουργήσει μακροπρόθεσμη αξία για όλους τους μετόχους.

Η αγορά των containerships

Την τελευταία πενταετία ο πλοιοκτήτης έχει εστιάσει το ενδιαφέρον του στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, όπου εντοπίζει περισσότερες ευκαιρίες. Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019 η Technomar έχει εξαγοράσει πέντε containerships.

Τα δύο πρώτα τα εξαγόρασε το Μάιο από τη γερμανική Zeaborn και τα άλλα τρία, τα χωρητικότητας 6,178 TEU πλοία NYK LYNX, NYK LIBRA και NYK LYRA, κατασκευής 2002, πρόσφατα.

Σε ανάλογες κινήσεις ισχυροποίησης του στόλου της έχει προχωρήσει και η Global Ship Lease.

O ίδιος, μιλώντας στο 13ο ετήσιο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link, υποστήριξε ότι ο εμπορικός πόλεμος ήταν το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων τα τελευταία χρόνια. Και αιτιολόγησε την άποψη του λέγοντας ότι η συγκεκριμένη αγορά είναι κυκλική λόγω της προσφοράς, την οποία ο εμπορικός πόλεμος έθεσε υπό έλεγχο, αφού σταμάτησαν προς στιγμήν οι νέες παραγγελίες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το βιβλίο νέων παραγγελιών και να διαμορφωθεί στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων δεκαετιών.

Όπως και να έρθουν τα πράγματα την επόμενη χρονιά, το σίγουρο είναι ότι ο Γιώργος Γιουρούκος είναι έτοιμος να συνεχίσει με το ίδιος πάθος την αναζήτηση νέων ευκαιριών, παραμένοντας, όπως έχει αποδείξει, πρωταγωνιστής στο ναυτιλιακό στίβο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *