Αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ | Ποιος είναι ο βασιλιάς των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

Πίνακας Περιεχομένων

super market

Την κυριαρχία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης σχεδόν σε όλους τους τομείς αναδεικνύει η έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία LongLust, για την εικόνα που έχουν οι καταναλωτές μέσα από την αγοραστική τους εμπειρία.

Όπως προκύπτει από την έρευνα που έγινε σε δείγμα 1000 ατόμων πανελλαδικά τον περασμένο Απρίλιο και παρουσιάστηκε χθες στο συνέδριο του ΙΕΛΚΑ, οι καταναλωτές αξιολογούν ιδιαίτερα θετικά την αλυσίδα Σκλαβενίτης. Όπως ανέφερε ο ιδρυτής της LongLust, Βαγγέλης Σκούρας για τον ηγέτη της αγοράς οι πιο σημαντικοί λόγοι για τους οποίους επιλέγεται είναι ότι

του Κωστή Χριστοδούλου

  • Έχει ποικιλία προϊόντων (62%),
  • Βρίσκω εύκολα αυτό που θέλω (60%),
  • Έχει καλές προσφορές (59%) και
  • Έχει καλή σχέση τιμής-ποιότητας (57%).

Εκεί που, αναμενόμενα, υστερεί είναι στο ότι «Έχει καλό πρόγραμμα ανταπόδοσης, συγκέντρωση πόντων» κτλ. (6%, -14% σε σχέση με το μέσο όρο) εφόσον δεν προσφέρει τέτοιο πρόγραμμα ο Σκλαβενίτης. Οι «Καλές προσφορές» όμως και η «Καλή σχέση τιμής-ποιότητας» που τον χαρακτηρίζουν φαίνεται ότι ισορροπούν την απουσία συγκέντρωσης πόντων που άλλες αλυσίδες εφαρμόζουν.

© LongLust Αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ | Ποιος είναι ο βασιλιάς των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα
© LongLust

Ο πελάτες του τον επιλέγουν συγκριτικά περισσότερο από τον ανταγωνισμό για την

  • Ποιότητα των προϊόντων του (+19% έναντι του μέσου όρου),
  •  το Φιλικό προσωπικό (+16%),
  • τη Γρήγορη εξυπηρέτηση (+10%) και
  • την Αίσθηση της Υγειονομικής ασφάλειας (+7%).

Μάλιστα η «Γρήγορη εξυπηρέτηση» αξιολογείται ακόμα πιο θετικά από τους πελάτες για τους οποίους ο Σκλαβενίτης είναι η πρώτη και κύρια αλυσίδα αγορών, +14%.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Η «Ποικιλία των προϊόντων» είναι και για τον ΑΒ Βασιλόπουλο ο πιο σημαντικός λόγος επιλογής από τους αγοραστές του (63%). Οι δύο μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς έχουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού σε αυτή τη διάσταση. Ακολουθεί σε σημαντικότητα το «Καλό πρόγραμμα ανταπόδοσης» (50%), όπου ο ΑΒ έχει με διαφορά την καλύτερη απόδοση. «Βρίσκω εύκολα αυτό που θέλω» είναι επίσης λόγος επιλογής για το 50% των αγοραστών του. Η αλυσίδα επιπλέον ξεχωρίζει στο «Με εμπνέει να δοκιμάσω νέα προϊόντα/μου δίνει νέες ιδέες» (+10% έναντι του μέσου όρου).

© LongLust
© LongLust

Τα σημεία στα οποία υστερεί ο ΑΒ έναντι του ανταγωνισμού, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους τους αγοραστές του, και στα οποία μάλιστα έρχεται τελευταίος στην αγορά συγκριτικά είναι «Έχει καλές προσφορές» (-15% του μέσου όρου) και «Έχει καλή σχέση Τιμής – Ποιότητας» (-12%).

Lidl

Συγκριτικά με τον ανταγωνισμό η Lidl έχει το μεγαλύτερο ποσοστό ιδίων πελατών που το επιλέγουν για τις «Καλές προσφορές» (75%) κι ακολουθεί τον Σκλαβενίτη στην αγορά στην «Καλή σχέση τιμής-ποιότητας» (50%). Υστερεί συγκριτικά πάντως στην «Ποιότητα των προϊόντων» του ως λόγο επιλογής (-12% σε σχέση με το μέσο όρο) κάτι που δείχνει ότι οι τιμές του είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.

Όταν η έρευνα επικεντρώνεται μόνο στους πελάτες που έχουν το Lidl ως την κύρια αλυσίδα αγορών τους, και όχι ως δεύτερη ή τρίτη επιλογή, τότε η αξιολόγηση τηςποιότητας των προϊόντων και αντίστοιχα η αντιληπτή σχέση τιμής-ποιότητας είναι πολύ πιο θετική, +24% και +29% αντίστοιχα, σε σχέση με το πώς τα αξιολογούν όλοι οι πελάτες της αλυσίδας. Μία ένδειξη των λόγων που κάποιος γίνεται πιστός αγοραστής του συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ.

