Tankers | Στο δεύτερο μισό του 2022 η ανάκαμψη των ναύλων στα tankers

Tankers | Στο δεύτερο μισό του 2022 η ανάκαμψη των ναύλων στα tankers

Αβέβαιο μοιάζει το μέλλον της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων και το 2022, καθώς παρά τις εκτιμήσεις για αύξηση της ζήτησης, η ανάπτυξη του στόλου και συνεπώς η διόγκωση του προσφερόμενου τονάζ δημιουργεί αμφιβολίες για το μέγεθος της ανάκαμψης.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Του Γιώργου Γεωργίου

Την ίδια ώρα, οι μεταλλάξεις της πανδημίας περιορίζουν οποιαδήποτε ανοδική κίνηση στην αγορά τις τελευταίες ημέρες του 2021, ενός έτους, κατά το οποίο τα ναύλα στη spot έφτασαν και παραμένουν σε αρκετές εμπορικές διαδρομές σε αρνητικά επίπεδα.

Η “Όμικρον” φέρνει “σύννεφα”

“Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα εκεί έξω” τόνισε πρόσφατα ενώπιον αναλυτών ο επικεφαλής της Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, Γιάννης Αλαφούζος, με αφορμή την εμφάνιση της μετάλλαξης “Όμικρον”.

“Είδαμε κάποιες ανοδικές κινήσεις στην αγορά, προς το τέλος του τρίτου και τις αρχές του τέταρτου τριμήνου” σχολίασε, από την πλευρά του, ο COO της εταιρείας, Αριστείδης Αλαφούζος, o οποίος ανέδειξε ότι περισσότερο επωφελήθηκαν βαπόρια με eco προδιαγραφές και scrubbers.

Τα θετικά σημάδια εμφανίστηκαν, όπως εξήγησε, σε πλοία τύπου aframaxes στην Ασία, στη Μεσόγειο και στον Κόλπο των ΗΠΑ, έπειτα σε suezmaxes σε Ανατολή και Δύση και τέλος στα υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCCs).

“Δυστυχώς, όμως” συνέχισε ο κ. Αλαφούζος “η αγορά αποδυναμώθηκε λίγο στα τέλη Νοεμβρίου και πλέον με δεδομένη την είδηση για τη μετάλλαξη Όμικρον, δεν είμαι σίγουρος ότι θα δούμε κάποια ενισχυτική κίνηση το Δεκέμβριο”.

“Παρά τη σημαντική πρόοδο στο ρυθμό των εμβολιασμών παγκοσμίως, τα νέα κύματα κρουσμάτων κορονοϊού διακινδυνεύουν τη βελτίωση της ζήτησης και συνολικά της αγοράς” επισημαίνει στο Capital.gr η επικεφαλής ανάλυσης αγορών της Optima Shipping Services, Αγγέλικα Κεμενέ.

“Όσο για τη μετάλλαξη Όμικρον, εκτιμούμε ότι κυρίως θα επηρεάσει το jet fuel σε Αφρική και Ευρώπη και ίσως επηρεάσει τη ζήτηση για καύσιμα μεταφορών στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Ο κόσμος δεν έχει καταφέρει να ελέγξει ακόμα τον ιό και αυτό θα συνεχίσει να βαραίνει τόσο την αγορά πετρελαίου όσο και την παγκόσμια οικονομία, επιφέροντας αρνητικές συνέπειες στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων” προσθέτει.

tanker
Tankers | Στο δεύτερο μισό του 2022 η ανάκαμψη των ναύλων στα tankers

Πώς θα κλείσει το 2021

“Η βελτίωση που αναμενόταν στην αγορά εντός Δεκεμβρίου θα περιοριστεί από τα επίπεδα της παγκόσμιας ζήτησης για πετρέλαιο, τα οποία θα παραμείνουν χαμηλότερα από αυτά του 2019, από το γεγονός ότι ο ΟΠΕΚ+ δε θα απελευθερώσει σημαντικούς όγκους αργού πετρελαίου μέχρι το 2022, και τέλος από την πρόσφατη απόφαση βασικών εισαγωγέων να χρησιμοποιήσουν τα στρατηγικά αποθέματά τους, εν μέσω υψηλών τιμών πετρελαίου διεθνώς” υπογραμμίζει η αναλύτρια.

Σύμφωνα με την κα. Κεμενέ, η ζήτηση για tankers μεταφοράς αργού πετρελαίου αναμένεται να υποχωρήσει κατά 2,5% το 2021, μετά από πτώση 6,5% το 2020. Την ίδια ώρα, αναφέρει ότι η ζήτηση για tankers μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 8,5% – κι ενώ πέρυσι είχε μειωθεί κατά σχεδόν 10% – αλλά το κόστος των καυσίμων παραμένει σημαντικά υψηλό για να οδηγήσει σε ένα περιβάλλον κερδών.

Enesel tanker
Tankers | Στο δεύτερο μισό του 2022 η ανάκαμψη των ναύλων στα tankers

Συγκρατημένη άνοδος το 2022

Ωστόσο, με το “βλέμμα” στο 2022, η κα Κεμενέ εκτιμά ότι θα καταγραφούν ανοδικές κινήσεις στην αγορά, καθώς η ζήτηση προβλέπεται ότι θα ενισχυθεί κατά 6-7%. “Η σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών του ΟΠΕΚ+ στην παραγωγή κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς υποδεικνύει ότι οι πιο σημαντικές βελτιώσεις στην αγορά αναμένεται να παρατηρηθούν στη διάρκεια του δεύτερου μισού του 2022” σημειώνει.

Στο δεύτερο μισό του 2022 τοποθέτησε χρονικά την ανάκαμψη του κλάδου και ο πρόεδρος και CEO της Olympic Shipping, η οποία διαχειρίζεται τα πλοία που ελέγχονται από το Ίδρυμα Ωνάση, Γιώργος Καραγεωργίου, μιλώντας πρόσφατα στο Capital.gr.

 Ο ίδιος εκτίμησε ότι δε θα καταγραφούν τα εντυπωσιακά νούμερα που είδε η αγορά το Μάρτιο του 2020.

Φυσικά, καθοριστικός παράγοντας για την εξέλιξη του ισοζυγίου προσφοράς – ζήτησης και κατ’ επέκταση την πορεία των ναύλων είναι η ανάπτυξη του στόλου. “Παρά τη συγκρατημένη αύξηση του στόλου το 2022, η συνολική χωρητικότητά του στο τέλος του επόμενου έτους αναμένεται να είναι μεγαλύτερη κατά 7% από αυτήν στο τέλος του 2019” αναφέρει η κα Κεμενέ.

“Ίσως αυτό να είναι ένα σημάδι ότι η άνοδος της αγοράς το 2022 ενδέχεται να περιοριστεί σε ένα βαθμό, δεδομένου ότι η ζήτηση για tankers το ερχόμενο έτος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2019” καταλήγει η αναλύτρια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.