© LongLust
© LongLust

Λόγω των διαφορετικών μαρκών που προσφέρει σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ακολουθεί τον ΑΒ στο «Με εμπνέει να δοκιμάσω νέα προϊόντα/μου δίνει νέες ιδέες» (+8% έναντι του μέσου όρου). Από την άλλη, υστερεί περισσότερο από όλο τον κλάδο στο «Είναι κοντά σε μένα» (-18% του μέσου όρου), γεγονός που πιθανότατα έχει να κάνει με τον αριθμό και την τοποθεσία των σημείων πώλησης, και υστερεί περισσότερο και στο «Έχει φιλικό προσωπικό» (-15% του μέσου όρου). Και το πρόγραμμα ανταπόδοσης του είναι στο μείον 14% του μέσου όρου ως λόγος επιλογής της αλυσίδας (σ.σ. είχε λανσαριστεί σχετικά πρόσφατα όταν είχε πραγματοποιηθεί η έρευνα).

My Market

Το My Market, που στην έρευνα έρχεται 4ο σε μερίδια, δεν φαίνεται να έχει κάποιο δυνατό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά ούτε και κάποια ιδιαίτερη αδυναμία πέρα από το «Πρόγραμμα ανταπόδοσης» (-13% έναντι του μέσου όρου). Ουσιαστικά, η αλυσίδα βρίσκεται στο επίπεδο του μέσου όρου της αγοράς.

Οι πελάτες που έχουν το My Market ως την κύρια αλυσίδα αγορών τους αξιολογούν πιο θετικά από το σύνολο τη Γρήγορη εξυπηρέτηση που προσφέρει (+23%) και το «Νιώθω ασφαλής υγειονομικά» (+34%).

© LongLust
© LongLust

Μασούτης

Ο Μασούτης θεωρείται ότι έχει το «Καλύτερο πρόγραμμα ανταπόδοσης» στην αγορά μετά τον ΑΒ (+17% του μέσου όρου) κι εκεί που υστερεί περισσότερο μεταξύ των αγοραστών του είναι στην Καλή σχέση τιμής – ποιότητας (-10% του μέσου όρου).

Στο «Φιλικό Προσωπικό» σκοράρει ικανοποιητικά (+7%) ακολουθώντας τον Σκλαβενίτη. Οι αγοραστές που έχουν τον Μασούτη ως πρώτη επιλογή είναι συγκριτικά πιο ικανοποιημένοι από την «Ποικιλία των προϊόντων του» (+24%) και το «Φιλικό προσωπικό» (+21%).

© LongLust
© LongLust

Η αλυσίδα Σκλαβενίτης είναι μακράν η πρώτη στην ερώτηση για το ποιο σούπερ μάρκετ θα επιθυμούσαν να έχουν κοντά τους οι καταναλωτές ώστε να επισκέπτονται εύκολα και άμεσα. Συγκεκριμένα το 37% απάντησε Σκλαβενίτης, δεύτερη επιλογή είναι το «όχι κάποιο συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ» με ποσοστό 17% και πιο κάτω η ΑΒ Βασιλόπουλος με 16% και τα Lidl με 11%.

© LongLust
© LongLust

Στην ερώτηση εάν «υπάρχει κάποιο σούπερ μάρκετ που για οποιονδήποτε λόγο δεν θέλετε να το επισκέπτεστε και να αγοράζεται από αυτό», ένα ποσοστό 56% που συμμετείχαν στην έρευνα δεν ονομάτισαν κάποιο σούπερ μάρκετ ενώ με διαφορά από τα υπόλοιπα, δεύτερο έρχεται το Lidl με ποσοστό 18%. Στο σχόλιο τους οι άνθρωποι της LongLust σημειώνουν ότι το Lidl συγκεντρώνει ένα συγκριτικά μεγάλο ποσοστό rejecters, οι οποίοι δεν είναι ικανοποιημένοι με την αντιληπτή ποιότητα των προϊόντων του, τη γενικότερη ατμόσφαιρα του καταστήματος και την εξυπηρέτηση. Όλα αυτά βέβαια δεν τo εμποδίζουν να είναι η τρίτη αλυσίδα σε μερίδια στην αγορά, γιατί προφανώς έχει βρει το κοινό της.

© LongLust
© LongLust

Τέλος, την αλυσίδα Σκλαβενίτη επιλέγουν ως υποθετικό εργοδότη το 65% όσων πήραν μέρος στην έρευνα και ακολουθούν με διαφορά ΑΒ Βασιλόπουλος (14%) και Lidl (8%). Σύμφωνα με την LongLust η εικόνα που έχει η o Σκλαβενίτης ως καλός εργοδότης, αλλά και η συμπεριφορά των εργαζομένων μέσα στα ίδια τα καταστήματα βοηθούν στο να χτιστεί μία πολύ θετική ταυτότητα που σίγουρα με τη σειρά της επηρεάζει τη συνολική αγοραστική συμπεριφορά. Αρκετοί ερωτώμενοι ανέφεραν ότι οι εργαζόμενοι στο Σκλαβενίτη φαίνεται να είναι ικανοποιημένοι από την εργασία τους, κάτι που για αυτούς σχετίζεται άμεσα με το πόσο εξυπηρετικοί και φιλικοί είναι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *